  • 1. Data: 2015-12-18 07:41:54
    Temat: Zniesławienie?
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    Cześć,

    napisałem skargę na działanie przedszkola, bo wydawało mi się, że
    działania prowadzone w przedszkolu są bezprawne. Skargę zaadresowałem do
    Naczelnika Wydziału Oświaty Urzędu Miasta. Nie publikowałem tego nigdzie.

    Obecnie cała wieś wie, że taka skarga była i p. Dyrektor podobno będzie
    mnie oskarżać o zniesławienie, bo podobno nieprawidłowości prawnych nie
    stwierdzono.

    Wg mnie, przysługuje mi prawo skargi go Naczelnika i nawet jeśli się
    myliłem w podejrzeniach, to nie ja przecież upubliczniłem skargę, wiec
    ew. zniesławienie przedszkola nie zostało wykonane przeze mnie, bo moje
    pismo było skierowane do zwierzchnika p. Dyrektor i chyba powinno zostać
    rozpatrzone w gronie zamkniętym, zwłaszcza jeżeli sprawdzenie wykazało
    brak nieprawidłowości.

    Co o tym myślicie?

  • 2. Data: 2015-12-18 08:10:51
    Temat: Re: Zniesławienie?
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2015-12-18 o 07:41, Przemysław Adam Śmiejek pisze:
    > Co o tym myślicie?
    Myślę, że mała szkolno-przedszkolno-gminna urzędnicza społeczność jak
    zwykle chce zamknąć gębę baranowi (do strzyżenia), który postanowił
    wychylić się z tłumu. Stąd posunięcia mające na celu zastraszenie Cię i
    wybicie z głowy (Tobie i innym) podobnych akcji w przyszłości.

    Maciek

  • 3. Data: 2015-12-18 09:27:07
    Od: "Stokrotka" <o...@g...pl>

    Ty się już dałeś zastraszyć.
    Nie daj się.

    --
    _____http://ortografia.ma7.eu_____zmiana adresu strony
    w zakładce 'inne', nowa wersja syntezatora mowy GdakMini2_99 ,

  • 4. Data: 2015-12-18 12:22:15
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Przemysław Adam Śmiejek" napisał w wiadomości grup
    pl...
> [...]
    >powinno zostać rozpatrzone w gronie zamkniętym, zwłaszcza jeżeli
    >sprawdzenie wykazało brak nieprawidłowości.

    Art. 212.

    § 1. Kto pomawia inną osobę, grupę osób, instytucję, osobę prawną lub
    jednostkę organizacyjną niemającą osobowości prawnej o takie
    postępowanie lub wła-ściwości, które mogą poniżyć ją w opinii
    publicznej lub narazić na utratę zaufania potrzebnego dla danego
    stanowiska, zawodu lub rodzaju działalności,
    podlega grzywnie albo karze ograniczenia wolności.

    Art. 213.
    § 1. Nie ma przestępstwa określonego w art. 212 § 1, jeżeli zarzut
    uczyniony niepublicznie jest prawdziwy.
    § 2. Nie popełnia przestępstwa określonego w art. 212 § 1 lub 2, kto
    publicznie podnosi lub rozgłasza prawdziwy zarzut:
    1) dotyczący postępowania osoby pełniącej funkcję publiczną lub
    2) służący obronie społecznie uzasadnionego interesu.

    Publicznosc ma tu jak widac poboczne znaczenie. Prawdziwosc zreszta
    tez.

    J.

  • 5. Data: 2015-12-18 12:53:34
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 18.12.2015 o 12:22, J.F. pisze:
    > mogą poniżyć ją w opinii publicznej

    No więc jak mają ją poniżyć w opinii publicznej, skoro nie było to
    upublicznione przeze mnie? Skoro p. Dyrektor sama upublicznia, to jej
    sprawa.

  • 6. Data: 2015-12-18 16:12:21
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Przemysław Adam Śmiejek" napisał w wiadomości grup
    a.pl...
    >No więc jak mają ją poniżyć w opinii publicznej, skoro nie było to
    >upublicznione przeze mnie? Skoro p. Dyrektor sama upublicznia, to jej
    >sprawa.

    Ale tam jest czesc dalsza po "lub".

    J.

  • 7. Data: 2015-12-18 16:37:43
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Przemysław Adam Śmiejek wrote:
> [...]
    > pismo było skierowane do zwierzchnika p. Dyrektor i chyba powinno zostać
    > rozpatrzone w gronie zamkniętym, zwłaszcza jeżeli sprawdzenie wykazało

    ze wies to wies i rzadzi sie swoimi prawami. a ty masz przesrane.

  • 8. Data: 2015-12-18 18:06:26
    Od: Sonn <x...@p...onet.pl>

> [...]
    > pismo było skierowane do zwierzchnika p. Dyrektor i chyba powinno zostać
    > rozpatrzone w gronie zamkniętym, zwłaszcza jeżeli sprawdzenie wykazało

    Dobrze kombinujesz. Żaden sąd nie uzna tego za pomówienie.

    --
    Sonn

  • 9. Data: 2015-12-18 19:04:23
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 18-12-15 o 07:41, Przemysław Adam Śmiejek pisze:
> [...]
    > pismo było skierowane do zwierzchnika p. Dyrektor i chyba powinno zostać
    > rozpatrzone w gronie zamkniętym, zwłaszcza jeżeli sprawdzenie wykazało

    Jeśli nie da się dowieść,ze świadomie napisałeś nieprawdę co do kwestii
    merytorycznych, to mogą sobie skarżyć do woli. Natomiast gdy da się
    dowieść, że napisałeś świadomie nieprawdę, to coś tam da się wymyślić,
    choć akurat zniesławienie wydaje mi się nienajlepszym pomysłem.

  • 10. Data: 2015-12-18 20:29:45
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

> [...]
    > dowieść, że napisałeś świadomie nieprawdę, to coś tam da się wymyślić,
    > choć akurat zniesławienie wydaje mi się nienajlepszym pomysłem.

    Wiesz, o tyle jest sytuacja niefajna, że w moim przypadku skazanie
    oznacza zakaz wykonywania zawodu. To są niestety absurdy współczesnego
    świata. :(