  • 1. Data: 2011-09-13 09:23:00
    Temat: Niedzialajacy internet i tel. - odszkodowanie?
    Od: "Farbanx" <R...@w...pl>

    Jakis czas temu pewien facet uszkodzil w okolicy swiatlowod bo nie mogl sie
    dogadac z firma telekomunikacyjna ad. oplat za to ze kabel byl na jego
    posesji.
    Efekt tej awarii byl taki, ze kilkaset osob i firm w okolicy nie mialo tel i
    internetu przez prawie miesiac.
    Takze nasza firma przez kilka tygodni nie miala telefonu i internetu
    (niemoznosc odbierania maili, nanoszenia nowych ofert na strone www,
    odbierania tel. voip itd.).
    Nasze starty na dzialalnosci sa spore bo branza w jakiej dzialamy najwieksze
    obroty robi w lipcu i sierpniu - a wtedy wlasnie nie bylo kontaktu ze
    swiatem.
    Czy sa szanse na odszkodowanie od firmy za straty (utracone korzysci)?
    Jak sie zabrac do takiej sprawy? Znacie moze jakies formularze odszkodowan?
    A moze od razu isc do sadu?
    Znacie dobrego prawnika od tych spraw?

  • 2. Data: 2011-09-13 09:49:27
    Temat: Re: Niedzialajacy internet i tel. - odszkodowanie?
    Od: Mark <t...@a...w.pl>

    Dnia Tue, 13 Sep 2011 11:23:00 +0200, Farbanx napisał(a):

    > Jakis czas temu pewien facet uszkodzil w okolicy swiatlowod bo nie mogl sie
    > dogadac z firma telekomunikacyjna ad. oplat za to ze kabel byl na jego
    > posesji.

    Jaka to firma, TP ?

> [...]
    > Takze nasza firma przez kilka tygodni nie miala telefonu i internetu
    > (niemoznosc odbierania maili, nanoszenia nowych ofert na strone www,

    Pomijajac ze to argument uzyty na rzecz odszkodowania/zwrotu oplaty - ale
    tak na serio to chyba nie chcesz powiedziec ze firma dzialala przez miesiac
    bez telefonu i netu, bo to malo wiarygodne. Raczej uzyj argumentu ze
    zmuszona byla poniesc dodatkowe koszty na oplaty za polaczenia z komurek i
    mobilny net.

    > Nasze starty na dzialalnosci sa spore bo branza w jakiej dzialamy najwieksze
    > obroty robi w lipcu i sierpniu - a wtedy wlasnie nie bylo kontaktu ze
    > swiatem.

    Nie no, bez jaj. Kto Ci uwierzy ze *normalna* firma - zwlaszcza jak mowisz w
    sztytowym okresie - pozwololaby sobie na miesiac bez netu i telefonu?

    > Czy sa szanse na odszkodowanie od firmy za straty (utracone korzysci)?

    Ja bym sie jednak zstanowil nad zmiana zadan - "rekompensata za dodatkowe
    koszty"

    > Jak sie zabrac do takiej sprawy? Znacie moze jakies formularze odszkodowan?
    > A moze od razu isc do sadu?

    Nie podales jaki to provider, nie wspomniales nic o tym co masz odnosnie
    tkaiej sytuacji w umowie.. a to raczej podstawa do dyskusji.

    --
    Mark

  • 3. Data: 2011-09-13 10:57:47
    Od: Rychu <r...@a...pl>

    W dniu 2011-09-13 11:23, Farbanx pisze:
    > Czy sa szanse na odszkodowanie od firmy za straty (utracone korzysci)?
    > Jak sie zabrac do takiej sprawy? Znacie moze jakies formularze
    > odszkodowan? A moze od razu isc do sadu?

    Co masz w umowie wpisane? Ja miałem dwa wyjścia:
    100 zł +vat za wariant w którym zapewniają czas
    48h czas naprawy, oraz 600 zł +vat, za utrzymanie
    na poziomie 99,9% i 2h czas naprawy/przełączenia.

    Wybrałem pierwszy i przez 7 miesięcy tylko raz
    był problem, że się muliło, bo router niewłaściwie
    przekierowywał pakiety.

    Jak masz umowę na wiele stanowisk, za pewnie kilka
    tysięcy, to powinieneś mieć jasno opisane warunki
    utrzymania i naprawy.

    Rychu

  • 4. Data: 2011-09-13 11:00:23
    Od: "mz" <a...@w...pl>

    A może to firma mała rodzinna ? Wynajmowanie kwater dla osób fizycznych nad
    morzem ?
    Na stronie www mają swoją ofertę (bez sieci serwer nie działa i tylko stoi bez
    użytecznie w pokoju) i klienci nie mogą się dodzwonić.
    Bez telefonu i netu można prowadzić firmę. Z mniejszym skutkiem ale można.

  • 5. Data: 2011-09-13 11:06:22
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "mz" napisał w wiadomości grup
    .pl...
> [...]
    > użytecznie w pokoju) i klienci nie mogą się dodzwonić.
    > Bez telefonu i netu można prowadzić firmę. Z mniejszym skutkiem ale można.

    Chcesz powiedzieć, że we wszystkich pobliskich miejscowościach nie ma kafejki,
    wszyscy jego znajomi nie mają dostępu do internetu, a bezprzewodowy internet to
    wymysł szatana i nikt z tego nie korzysta? Litości.

  • 6. Data: 2011-09-13 13:31:38
    Od: Wojciech Wrodarczyk <w...@w...pl>

> [...]
    > Jak sie zabrac do takiej sprawy? Znacie moze jakies formularze
    > odszkodowan? A moze od razu isc do sadu?

    Kwestia zapisów odszkodowawczych w umowie.
    Jak ich brak to jedynie do wysokości abonamentu.
    Jak dostęp do internetu = wielkie przychody,
    to kupno internetu bez gwaranacji za małe pieniądze = duże ryzyko, ale
    też oszczędność.
    do decyzji przedsiębiorcy należy ocena ryzyka i nie może bezpodstawnie
    skutków niepowodzeń poprzez błędne oszacowanie ryzyka przenosić na
    podmioty trzecie, chyba że zawarł to w umowie.
    pozdr
    \ww

  • 7. Data: 2011-09-13 15:16:52
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "qwerty" <q...@p...fm>

> [...]
    > kafejki, wszyscy jego znajomi nie mają dostępu do internetu, a
    > bezprzewodowy internet to wymysł szatana i nikt z tego nie korzysta?

    Co to ma do rzeczy ? Nie musi ponosić kosztu by odnieść stratę

  • 8. Data: 2011-09-13 15:23:24
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "Rychu" <r...@a...pl>

> [...]
    > przekierowywał pakiety.
    >
    > Jak masz umowę na wiele stanowisk, za pewnie kilka
    > tysięcy, to powinieneś mieć jasno opisane warunki

    Ale o co chodzi ? Firma zawiera umowę z inną firmą na świadczenie usługi
    telekomunikacyjnej by korzystać w prowadzonej przez siebie działalności.

  • 9. Data: 2011-09-13 16:13:23
    Od: Smok Eustachy <s...@p...onet.pl>

    On 13.09.2011 17:23, John Kołalsky wrote:
    /.../
    > Ale o co chodzi ? Firma zawiera umowę z inną firmą na świadczenie usługi
    > telekomunikacyjnej by korzystać w prowadzonej przez siebie działalności.

    O to chodzi, że to Twoja firma potrzebuje netu i jak padnie to Ty kwiczysz

  • 10. Data: 2011-09-13 17:01:48
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "Smok Eustachy" <s...@p...onet.pl>

    > O to chodzi, że to Twoja firma potrzebuje netu i jak padnie to Ty kwiczysz

    Po to zawarła umowę. Przecież nie po to, by samodzielnie zmagać się z
    niedziałającym internetem. Naprawdę nie rozumiem czemu wikłać w to teorię
    gier.