  • 91. Data: 2011-09-20 20:55:01
    Temat: Re: [Allegro] Koszt wysyłki - zaniżanie ceny - doliczanie kosztów
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail t...@x...abc napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

    > Pomyśl. To są koszty związane li tylko z wysyłką. Jeśli klient
    > odbierze sobie towar osobiście, to tych kosztów nie ma.

    ale ja nie twierdzę, że to nie są koszty *związane* z wysyłką.
    To są jak najbardziej koszty prowadzenia DG zwiazane z wysyłką.

    > Więc są to
    > koszty wysyłki. Oczywiście firma może sobie wliczyć koszty wysyłki
    > (nawet całe) w koszt produktu i wysyłać "za darmo". Ale może tez
    > zrobić na odwrót. Kwestia polityki i strategii marketingowej.

    niewatpliwie wszystko zalezy od strategi oraz od konkretnej sytuacji.
    W wielu przypadkach doliczenie zlotówki *za opakowanie* jest ok, w wielu
    innych doliczenie 2-3 złotych zakazdy kolejny przedmiot to zwykłe
    oszukiwanie kupujacych (tak, tak - omijanie ograniczen wyszukiwarki to jest
    oszukiwanie kupujacych).

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Synonim jest to słowo, którego pisarz używa, gdy nie wie,

  • 92. Data: 2011-09-20 20:55:02
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail p...@g...com napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > Raczej nie.
    > Tzn. byłoby fajnie, ale gdy wystawiłem stare radio, 3 różne książki,
    > dwa magazynki, jeden fast loader, 60 ampułek i klawiaturę, nie będę
    > robił opisu uwzględniającego wszystkie możliwe kombinacje wysłania
    > tych przedmiotów.
    > Serio...

    nawet w takiej sytuacji sie da, aczkolwiek oczywiscie nie o takie sytuacje
    chodzi.
    Najczęsciej sa to przedmioty gdzie do jednej paczki 20 i 30szt wejdzie bez
    problemu tak jak w opisywanym przeze mnie przykładzie doliczania 2 zł do
    kazdej sztuki w celu dokładnego zabezpieczenia paczki i otrzymania towaru w
    zwykłej kopercie.
    Plis, nie dorabiajmy teorii do faktów.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    H. Jackson Brown, Jr.

  • 93. Data: 2011-09-21 09:52:56
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2011-09-20 22:55:02 +0200, Budzik
    <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> said:

    > Osobnik posiadający mail p...@g...com napisał(a) w poprzednim
    > odcinku co następuje:

    > nawet w takiej sytuacji sie da, aczkolwiek oczywiscie nie o takie sytuacje
    > chodzi.

    Czyli teraz na Allegro 80-90& wystawiających to firmy?
    To się zmieniło od czasu, gdy się tym interesowalem ostatnio.

> [...]
    > kazdej sztuki w celu dokładnego zabezpieczenia paczki i otrzymania towaru w

    A teraz dopasuj twój przykład do mojego, bo wyszukiwarka - jak rozumiem
    - ma obejmować wszystkie możliwości, by broń boże kupujący nie musiał
    myśleć i np. nie kupować tam, gdzie mu nie odpowiadają warunki...

    > Plis, nie dorabiajmy teorii do faktów.

    No właśnie.
    ;>>>
    --
    Bydlę

  • 94. Data: 2011-09-23 11:57:19
    Od: "macso" <m...@p...oiniet.pl>

    Użytkownik "Bydlę" >>>

    > Czyli teraz na Allegro 80-90& wystawiających to firmy?
    > To się zmieniło od czasu, gdy się tym interesowalem ostatnio.

    firmy to nie znaczy koncerny,
    jeśli wysyłasz rzeczy nowe w ilościach wskazujących
    to jest to działalność gospodarcza. robiąc to jako osoba prywatna
    ryzykujesz że się kiedysz znajdziesz w sieci jaką skarbówka co jakiś czas
    zapuszcza.
    Spora część ryzykować nie chce i zakłada działalność , szczególnie jeśli ma
    etat i nie musi płacić
    pełnego ZUSu. Wszystko zalezy od skali

    macso

  • 95. Data: 2011-09-23 15:51:31
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2011-09-23 13:57:19 +0200, "macso" <m...@p...oiniet.pl> said:

    > firmy to nie znaczy koncerny,

    A to nie ma znaczenia - albo to ktoś, kto sobie coś sprzedaje, albo to
    firma prowadząca swą działalność (być może m.in.) na Allegro.
    Ja to odróżniam - i wedle mej wiedzy firmy nie stanowią tam większości...

    A propozycja, by zwykły człowiek zakładał firmę w celu dogodzenia
    osobom, które nie rozumieją co robią, to lekka przesada.
    :-)

    --
    Bydlę