  • 1. Data: 2015-12-20 11:58:37
    Temat: Zderzenie rowerzysty z pieszym
    Od: Karol <k...@1...pl>

    Widziałem z pewnej odległości sytuację, gdzie tuż przed jadącego chodnikiem
    rowerzystę wszedł pieszy, rowerzysta nie zdążył wyhamować czy zareagować,
    nastąpiła kolizja, rowerzysta się wywrócił i poturbował, podobnie pieszy.
    Nie wiem jak się ta sytuacja zakończyła, ale gdyby doszło do mandatowania,
    to kto jest winny i jaka wysokość mandatu grozi sprawcy ?

    Czy jeśli na mnie najedzie rowerzysta, to jak się zachować ? tracić czas ?
    dzwonić na policje ? czekać aż patrol przyjedzie ?

    Rowerzyści na chodnikach to plaga

  • 2. Data: 2015-12-20 12:03:37
    Temat: Re: Zderzenie rowerzysty z pieszym
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-12-20 o 11:58, Karol pisze:
> [...]
    >
    > Czy jeśli na mnie najedzie rowerzysta, to jak się zachować ? tracić czas ?
    > dzwonić na policje ? czekać aż patrol przyjedzie ?

    Winny rowerzysta.

    > Rowerzyści na chodnikach to plaga

    Bzdura.

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2015-12-20 12:13:13
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Mnie ciekawi, czy gdyby rowerzysta był ubezpieczony od OC (dobrowolne ubezpieczenie
    rowerzysty, kilka TU oferuje), to nastąpiłaby wypłata odszkodowania dla pieszego, czy
    nie?

    -----

  • 4. Data: 2015-12-20 12:13:47
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-12-20 o 12:13, ąćęłńóśźż pisze:
    > Mnie ciekawi, czy gdyby rowerzysta był ubezpieczony od OC (dobrowolne ubezpieczenie
    rowerzysty, kilka TU oferuje), to nastąpiłaby wypłata odszkodowania dla pieszego, czy
    nie?

    Tak (jeśli by była szkoda).

    --
    Liwiusz

  • 5. Data: 2015-12-20 12:16:53
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    TU mogłoby chcieć się wyprzeć (lub wystapić z regresem przeciw rowerzyście), skoro
    rowerzysta jechał niezgodnie z przepisami (no i wiadomo, jak po chodniku, to pijak, a
    jak pijak, to prawnik albo nawet złodziej).

    -----

  • 6. Data: 2015-12-20 14:00:49
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    > Winny rowerzysta.

    Swietny sposób na wyciąganie odszkodowań - wskakiwać pod rowerzystów
    jadących ulicą.
    Skąd to przekonanie o jednoznacznej winie rowerzysty?

  • 7. Data: 2015-12-20 15:23:52
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Budzik"

    > Winny rowerzysta.

    Swietny sposób na wyciąganie odszkodowań - wskakiwać pod rowerzystów
    jadących ulicą.
    Skąd to przekonanie o jednoznacznej winie rowerzysty?
    ---
    Było o chodniku a nie ulicy

  • 8. Data: 2015-12-20 15:46:49
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 20.12.2015 o 14:00, Budzik pisze:
    > Użytkownik Liwiusz l...@b...tego.poczta.onet.pl ...

    > Swietny sposób na wyciąganie odszkodowań - wskakiwać pod rowerzystów
    > jadących ulicą.
    > Skąd to przekonanie o jednoznacznej winie rowerzysty?

    Stąd, że nawet jeżeli jechał tych chodnikiem legalnie, to miał ustąpić
    pierwszeństwa pieszym.

  • 9. Data: 2015-12-20 16:13:33
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-12-20 o 12:16, ąćęłńóśźż pisze:
    > TU mogłoby chcieć się wyprzeć (lub wystapić z regresem przeciw rowerzyście), skoro
    rowerzysta jechał niezgodnie z przepisami (no i wiadomo, jak po chodniku, to pijak, a
    jak pijak, to prawnik albo nawet złodziej).

    Poczytaj sobie więcej OWU, to będziesz już wiedział, czy jazda
    niezgodnie z przepisami jest podstawą do regresu.

    --
    Liwiusz

  • 10. Data: 2015-12-20 16:14:09
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-12-20 o 15:46, Przemysław Adam Śmiejek pisze:

    > Stąd, że nawet jeżeli jechał tych chodnikiem legalnie, to miał ustąpić
    > pierwszeństwa pieszym.

    Nie pierwszeństwa - tylko ustąpić miejsca.

    --
    Liwiusz