  • 61. Data: 2015-12-25 15:59:07
    Temat: Re: Apel poparcia dla KOD
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Smok Eustachy s...@w...pl ...

    > A klasówki powinni oceniać uczniowie, bo najlepiej wiedzą, co tam
    > popisali?

    Jeżeli juz chcesz stosować analogię to raczej powinna ona brzmieć -
    najlepiej test wypełni jego twórca i oczywiście z tym się zgadzam.
    Zwłaszcza jeżeli ten twórca jest jednoczesnie autorytetem z dorobkiem
    naukowym w temacie testu.

  • 62. Data: 2015-12-25 16:24:19
    Od: "A. Filip" <a...@b...pl>

    Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> pisze:
    > Użytkownik A. Filip a...@b...pl ...

    > Naprawde chcesz stawiac sedziów TK w temacie wiedzy prawniczej w roli
    > uczniaków w stosunku do poslów?
    > Hmm...

    A tu chodzi o wiedzę czy o oczywiste podejrzenia o brak bezstronności i
    osobiste zainteresowanie określonym wynikiem? Czyli: Ty bezczelnie rżniesz
    głupa czy nie musisz udawać?

    Praktyka samodzielnego wyłączanie się sędziów Sądu Najwyższego USA z orzekania
    w sprawach w których "mogą sprawić wrażenie stronniczych" jest kwestionowaniem
    ich wiedzy prawniczej?

    --
    A. Filip
    Złe gospodarstwo, gdzie kądziel przewodzi nad mieczem. (Przysłowie polskie)

  • 63. Data: 2015-12-25 17:15:10
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik A. Filip a...@b...pl ...

    > A tu chodzi o wiedzę czy o oczywiste podejrzenia o brak bezstronności
    > i osobiste zainteresowanie określonym wynikiem?

    Oczywiście ze o wiedze, dopóki nie jest ona wykorzystywana w sposób jaki
    piszesz.
    Czy była wykorzystywana?
    Mozesz podac jakis przykład?
    Bo sorry, ale argumentacja pod tytułem: napisali sobie ustawe po czym
    ogłosili ja na złośc sobie niekonstytucyjna to dla dzieci...

    > Czyli: Ty bezczelnie
    > rżniesz głupa czy nie musisz udawać?

    Pytanie w stylu, czy przestałes juz gwałcic dzieci...
    Ale tak jak pisałem - takie uwagi ad personam źle swiadcza tylko o tobie...

    > Praktyka samodzielnego wyłączanie się sędziów Sądu Najwyższego USA z
    > orzekania w sprawach w których "mogą sprawić wrażenie stronniczych"
    > jest kwestionowaniem ich wiedzy prawniczej?

    Ktory wyrok TK wskazał stronniczośc?
    Jeżeli byłby obiektywne przesłanki na temat stronniczosci to dyskusja
    byłaby inna.
    Ale takich przesłanek nie widac - tylko Pis je widzi...
    Obawiam się jednak ze nowi sedziowie pokaza co to znaczy stronniczosc...
    Ale moze sie mylę...

    Powtorze - gdyby PiS uchwalił ustawe 250 na dziecko i ta została uwalona
    przez TK, potem to samo z podatkiem bankowo-marketowym, frankowiczami i
    kwotą wolną to wtedy moznaby rozmawiac o stronniczosci.
    Obecna hucpa jest robiona prewencyjnie, pod pozorem walki o te ustawy
    powyzej, podczas kiedy wiadomo, ze chodzi o zupełnie inne prawodawstwo.

  • 64. Data: 2015-12-25 22:42:02
    Od: Smok Eustachy <s...@w...pl>

    W dniu 25.12.2015 o 15:59, Budzik pisze:

    > Naprawde chcesz stawiac sedziów TK w temacie wiedzy prawniczej w roli
    > uczniaków w stosunku do poslów?
    > Hmm...

    Co za indolencja. Rozprawy habilitacyjnej też nie ocenia habilitant.
    Profesor sobie tytułu nie przyznaje.

    To są podstawowe zasady cywilizacyjne, których nie rozumiesz jak widzę.

  • 65. Data: 2015-12-25 22:44:41
    Od: Smok Eustachy <s...@w...pl>

    W dniu 25.12.2015 o 16:24, A. Filip pisze:
    /..../
    > A tu chodzi o wiedzę czy o oczywiste podejrzenia o brak bezstronności i
    > osobiste zainteresowanie określonym wynikiem?

    W ocenie sędziów największe doświadczenie mają kibole. Rozpoznają
    sędziego wypaczającego wynik spotkania.

  • 66. Data: 2015-12-25 23:19:22
    Od: "A. Filip" <a...@b...pl>

    Smok Eustachy <s...@w...pl> pisze:
    > W dniu 25.12.2015 o 16:24, A. Filip pisze:
    > /..../
    >
    > W ocenie sędziów największe doświadczenie mają kibole. Rozpoznają
    > sędziego wypaczającego wynik spotkania.

    A "kibole" wspierają obie drużyny na boisku? ;-)

    --
    A. Filip
    Czas to dobry nauczyciel. (Przysłowie arabskie)

  • 67. Data: 2015-12-25 23:20:53
    Od: Smok Eustachy <s...@w...pl>

    W dniu 25.12.2015 o 15:00, Budzik pisze:
    /.../
    > No swietnie.
    > Tylko, ze poza ekspertami rządowymi, wszyscy inni mają inne zdanie.
    > To nei jest przecież tak, ze jest TK + Rzepliński przeciw całemu swiatu...

    No a jednak. Masz 2 obozy: kaczystowski i antykaczystowski. Zwracałem
    uwagę, że po telewizjach latało 4 gości: 3 profesorów i magister.

    Rzepliński z Zollem nie wytłumaczyli, czemu pchali tą ustawę w czerwcu,
    na końcu kadencji w pospiechu i nerwowości: Bronek przegwizdał wybory i
    trybunał miał przejąć jego rolę blokującą pisiory. A ci grzecznie
    prosili, żeby przestali kombinować. Nie przestali to mają.

  • 68. Data: 2015-12-25 23:22:49
    Od: Smok Eustachy <s...@w...pl>

    W dniu 25.12.2015 o 23:19, A. Filip pisze:
    /.../
    > A "kibole" wspierają obie drużyny na boisku? ;-)

    Wiec trzeba się pytać niezainteresowanych.

  • 69. Data: 2015-12-25 23:34:57
    Od: Smok Eustachy <s...@w...pl>

    W dniu 25.12.2015 o 17:15, Budzik pisze:
    /..../
    > Ktory wyrok TK wskazał stronniczośc?
    > Jeżeli byłby obiektywne przesłanki na temat stronniczosci to dyskusja
    > byłaby inna.
    > Ale takich przesłanek nie widac - tylko Pis je widzi...

    To jest stwierdzenie dogmatyczne: Kto widzi to jest PiSem
    > Obawiam się jednak ze nowi sedziowie pokaza co to znaczy stronniczosc...
    > Ale moze sie mylę...

    Wzmożenie:

    Zjawiskiem, bez którego nie można zrozumieć obecnej rzeczywistości jest
    okres wzmożenia. Ma on korzenie udecko-pookrągłostołowe. Wygląda to tak,
    ze w normalnym trybie urzędy, media czy tam coś funkcjonują w miarę
    normalnie, ale w momencie poważniejszego kryzysu wszelakie zasady,
    prawa, normy idą w kąt i zaczyna się atak. Trybunał Konstytucyjny
    pojechał uwalając lustrację za Olszewskiego (ale wtedy byłą inna
    konstytucja) i robiąc akcję teraz. W normalnym trybie sprawiali wrażenie
    w miarę niezawisłych, jak coś to potrafili uwalić jakieś przedłożenie
    PO, ale niezbyt ważne. Lista wpadek Trybunały jest dość długa i otwiera
    ją OFE i ot z dwóch stron: werdykt i przewlekanie wyroku.
    Obligatoryjność izb adwokackich, jeszcze parę rzeczy byt się znalazło.
    I wbrew tezom red Stankiewicza naciski nie są tu problemem: nikt nie
    musiał naciskać prezesa Rzeplińskiego żeby zrobił to czy owo. Sam taki
    gorliwy jest.

    Słusznie definiujemy więc sędziego Rzeplińskiego jako funkcyjnego
    partyjnego, kompromitującego niezawisłość Trybunału.

  • 70. Data: 2015-12-26 00:26:11
    Od: Smok Eustachy <s...@w...pl>

    W dniu 25.12.2015 o 15:59, Budzik pisze:
    > Użytkownik Smok Eustachy s...@w...pl ...

    > No własnie.
    > Twój argument, twoje zadanie.

    Argument? Ilustracja. Oranie się Zolla po tej linii było powszechne.

    A tu masz jego występ:
    http://www.mlodziezkontra.pl/archiwum.php?id=542&mie
    siac=12&rok=2015

    33 minuta.
    Czemu nie ma odpowiedzi? Bo zaczął sadzić farmazony o rozbiorach.

    > Rozumiem.
    > Ale nie mnie oceniać pokusę robienia z człowieka istoty nieomylnej...

    Ciekawe że myli się jakoś dziwnie po linii interesów PO.

    > /..../
    >
    > ROTFL
    > Wnioski na temat działania TK wyciągasz z jednego, wyciągnietego z
    > kontekstu, zdania dziennikarki, które zresztą może znaczyć zupełnie innego
    > niz w nim czytasz?
    > Powalająca siła argumentu...

    Właśnie przy różnych okazjach się mniej pilnują i niechcący prawdę
    mówią. Tak samo orzeczenia Trybunału przy innych sprawach są ważniejsze.