  • 1. Data: 2004-06-16 14:30:45
    Temat: komornicza egzekucja alimentow
    Od: "Mateusz Dr" <n...@w...pl>

    Witam

    Od stycznie komornik egzekwuje alimenty z wyplaty meza (wyplata: 1800 zl).
    Alimenty sa zasadzone w kwocie 1000 zl.
    Komornik egzekwuje w kwocie ok. 700 zl, uzasadniajac iz nie moze wyzej, gdyz
    na dluzniku ciaza inne egzekuje (dlugi itp.)
    Na ile ma to podstawe prawna i czy srodkiem jest tutaj skarga na czynnosci
    komornika?

    pozdrawiam
    mdr

  • 2. Data: 2004-06-16 14:34:47
    Temat: Re: komornicza egzekucja alimentow
    Od: "Andrzej_K" <n...@n...spam.pl>

    User "Mateusz Dr" n...@w...pl napisał(a)
    w news'ie: news:caplie$h6v$1@news.onet.pl

> [...]
    > gdyz na dluzniku ciaza inne egzekuje (dlugi itp.)
    > Na ile ma to podstawe prawna i czy srodkiem jest tutaj skarga na

    Przed zadaniem pytania powinno się przeczytać
    istniejące już wątki. Odpowiedź znajdziesz 6
    wątków niżej (wyżej?)

    --
    Pozdrawiam - Andy_K.
    "Wojna nie decyduje o tym kto miał rację,

  • 3. Data: 2004-06-16 14:44:31
    Od: "M" <t...@c...onet.pl>

> [...]
    > na dluzniku ciaza inne egzekuje (dlugi itp.)
    > Na ile ma to podstawe prawna i czy srodkiem jest tutaj skarga na czynnosci

    Polecam lekture posta, ktory znajduje sie ciut ponizej tego (pt."komornik
    mini.kwota...").

    W art. 87 kp okreslone sa granice zajecia wynagrodzenia przez komornika.
    Maksymalnie, przy egz. swiadczen alimentacyjnych oraz przy zbiegu egz.
    swiadczen alimentacyjnych oraz innych swiadczen, potracane moze byc 3/5
    wynagrodzenia. Te 3/5 oblicza sie dopiero po odliczeniu od wynagrodzenia
    zaliczki na podatek i ubezpieczenie spol.

    Takze - rzezcywiscie jest to mozliwe, bo - o ile jest to jedyny dochod tego
    czlowieka, to juz po odliczeniu samej zaliczki na podatek zostaje jakies 1458
    zl, odejmij jeszcze skladke na ubezp. - nie wiem ile to ale przyjmijmy ze
    jakies 50 zl (moge sie mylic, naprawde nie mam pojecia ile to jest - przyjmuje
    taka kwote na potrzeby tej wiadomosci) - zostaje w zaokragleniu 1400 zl. 3/5 z
    1400 - 840. Jak widzisz, juz samo to nie wystarczy na pelne sciaganie
    aliment5ow.

    pozdrawiam

  • 4. Data: 2004-06-16 19:57:53
    Temat: Odp: komornicza egzekucja alimentow
    Od: "Mateusz Dr" <n...@w...pl>

    Użytkownik M <t...@c...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:0...@n...onet.pl...

> [...]
    3/5 z
    > 1400 - 840. Jak widzisz, juz samo to nie wystarczy na pelne sciaganie

    dziekuje za porady, przeoczylem watek powyzej...

    Jesli chodzi o obliczanie kwoty bez obciazen (podatek, ubezp. spol) to
    oczywiscie 1800 to kwota netto, juz po
    odliczeniu powyzszych.

    pozdrawiam mdr