  • 1. Data: 2007-08-01 12:12:33
    Temat: Bezpieczenstwo serwerow WWW - szantaż ?
    Od: "kf" <m...@b...gg19840.pl>

    Witam,
    z zawodu jestem programista - z zamilowania zajmuje się kontrolowaniem
    bezpieczenstwa serwisow WWW.
    Złożmy, ze znajduje serwis powaznej firmy - w ktorym nawet 5cio latek moze
    wygrzebac
    poufne informacje. Zakładamy zatem, że nie prowadzę działań szkodliwych -
    umiem tylko
    sprawnie szukać. Założmy też, że do tej pory zawsze w takim przypadku
    wysyłałem informację
    do takiej firmy "Hallo! Macie lukę tutaj i tutaj - zróbcie coś z tym".
    No ale....uznałem że można na kontroli zabezpieczeń zarobić pięniądze -
    dlaczego mam za darmo wyręczać
    tych, którzy wzięli wynagrodzenie za to.
    No i pytanie....Co jesli znajde lukę, poinformuję o tym zaintresowanego i
    zaproponuję swoje usługi ?
    Czy to może zostać potraktowane jako szantaż/ łamanie prawa?
    Oczywistym jest, że gdy firma nie skorzysta z moich usług - nie wyjawię im
    gdzie jest luka - ale przecież
    dopóki nie wykorzystam tej wiedzy do działań niezgodnych z prawem - nie
    można mi nić zarzucić ...?

    pozdrawiam
    kf

  • 2. Data: 2007-08-01 12:14:24
    Temat: Re: Bezpieczenstwo serwerow WWW - szantaż ?
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Dnia 01.08.2007 kf <m...@b...gg19840.pl> napisał/a:
> [...]
    > zaproponuję swoje usługi ?
    > Czy to może zostać potraktowane jako szantaż/ łamanie prawa?

    Jeśli zagrozisz, że w innym wypadku 'coś z tym zrobisz', to zdecydowanie
    tak, ale poinformowanie i zaproponowanie swoich usług to moim zdaniem nic
    złego. To tak jakby fryzjer nie mógł zaproponować krzywo obciętej osobie
    poprawki.
    --
    Samotnik
    http://www.bizuteria-artystyczna.pl/

  • 3. Data: 2007-08-01 14:18:58
    Od: SzalonyKapelusznik <s...@g...com>

    On Aug 1, 2:12 pm, "kf" <m...@b...gg19840.pl> wrote:

> [...]
    > gdzie jest luka - ale przecież
    > dopóki nie wykorzystam tej wiedzy do działań niezgodnych z prawem - nie

    z tego co wiem to są firmy ktore z tego żyja, szukaja luk potem pisza
    ze taka luka istnieja i za odpowiednia kwote sa w stanie ja naprawic i
    sprawowac nadzór nad przyszłym bezpieczeństwem serwera.

  • 4. Data: 2007-08-01 14:50:21
    Od: Michal Bien <m...@u...edu.pl.invalid>

    kf <m...@b...gg19840.pl> wrote:

> [...]
    > wyjawię im gdzie jest luka - ale przecież
    > dopóki nie wykorzystam tej wiedzy do działań niezgodnych z prawem -

    W tzw. IV RP to igranie z ogniem IMHO. Nie jest abslutnie wazne ze
    nie ma w tym nic nielegalnego, duzo wazniejsze kogo zna prezes takiej firmy
    z luka i jak szerokie ma plecy. IMHO daruj sobie - chyba u Vagli czytalem
    kilka miesiecy temu bardzo prawdopodobnie wygladajacy opis podobnej sprawy
    - chlopak konczacy informatyke znalazl prosty ale krytyczny blad php,
    szkolny wrecz. Zaoferowal odplatne wusuniecie luki (bez znamoion szantazu -
    po prostu usluga), nie ukrywal tozsamosci, wrecz z calkowita ufnoscia i
    otwarta przylbica zglosil sie do tej firmy. Opuscil ja w kajdankach, co
    wiecej skuto nawet jego rodzicow w podeszlym wieku, ktory grzecznosciowo
    go podwiezli, a do sprawy zaangazowano spore sily policji, jak do jakiegos
    terrorysty - spolka podobno byla duza i panstwowa. Teraz ma niemaly klopot,
    nerwy calkowicie gratis, a pewnie w perspektywie wyrok skazujacy bo
    przeciez nie mozna puscic wolno takiego "bandyty".

    --
    Pozdrawiam, Michal Bien
    mailto:m...@m...uw.edu.pl

  • 5. Data: 2007-08-01 16:43:14
    Od: stern <s...@n...to>

    Świadomy znaczenia swych słów i odpowiedzialności przed prawem Wed, 01 Aug
    2007 16:50:21 +0200, Michal Bien zeznał(a):

    (...)

    Podsumujmy.
    Koleś sprawdza witrynę, rozgląda się po niej,
    znajduje błąd, i zgłasza się do firmy po kasę.

    I oczywiście "nic złego nie miał na mysli"?

    A jak będę stał na rogu z cegłówką
    i poproszę o darowiznę, to mam coś
    złego na myśli?

    Przecież darowizny są legalnie i nieopodatkowane nawet do pewnej wysokości.

  • 6. Data: 2007-08-01 16:57:50
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 2007-08-01 14:12 kf pięknie wystukał/a:

    > umiem tylko
    > sprawnie szukać.

    Szukaj luk w zabezpieczeniach Microsoftu, a wynagrodzą Cię.

    --
    animka

  • 7. Data: 2007-08-01 17:19:40
    Od: zly <b...@p...fm>

    Dnia Wed, 1 Aug 2007 16:43:14 +0000 (UTC), stern napisał(a):

    > A jak będę stał na rogu z cegłówką
    > i poproszę o darowiznę, to mam coś
    > złego na myśli?

    Nie sadz innych wg swojej miary...

    --
    marcin

  • 8. Data: 2007-08-01 17:29:54
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Dnia 01.08.2007 stern <s...@n...to> napisał/a:
> [...]
    > złego na myśli?
    >
    > Przecież darowizny są legalnie i nieopodatkowane nawet do pewnej wysokości.

    Analogia nie pasuje.

    To raczej jest tak, jakbyś podszedł do faceta stojącego pod parapetem, z
    którego zaraz spadnie doniczka i powiedział mu, że zaraz mu ta doniczka na
    łeb spadnie, ale Ty za pieniądze potrafisz mu doradzić w jaki sposób się
    poruszać po mieście, żeby nie musieć się kolejnych doniczek obawiać.
    Porównanie naciągane, ale nie umiem znaleźć lepszego, które byłoby podobne
    do Twojego.

  • 9. Data: 2007-08-01 20:18:17
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 1 Aug 2007, stern wrote:

    > Podsumujmy.
    > Koleś sprawdza witrynę, rozgląda się po niej,
    > znajduje błąd, i zgłasza się do firmy po kasę.
    >
    > I oczywiście "nic złego nie miał na mysli"?

    Nie.

    > A jak będę stał na rogu z cegłówką
    > i poproszę o darowiznę, to mam coś
    > złego na myśli?

    Też się przyczepię analogii, i też nie mam bardzo dobrego wzoru :(
    Jak będziesz miał przypadek zalania pralką - bo ma wadę fabryczną,
    i widząc taką samą pralkę u kogo innego zaproponujesz "zapobiegawczą
    naprawę" - to będziesz miał coś złego na myśli?
    Przecież to NIE PROPONUJĄCY przyczynił się do wady i NIE PROPONUJĄCY
    spowoduje szkodę - on tylko wie o "słabym punkcie" i może mu zapobiec,
    przy czym jedynie jest to przypadek prawdopodobny (a nie pewny).
    Czy MUSI to zrobić ZA DARMO? (to są dwa pytania, na każde słowo
    pisane wielkimi literami osobno :))

    pzdr, Gotfryd

  • 10. Data: 2007-08-01 22:22:43
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "kf" <m...@b...gg19840.pl> napisał w wiadomości

    Moim zdaniem nie ma w tym nic nielegalnego, dokąd im nie grozisz, że przy
    odmowie zapłacenia lukę wykorzystasz. Nie musisz przecie nawet ich na
    początku informować, gdzie dokładnie jest luka. Możesz napisać, ze jest
    załóżmy luka w zabezpieczeniu pozwalając na odczytanie poufnych danych.
    jeśli sobie życzą, na dowód tego Możesz im przesłać jakąś próbkę (tylko na
    ich życzenie!). I teraz proponujesz, że wskażesz tę lukę oraz ewentualnie
    załatasz za tyle, a tyle złotych. To jest propozycja usługi, którą firma
    może przyjąć, albo odrzucić.