  • 1. Data: 2011-09-13 09:52:24
    Temat: [Allegro] Koszt wysyłki - zaniżanie ceny - doliczanie kosztów
    Od: "G.K." <"tertb69[rot13]"@tnmrgn.cy>

    Witam,
    Sprawa wygląda tak. Jest sobie przedmiot w pewnej cenie, najniższej w
    serwisie, jednak koszt wysyłki został odpowiednio podniesiony, aby
    zrekompensować obniżkę ceny przedmioty. Oczywiście jest to złamanie
    regulaminu serwisu, ale czy tylko? Czy jest jakiś sposób, aby
    wyegzekwować od sprzedającego podaną cenę przedmiotu bez dopłacania do
    kosztów wysyłki?
    Pozdrawiam,
    Grzegorz

    ps.
    Takich przedmiotów na aukcjach jest coraz więcej. Niedługo nagminne
    będzie sprzedawanie za 1 zł a doliczanie do kosztów wysyłki np. 1000 zł.
    Sprytny sposób na ominięcie opłat allegro i na znalezienie się na
    pierwszym miejscu na liście wyszukiwanych przedmiotów wg cen.

  • 2. Data: 2011-09-13 09:57:08
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "G.K." napisał w wiadomości grup
    > Oczywiście jest to złamanie regulaminu serwisu, ale czy tylko?

    Który punkt?

  • 3. Data: 2011-09-13 10:48:46
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    Użytkownik "G.K." napisał w wiadomości grup

    > Czy jest jakiś sposób, aby wyegzekwować od sprzedającego podaną cenę
    > przedmiotu bez dopłacania do
    kosztów wysyłki?

    Jak masz za dużo wolnego czasu to zgłoś sprawe do allegro.

    Ale najlepiej zagłosować portfelem i od takich "sprzedawców" nie kupować.

  • 4. Data: 2011-09-13 11:07:48
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    >Użytkownik "qwerty" napisał w wiadomości grup

    >Użytkownik "G.K." napisał w wiadomości grup
    > Oczywiście jest to złamanie regulaminu serwisu, ale czy tylko?

    >Który punkt?

    6.13.
    Do ceny ustalonej zgodnie z niniejszym artykułem Sprzedający może doliczyć
    jedynie koszty przesyłki bądź transportu Towaru w rzeczywistej wielkości.
    Poza powyższymi Sprzedający nie może doliczać jakichkolwiek innych kwot
    podwyższających cenę należną od Kupującego

  • 5. Data: 2011-09-13 11:09:35
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (13.09.2011 12:48), Kris wrote:
    > Użytkownik "G.K." napisał w wiadomości grup

    > kosztów wysyłki?
    >
    > Jak masz za dużo wolnego czasu to zgłoś sprawe do allegro.
    >
    > Ale najlepiej zagłosować portfelem i od takich "sprzedawców" nie kupować.

    Można jedno i drugie.

    p. m.

  • 6. Data: 2011-09-13 11:09:51
    Od: "Dysiek" <b...@b...pl>

    > Ale najlepiej zagłosować portfelem i od takich "sprzedawców" nie kupować.

    Po pierwsze nie wiem czy to zlamanie regulaminu. Po drugie koszty wysylki sa
    chyba widoczne i mozna zlecic segregacje wynikow wraz z kosztami wysylki. Po
    trzecie ja na Allegro handluje okazjonalnie i nie znam cennika poczty. Daje
    wiec takie ceny wysylki, zeby na pewno sie zmiescic. Jak mi zostanie na plus
    kilka zlotych to chyba nic wielkiego?

    Dysiek

  • 7. Data: 2011-09-13 11:19:20
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

> [...]
    > powyższymi Sprzedający nie może doliczać jakichkolwiek innych kwot
    > podwyższających cenę należną od Kupującego

    No i? Powie, że poświęca czas (czas to pieniądz) na zapakowanie, dojazd do
    poczty, klej, taśmę samoprzylepną itp. i dlatego koszty wysyłki są takie duże.
    Jak się nie podoba - idź do konkurencji.

  • 8. Data: 2011-09-13 11:20:43
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Dysiek" napisał w wiadomości grup
    > Po trzecie ja na Allegro handluje okazjonalnie i nie znam cennika poczty.

    A mózg masz? Na stronie pp jest cennik.

  • 9. Data: 2011-09-13 11:52:06
    Od: aaa <m...@g...com>

    > A m�zg masz? Na stronie pp jest cennik.

    żeby skorzystać z cennika trzeba jeszcze czasami mieć wagę :(
    do tego naprawdę czasami nie wiadomo czy koperta bąbelkowa do danego przedmiotu
    będzie kosztować 0,60 czy 1,60

    jeśli ktoś sprzedaje "okazyjnie" to musi oszacować koszty "na oko", chyba że za
    każdym razem biega na pocztę by ustalić na 100%

    więc ścisłe trzymanie się cennika PP nie ma sensu o ile wartość jest w granicach
    rozsądku

  • 10. Data: 2011-09-13 11:54:53
    Od: aaa <m...@g...com>

    > Po pierwsze nie wiem czy to zlamanie regulaminu. Po drugie koszty wysylki sa
    > chyba widoczne i mozna zlecic segregacje wynikow wraz z kosztami wysylki.

    i tu jest problem bo goście znowu kantują, np: ustawia opcje list ekonomiczny 1 zł i
    już ma najniższe koszty przesyłki a list ekonomiczny polecony to już u niego 15 zł

    i co weźniesz ekonomiczny zwykły - zaryzykujesz?