  • 1. Data: 2008-06-05 15:11:29
    Temat: Apropo podwyżek cen biletów
    Od: PlaMa <m...@w...pl>

    Czy różne zapisy w regulaminach że jeździć można tylko na bilecie z
    "aktualną" ceną są zgodne z prawem?

    W końcu zapłaciłem za usługę "z góry" i mam chyba prawo żądać jej
    wykonania bez względu ile kosztują aktualnie bilety?

    Jak to jest?

    pozdrawiam.
    PlaMa

  • 2. Data: 2008-06-05 16:11:47
    Temat: Re: Apropo podwyżek cen biletów
    Od: Paweł Ubysz <p...@W...pl>

    Użytkownik "PlaMa" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > W końcu zapłaciłem za usługę "z góry" i mam chyba prawo żądać jej
    > wykonania bez względu ile kosztują aktualnie bilety?

    IMHo to tak jakbys kupił sobie bilet do kina a nastepnie spóźnił sie na
    seans. Też płaciłeś za usługe z góry , z jakiegos powodu nie skorzystałeś .
    A niewazne juz bilety komunikacji możesz zwrócić u usługodawcy .

  • 3. Data: 2008-06-05 16:25:04
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Paweł Ubysz wrote:
> [...]
    > na seans. Też płaciłeś za usługe z góry , z jakiegos powodu nie
    > skorzystałeś . A niewazne juz bilety komunikacji możesz zwrócić u

    analogia chybiona, bo bilet na komunikacje miejska nie jest biletem na
    konkretny dzień czy do dnia, nie posiada on określonego terminu ważności.
    Bilet do kina ma termin ważności.

    analogia była by dobara jakby ci kazali w kinie dopłacić przed wejściem bo
    im sie ceny w miedzyczasie zmieniły :)

  • 4. Data: 2008-06-05 18:56:09
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z czwartek 05 czerwiec 2008 18:25
    (autor Marek Dyjor
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <g29414$gs0$1@news.onet.pl>):

    > analogia chybiona, bo bilet na komunikacje miejska nie jest biletem na
    > konkretny dzień czy do dnia, nie posiada on określonego terminu ważności.
    > Bilet do kina ma termin ważności.

    No ten też ma... Do odwołania :D

    Uważasz, że jak przyniesiesz bilet z 1937 roku to też jest ważny?

    --
    Tristan
    napisz tu: k...@s...pl a...@g...com

  • 5. Data: 2008-06-05 19:08:22
    Od: Kapsel <k...@p...onet.pl>

    Thu, 05 Jun 2008 20:56:09 +0200, Tristan napisał(a):

    > No ten też ma... Do odwołania :D
    >
    > Uważasz, że jak przyniesiesz bilet z 1937 roku to też jest ważny?

    (stare dowody osobiste też miały być ważne bezterminowo :] )

    --
    Kapsel
    http://kapselek.net

  • 6. Data: 2008-06-05 19:16:13
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> writes:

    > analogia chybiona, bo bilet na komunikacje miejska nie jest biletem na
    > konkretny dzień czy do dnia, nie posiada on określonego terminu
    > ważności. Bilet do kina ma termin ważności.

    W cywilizowanych krajach bilety maja termin waznosci (np. dwa lata)
    ale w ramach tego terminu zachowuja waznosc nawet jesli ceny nowych
    biletow w miedzyczasie wzrosly. Jesli sobie nakupie biletow na zapas
    na dwa lata, to ich sprzedawca bedzie sie tylko cieszyc z tak taniego
    kredytu.

    A u nas...

    MJ

  • 7. Data: 2008-06-05 19:40:02
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2008-06-05, Michal Jankowski <m...@f...edu.pl> wrote:

    [...]

> [...]
    > biletow w miedzyczasie wzrosly. Jesli sobie nakupie biletow na zapas
    > na dwa lata, to ich sprzedawca bedzie sie tylko cieszyc z tak taniego

    Roczny bilet sprzed podwyżki mam nadal ważny, mimo podwyżek
    w poznańskim MPK.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 8. Data: 2008-06-05 21:07:44
    Od: "zbyszek" <z...@o...eu>

    > Roczny bilet sprzed podwyżki mam nadal ważny, mimo podwyżek
    > w poznańskim MPK.

    W Warszawie okresowe 'stare' bilety załadowane na kartę miejską
    też są cały czas ważne, ale jednorazowe/papierowe już nie są ważne
    i wymagają dopłaty.
    To jest coś nie tak bo jest nierówne traktowania
    biletów w zależności od ich postaci!!

  • 9. Data: 2008-06-05 21:16:54
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    zbyszek pisze:

    > W Warszawie okresowe 'stare' bilety załadowane na kartę miejską
    > też są cały czas ważne, ale jednorazowe/papierowe już nie są ważne

    Bilety na karcie są ważne tylko jeśli zostały aktywowane przed
    podwyżką. Podobnie jak papierowe dobowe/trzydniowe/tygodniowe.

    --
    Pozdrawiam,
    Liwiusz

  • 10. Data: 2008-06-06 01:02:38
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Paweł Ubysz wrote:

    > Użytkownik "PlaMa" <m...@w...pl> napisał w wiadomości

    Nie, nie zapłaciłeś.
    Ty tylko wykupiłeś "talony" którymi będziesz mógł zapłacić.
    Usługę zawierasz i za nią płacisz dopiero w momencie wejscia do pojazdu.