  • 11. Data: 2008-06-07 17:53:36
    Temat: Re: Apropo podwyżek cen biletów
    Od: "Przemek Lipski" <W...@w...epf.pl>

    news:g2a2be$in7$2@inews.gazeta.pl...

    > Nie, nie zapłaciłeś.
    > Ty tylko wykupiłeś "talony" którymi będziesz mógł zapłacić.
    > Usługę zawierasz i za nią płacisz dopiero w momencie wejscia do pojazdu.

    Talony czy bilety to bez znaczenia, bo usługodawca pieniądze za usługę wziął
    wcześniej. W chwili kupienia biletu-talonu zapłaciłem usługodawcy z góry za
    usługę.

    Pozdro Przemek

  • 12. Data: 2008-06-07 18:38:04
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Przemek Lipski wrote:

    > Talony czy bilety to bez znaczenia, bo usługodawca pieniądze za usługę wziął
    > wcześniej. W chwili kupienia biletu-talonu zapłaciłem usługodawcy z góry za
    > usługę.

    Nie "zapłaciłeś za usługę" a "dokonałeś przedpłaty" za co dostałes
    stosowne pokwitowanie. Umowę przewozu zawierasz w momencie wsiadania do
    pojazdu czy skasowania biletu.

    M.

  • 13. Data: 2008-06-07 18:53:45
    Od: Mikaichi <m...@v...pl>

    Użytkownik witek napisał:

    > Nie, nie zapłaciłeś.
    > Ty tylko wykupiłeś "talony" którymi będziesz mógł zapłacić.

    Talony sa srodkiem platniczym?

    No popatrz, nie wiedzialem.

  • 14. Data: 2008-06-07 19:54:29
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Mikaichi wrote:

    > Talony sa srodkiem platniczym?
    >
    > No popatrz, nie wiedzialem.

    A dlaczego nie. A w supermarkecie nie płaciłeś nigdy talonami.
    Wszystko może być środkiem płatniczym.
    Jeden z nich odgórnie zarządzono, że mus być akceptowany przez wszystkich.

  • 15. Data: 2008-06-08 13:15:27
    Od: "Przemek Lipski" <W...@w...epf.pl>

    > Nie "zapłaciłeś za usługę" a "dokonałeś przedpłaty" za co dostałes
    > stosowne pokwitowanie. Umowę przewozu zawierasz w momencie wsiadania do
    > pojazdu czy skasowania biletu.

    Nie dokonałem przedpłaty tylko zapłaciłem pełną kwotę jaką wymagał za
    wykonanie usługui usługodawca. Umowę może i zawieram przy wsiadaniu, ale za
    usługę zapłaciłem z góry wcześniej.

    Pozdrawiam Przemek

  • 16. Data: 2008-06-08 18:17:51
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Przemek Lipski wrote:
    > U?ytkownik "Maciej Bebenek" <m...@t...waw.pl> napisa? w wiadomo?ci

    > Nie dokona?em przedp?aty tylko zap?aci?em pe?n? kwote jak? wymaga? za
    > wykonanie us?ugui us?ugodawca. Umowe mo?e i zawieram przy wsiadaniu, ale za
    > us?uge zap?aci?em z góry wcze?niej.

    No wiec ci juz wszyscy powiedzieli, ze nie zawarles zadnej umowy.
    Jak chcesz sie dalej upierac twoja sprawa.

  • 17. Data: 2008-06-08 19:06:10
    Od: Mikaichi <m...@v...pl>

    Użytkownik witek napisał:

    > A dlaczego nie. A w supermarkecie nie płaciłeś nigdy talonami.

    Tymi samymi talonami niestety nie zaplace u dentysty.

    > Wszystko może być środkiem płatniczym.

    No wlasnie nie wszystko. Bo gdyby wszystklo to u dantysy moglbym
    zaplacic tymi talonami.

  • 18. Data: 2008-06-08 19:46:24
    Od: "Przemek Lipski" <W...@w...epf.pl>

    > No wiec ci juz wszyscy powiedzieli, ze nie zawarles zadnej umowy.
    > Jak chcesz sie dalej upierac twoja sprawa.

    Ale przecież wyżej napsiaem, że umowy nie zawarłem z chwilą kupienia biletu,
    ale zapłaciłem za usługe wykonaną w przyszłości

    Pozdro Przemek

  • 19. Data: 2008-06-10 05:28:46
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <a...@z...pl>

    Dnia Thu, 05 Jun 2008 21:16:13 +0200, Michal Jankowski napisał(a):

    > W cywilizowanych krajach bilety maja termin waznosci (np. dwa lata)

    Jakiś konkretny przykład poproszę... bo to bardzo ciekawe...

    A tak w temacie, to ciekawe jak często produkują bilety tj. jak często
    produkcja wchodzi "na maszynę"

    Krzysztof 'kw1618' Warszawa - Ursynow
    Foto Łowicz PKP http://tiny.pl/nvbk

  • 20. Data: 2008-06-11 09:11:03
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 8 Jun 2008, Przemek Lipski wrote:

    > Użytkownik "witek" <w...@g...pl.invalid> napisał
    >
    > Ale przecież wyżej napsiaem, że umowy nie zawarłem z chwilą kupienia biletu,

    I w tym cały sęk.
    Nie ma umowy - NIE MA ZOBOWIĄZAŃ.
    Jedyne zobowiązanie jakie może powstać, to zwrot nienależnej korzyści ze
    strony przewoźnika, czyli po polsku zwrot pieniedzy jeśli zrezygnujesz
    z ich usług.

    > ale zapłaciłem za usługe wykonaną w przyszłości

    Nie, bo TO BYŁABY UMOWA, a sam piszesz że jej NIE MA!
    Skoro NIE MA UMOWY, to znaczy że NIE ZAPŁACIŁEŚ ZA USŁUGĘ.

    A przewoźnicy w rodzaju MPK/KZK/MPT umów "z wyprzedzeniem" nie proponują.
    Wypuszczają jedynie papiery wartościowe o określonym nominale, za które
    będzie można wykupić ich usługi.
    Napis "bilet jednorazowy" (albo "dobowy" albo cokolwiek tam jest) pełni
    tylko rolę informacyjną "w dniu druku biletu starcza na przejazd
    jednorazowy, dobowy albo cokolwiek tam napisano")...

    Popatrz na to tak: przewożnicy mogliby wypuszczać bilety po 10 zł, 5 zł,
    2 zł, 1 zł, 50gr a nawet 20gr, 10gr, 5 gr (te groszowe nominały
    rzeczywiście się spotyka, drukują je np. automaty KZK GOP, właśnie jako
    bilety "dopłatowe"!).
    I składałbyś sobie np. bilety za 2 zł, 50 gr, 20 gr i 10 gr, w ten deseń
    uzyskując 2,80 do zapłacenia za konkretny przejazd.

    Dla wygody przewożnicy drukują już papiery wartościowe (dowody
    przedpłaty) o nominałach pasujących do typowych opłat za przejazd.

    Uprzedzę o czymś jeszcze: nie ma przeszkód, aby przewoźnik nakazywał
    bilet za 2,80 poskładać *nie* używając biletów za 50 groszy, motywując
    to faktem iż te po 0,50 przeznaczone są do składania biletów "szkolnych"
    do których dopłaca miasto, więc nie wolno ich mieszać.
    Albo wydać dwa rodzaje biletów 50 groszy "do składania", jedne zielone do
    składania biletów "zwykłych" a inne czerwone do "ulgowych".
    Albo kazać używać tylko biletów DOKŁADNIE odpowiadających warunkom
    umowy przejazdu ("zwykły", "ulgowy" do którego dopłaca miasto itp).

    Oczywiscie z powodu ograniczenia zamieszania najczęściej spotyka się
    to ostatnie rozwiązanie :), a zastrzegam, bo tego iż ktoś wyskoczy
    "a u tego czy tamtego przewoźnika nie wolno łączyć biletów" jak
    najbardziej sie spodziewam!

    pzdr, Gotfryd