  • 21. Data: 2004-06-17 14:54:52
    Temat: Re: Allegro - prośba o opnię
    Od: "Gooral" <i...@w...pl>

    > (...)
    > O co pytam:
    > Czy w takiej sytuacji sprzedający ma jakiekolwiek prawne zobowiązania
    > co do uznania tego zwrotu?(...)

    Jakby kogoś interesowało dostałem odpowiedz od admina serwisu - wyjasnia
    sporo:
    "(...)zakończona aukcja w świetle prawa jest umową cywilną pomiędzy
    Sprzedającym, a Zwycięzcą w aukcji, w przypadku naruszenia przez którąś ze
    stron warunków owej umowy, osoba poszkodowana ma prawo zgłoszenia sprawy
    do organów odpowiednich do rozpatrywania takich skarg (sądy powszechne lub
    wcześniej Policja)."

  • 22. Data: 2004-06-17 15:01:42
    Od: "Przemyslaw Rokicki" <b...@l...myslnik.office.wycinamy.com>

    :
    : Wartość sporu to 150 PLN, a nie 150 000 PLN,
    : więc chyba Ci się coś...?

    no to ile Twoim zdaniem zaplaci za zalozenie sprawy?

    :
    : > bardzo ciekawe
    :
    : To podpis?

    Domysl sie

    :
    :
    : --
    : Pozdrawiam - Andy_K.

    P.

  • 23. Data: 2004-06-17 15:19:34
    Od: "Andrzej_K" <n...@n...spam.pl>

    User "Przemyslaw Rokicki"
    <b...@l...myslnik.office.wycinamy.com> napisał(a)
    w news'ie: news:casbom$d60$1@inews.gazeta.pl

    > no to ile Twoim zdaniem zaplaci za zalozenie sprawy?

    Nie wiem bo nigdy nie musiałem tego robić, ale "Kala"
    z posta - news:04c1.00000cd3.40cef934@newsgate.onet.pl
    zapłaciła 30 PLN w sprawie o 1750 PLN więc...

    > P.

    Po to jest delimiter aby przy cytowniu wycinał
    to czego nie powinno się cytować, a wszelkiej
    maści pozdrowień_podpisów nie cytuje się.

    --
    Pozdrawiam - Andy_K.
    "Masochistyczne skłonności nie są wprawdzie warunkiem koniecznym

  • 24. Data: 2004-06-17 15:28:11
    Od: "Jerzy Roman" <j...@g...pl>

    Nie rozumiem twoich pretensji do sprzedawcy bowiem:

    1. Poinformował cię o tym że jest używany, o roku produkcji i udostępnił
    sprzęt w celu obejrzenia i sprawdzenia - sam dobrowolnie zrezygnowałeś ze
    sprawdzenia.

    2. Na jakiej podstawie zakładasz i twierdzisz, że sprzedawca chciał cię
    oszukać. Może u niego działał bez zarzutu przez ostatnie 5 lat.
    Określenie: "Stan techniczny b. dobry" i podanie rocznika produkcji
    jednoznacznie informuje, że stan techniczny b. dobry ale jak na monitor
    mający 6 lat, a nie jak nowy monitor.

    3. "Sprzedający przywiózł mi sprzęt do mojego miejsca zamieszkania."
    - Chyba wiedziałeś wcześniej że go przywiezie - umawialiście się na konkretny
    termin - to ty nie dopełniłeś podstawowych wymogów bezpieczeństwa transakcji
    bo twoim obowiązkiem było zorganizować komputer w celu sprawdzenia monitora.

    4. Nie istnieje już od dawna pojęcie rękojmi. Uszkodzenie po 20 min nie jest
    też wadą ukrytą, gdyż można ją łatwo stwierdzić włączając monitor na 30 min.

    5. Nie możesz dotrzeć do źródeł zobowiązań sprzedawcy, które podobno są w kc
    tylko dlatego, że nie ma takich zobowiązań w kc.

    Reasumując:
    Sprzedawca poinformował cię o danych technicznych i dacie produkcji monitora.
    Umożliwił ci sprawdzenie jego stanu technicznego naocznie. Poinformował cie o
    braku gwarancji. Dopełnił tym wszelkich wymogów koniecznych przy sprzedaży
    rzeczy używanej.
    Ty znając te informacje zdecydowałeś sie dokonać zakupu.
    Nie masz zadnych szans na wygranie tej sprawy.

    Nauka kosztuje i to nie tylko ta płatna za semestr na wyższych uczelniach. W
    życiu też.
    Pozdrawiam.

  • 27. Data: 2004-06-17 15:47:12
    Od: "Gooral" <i...@w...pl>

    Jerzy Roman wrote:
    > Nie rozumiem twoich pretensji do sprzedawcy bowiem:
    >
    > 1....3(..)
    Masz rację - w takim świetle sprawa wygląda inaczej.

    > 4. Nie istnieje już od dawna pojęcie rękojmi. (..)
    Rozumiem. Nie widziałem, stąd moje pytania. W takim razie jakie są teraz
    przepisy regulujące te kwestie?

    > Uszkodzenie po 20 min nie jest też wadą ukrytą, gdyż można ją łatwo
    stwierdzić włączając
    > monitor na 30 min.
    Tego już nie rozumiem, logika mi w tym zdaniu wysiadła.. może jakoś inaczej
    sformułujesz?

    > 5. Nie możesz dotrzeć do źródeł zobowiązań sprzedawcy, które podobno
    > są w kc tylko dlatego, że nie ma takich zobowiązań w kc.
    Co w takim razie z art 556.1 KC ?

    > Reasumując:
    > Sprzedawca poinformował cię (...)
    > Nie masz zadnych szans na wygranie tej sprawy.
    Bardzo cenna informacja - dzięki.

    > Nauka kosztuje i to nie tylko ta płatna za semestr na wyższych
    > uczelniach.
    Na jakiej podstawie twierdzisz, że płacę za studia i skąd możesz wiedzieć
    gdzie to robię? Bez pomówień tylko proszę...

    I coś od siebie: w ramach "nauki" mógłbyś nie wysyłać tego samego posta na
    grupę 3 razy - netykieta zobowiązuje, a wciśnięcie F5 w Outlooko po wysłaniu
    posta bardzo skutecznie Cię uświadomi, że już znalazł sie na grupie i nie
    musisz ponownie tego robić.

    --
    Gooral

  • 28. Data: 2004-06-17 16:00:44
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    Jerzy Roman wrote:
> [...]
    > bo twoim obowiązkiem było zorganizować komputer w celu sprawdzenia monitora.

    A z czego niby wynika ten obowiązek?

    > 4. Nie istnieje już od dawna pojęcie rękojmi.

    A odpowiednie przepisy kodeksu cywilnego wyparowały...

    > Uszkodzenie po 20 min nie jest też wadą ukrytą, gdyż można ją łatwo stwierdzić
    włączając monitor na 30 min.

    A po 50 jest? Bo można łatwo stwierdzić włączając na 60?

    > 5. Nie możesz dotrzeć do źródeł zobowiązań sprzedawcy, które podobno są w kc
    > tylko dlatego, że nie ma takich zobowiązań w kc.

    Jakiś nowy kodeks cywilny mamy? Od kiedy?

    KG

  • 29. Data: 2004-06-17 16:03:28
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    tch wrote:
    > ale daję głowę że gdzieś tak miesiąc w tył
    > na tej grupie ktoś właśnie to zrobił
    > tzn podał podstawę pr.

    Tak, ale to chodziło o odstąpienie od umowy bez powodu, a nie o
    zgłaszanie reklamacji (i odstąpienie na podstawie przepisów o rękojmi).

    KG

  • 30. Data: 2004-06-17 16:04:58
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    Przemyslaw Rokicki wrote:
    > no to ile Twoim zdaniem zaplaci za zalozenie sprawy?

    30 zł
    Znacznie więcej może go kosztować opinia rzeczoznawcy, a tego nie
    udałoby się uniknąć.

    KG