  • 1. Data: 2004-06-16 18:17:32
    Temat: Zakaz konkurencji pomiędzy firmami
    Od: "Alien" <t...@o...pl>

    Witam wszystkich.
    Mam następujący problem.
    Prowadzę działalność gospodarczą i dysponuje dość ważną wiedzą. Pewne
    firmy zwróciły się do mnie o przeszkolenie ich pracowników w tej dziedzinie
    w zamian za opłatę licencyjną. Chcą się zobowiązać do płacenia dla mojej
    firmy pewnego procentu z zysków uzyskanych z wykonywania usług z
    wykorzystaniem wiedzy zdobytej na moim szkoleniu. Chcą się również
    zobowiązać, że po ustaniu umowy nie będą prowadzić usług wykorzystując tę
    szczególnie ważną wiedzę zdobytą na szkoleniu.
    A teraz pytanko do szanownych grupowiczów:
    Boję się, że jeśli umowa wygaśnie np. po 2 latach to mnie wykiwają i nic z
    tego nie będzie - tylko nowy i bardzo niebezpieczny konkurent.
    Czy można sporządzić taką umowę pomiędzy dwoma firmami, czy nie jest to
    sprzeczne z jakimiś przepisami i czy nie będą mogli łatwo takiej umowy
    zanegować i unieważnić?

    Bardzo prosze o odpowiedź.

    Pozdrawiam wszystkich i zgóry gorąco dziękuję!

    TopAlien
    t...@o...pl