  • 71. Data: 2011-09-17 13:54:12
    Temat: Re: [Allegro] Koszt wysyłki - zaniżanie ceny - doliczanie kosztów
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 17.09.2011 13:41, Robert Tomasik pisze:

    > Wielu, to ile procent użytkowników? Czy podstaowym celem portalu ALLEGRO
    > jest osobisty odbiór towaru?

    Podstawowym celem Allegro jest zarabianie na prowizji ze sprzedaży.

  • 72. Data: 2011-09-17 22:52:08
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    wiadomości news:4e74a6aa$1@news.home.net.pl...

    > Podstawowym celem Allegro jest zarabianie na prowizji ze sprzedaży.

    Nie, to cel firmy QXL go prowadzącej, a nie portalu.

  • 73. Data: 2011-09-18 06:40:33
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2011-09-17 22:52:08 +0000, "Robert Tomasik" <r...@g...pl> said:

    > w wiadomości news:4e74a6aa$1@news.home.net.pl...

    > Nie, to cel firmy QXL go prowadzącej, a nie portalu.

    Jeden pies - ani firma, ani tzw. portal (bo nim nie jest) nie
    organizują dostarczenia sprzedanego towaru.
    Zajmuje się tym sprzedawca i inaczej być nie może.
    ;>>>

    --
    Bydlę

  • 74. Data: 2011-09-18 10:16:00
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Bydlę" <p...@g...com> napisał w wiadomości

    > Jeden pies - ani firma, ani tzw. portal (bo nim nie jest) nie organizują
    > dostarczenia sprzedanego towaru.
    > Zajmuje się tym sprzedawca i inaczej być nie może.
    > ;>>>

    No i co z tego? Ustawienie prowizji od wartości ceny powoduje, że nie da
    się w prosty sposób wybrać najkorzystniejszej oferty, tylko trzeba każdą
    przegądać i analizować.

  • 75. Data: 2011-09-18 14:20:53
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2011-09-18 12:16:00 +0200, "Robert Tomasik" <r...@g...pl> said:

    > Użytkownik "Bydlę" <p...@g...com> napisał w wiadomości

    > No i co z tego?

    NIe czytałeś? Cytuję:

    Otóż - to w ogóle nie ma znaczenia, bo Allegro zajmuje się czymś innym,
    więc prowizji za dostarczenie brać nie może, tak samo jak prowizji od
    kosztu wynajmu biura, w którym urzęduje po(d)miot handlujący na Allegro.

    > Ustawienie prowizji od wartości ceny powoduje

    Jakiej prowizji od każdej ceny?
    Tej, której w cenie wyszczególnionej nie ma, bo to sprawa między
    sprzedającym, a Allegro?

    > , że nie da się w prosty sposób wybrać najkorzystniejszej oferty,

    Ależ da się - tylko trzeba myśleć i rozumieć co się robi.

    > tylko trzeba każdą przegądać i analizować.

    Dokładnie tak.
    Bez tego przybiega się potem tutaj z płaczem: "coś zobaczyłem, nie
    miałem pojęcia co to, ale kupiłem i teraz mam problem".

    --
    Bydlę

  • 76. Data: 2011-09-19 06:55:04
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail t...@x...abc napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

    > begin Budzik

    > To nie jest koszt prowadzenia DG tylko koszt wysyłki.

    dlaczego tak uwazasz?
    Ja sądze, ze to jednak są koszty prowadzenia DG.
    A ze akurat *takiej* DG to i *takie* koszty.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Nie pożądaj żony bliźniego swego nadaremnie"

  • 77. Data: 2011-09-19 06:55:05
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail p...@g...com napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > Płaci przecież.
    > Prowizję od uzyskanej ceny.
    > Dlaczego ma jeszcze płacić prowizję od przesyłki?
    > Allegro organizuje mu ją?
    > ;>>>

    koszt czasu pracownika potrzebny na zapakowanie to nie jest przeciez koszt
    przesyłki.
    To normalny koszt obsługi klienta. Jasne, ze wybierajac zdalny sposób
    sprzedazy, beda sie pojawiały u tego sprzedawcy inny koszty niz w sklepie
    stacjonarnym.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Dziedzina ortografi to dziedzina ktura mnie delikatnie muwiac

  • 78. Data: 2011-09-19 06:55:06
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail t...@d...it napisał(a) w poprzednim odcinku
    co następuje:

    > przemyśl to co piszesz bo piszesz jakieś brednie, nawet allegro
    > rozróżnia cenę przedmiotu i koszty przesyłki

    cóz to za poziom dyskusji?

> [...]
    > kuchennej. To raz. I dlaczego nie lubię wysyłać
    > - organizacja odpowiedniego pudełka, być może trzeba kupić a nie wiem
    > ile kosztują więc jak mam wycenić wcześniej koszty przesyłki ? To dwa
    > - dojazd i kolejki na poczcie to minimum godzina
    > - pojechałem do marketu po taśmę klejącą - były w paczkach po 3 więc
    > kolejna strata bo pewnie wywietrzeje klej w 2
    > I ty chcesz żebym ja jeszcze allegro za to płacił ? za mój stracony
    > czas i pieniądze ?
    > PS Już wiem że na drugi raz dam koszt wysyłki 200zł innego wyjścia nie

    badz "mezczyzna" :), skoro powiedziałes ze tylko odbior, to tylko odbior.
    Jezeli jednak po aukcji ktos chce zmeinic warunki aukcji to tutaj masz juz
    dowolnosc w zaproponowanych *nowych* warunkach.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Jest Leżajsk, jest dobrze.

  • 79. Data: 2011-09-19 06:55:08
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail p...@g...com napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > A tak, jak chciałbyś, by było wysłane w jednej paczce?
    > "Zadaj pytanie Sprzedającemu"

    protestuje!
    Aukcja powinna być tak opisana, aby takie podstawowe kwestie jak wysyłka
    jedna paczką wielu przedmiotów nawet z wielu aukcji była opisana dokładnie
    w aukcji i nie wymagałą dodatkowego dopytywania!

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Szept pięknej kobiety słyszy się lepiej niż

  • 80. Data: 2011-09-19 06:55:09
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail s...@s...com.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > [...]
    >
    > Po pierwsze nie wiemy jak jest "generalnie", bo potrzebna byłaby
    > statystyka,

    wiemy, wiemy i mamy dostępną statystykę.
    Po pierwsze: własne doświadczenie (wielokrotnie trafiałem na aukcje z takim
    opisem, nigdy nie trafiłem na aukcje gdzie każdy przedmiot byłby wysyłany
    osobno.
    Po drugie - przekrój grupy - tu również pojawiają sie komentarze tylko o
    przypadkach *jednej paczki z doliczonymi opłatami* a nie pojawiają
    sięprzypadki * paczki wielokrotnie wysłanej*

    > a po drugie część sprzedających rzeczywiście tak robi,
    > ale *nie* oszukuje tak jak napisałeś, lecz jawnie i wprost określa
    > wysoką "dopłatę za kolejną sztukę" bez żadnych "specjalnych"
    > obietnic.
    > Można się na to zżymać, ale nie sposób zaprzeczyć iż taki przypadek
    > jest ISTOTNIE inny niż niedotrzymywanie warunków opisu aukcji.

    zgadza się.
    To zdecydowanie wina allegro, że na to pozwala.
    A wystarczyło by:
    - option button - "dodatkowa opłata za dostawę każdej kolejnej sztuki"
    - no i oczywiście możliwość wysortowania *z* lub *bez*

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Obdarowany mówi dziękuję,