  • 1. Data: 2011-09-13 07:08:04
    Temat: Sprawa juz u komornika, a wniosek o przywrócenie terminu.
    Od: "_THX" <j...@g...pl>

    Dawno już oddaliśmy sprawę do komornika, nawet odzyskał dla nas część długu.
    Tymczasem dłużnik (pozwany) wnióśł zażalenie na odrzucenie jego uprzedniego
    sprzeciwu przez sąd (sprzeciw złożony m.in. po terminie) - akurat sąd
    doręczył nam odpis tego zażalenia.

    W związku z tym pytania:

    formalne: czy strona w ogóle może/powinna ustosunkowywać się do wniosku o
    przywrócenie terminu drugiej strony i zażalenia na odrzucenie takiego wniosku?

    praktyczne: dług już w egzekucji, a co gdyby sąd jednak przywrócił termin?
    Sam sprzeciw jest kompletnie bezsensowny, bezzasadny i bezpodstawny
    merytorycznie (dłużnik nie płacił "bo nie") i odbije się czkawką drugiej
    stronie (koszty zastępstwa chociażby), ale jak się ma do egzekucji w toku?

  • 2. Data: 2011-09-13 07:50:54
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 13.09.2011 09:08, _THX pisze:
> [...]
    > Tymczasem dłużnik (pozwany) wnióśł zażalenie na odrzucenie jego uprzedniego
    > sprzeciwu przez sąd (sprzeciw złożony m.in. po terminie) - akurat sąd

    Może na wstępie: jak pozwany uzasadnia to zażalenie?

    Bo ja np. miałem przypadek, kiedy pozwany żalił się, że nie dostał
    zawiadomienia o wyroku, podczas gdy prawidłowo zawiadomiony olewał
    stawianie się przed sądem.

    Sąd spuścił wniosek na drzewo.