  • 1. Data: 2003-03-18 14:27:42
    Temat: Alimenty i ew konwencja nowojorska 20.06.1956
    Od: "Stan_Z" <s...@g...pl>

    Jak to często bywa nielubiane przychodzi samo w tym wypadku mimo mojej
    awersji do KRiO poproszono mnie o pomoc w sprawie alimentów dla dzieci moich
    znajomych. Jak wiadomo nie lubiane to i nie zgłębione Jednym słowem zero
    praktyki.:-(((( Jak narazie sprawa przedstawia się tak.
    Dzieci pochodzą ze związku małżeńskiego między obywatelem Francji i Polką.
    Jakieś 9 lat temu związek rozpadł się, a sądy francuskie orzekły zgodę na
    separację, ustalając jednocześnie zasady podziału obowiązków miedzy
    rodzicami wobec dzieci. Jak łatwo się domyśleć tatuś postanowił się wykręcić
    z tego i nigdy nie realizował postanowień tamtejszego wymiaru
    sprawiedliwość. Doprowadził w końcu do sytuacji, w której matka i dzieci
    zostały wyrzucone z domu w związku z nie płaceniem za niego czynszu przez
    milusińskiego pape. Powróciły więc do naszego kraju i tu poszły do szkoły
    francuskiej. Żeby było weselej kilka razy odbywały się sprawy, w których
    tatuś był zobowiązany do świadczeń alimentacyjnych w postaci organizowania
    corocznego wypoczynku wakacyjnego łożenia 50% na utrzymanie domu i innych
    świadczeń nie pieniężnych. Poza tym miał przekazywać na dzieci 200 fr mieś
    czego również nie czynił i nie czyni.
    W związku z tą sytuacją mam następujące pytania:
    Czy istnieje jaka kolwiek realna szansa (dzieci mają również obywatelstwo
    polskie) by poprzez dochodzenie przed sądami polskimi roszczeń
    alimentacyjnych tym razem w formie pieniężnej wyegzekwować je od obywatela
    Francji?
    Czy istnieją jakieś inne możliwości bo mnie nie przychodzi nic innego do
    głowy?
    Czy w związku z nie wywiązywaniem się przez ojczulka z obowiązku
    alimentacyjnego można dochodzić wyrównania pieniężnego za lata poprzednie?

    Proszę o jakieś poważne sugestie chętnie wysłucham lub podyskutuje. Niech
    mnie oświeci.

    Stan_Z

  • 2. Data: 2003-03-18 15:28:05
    Temat: Re: Alimenty i ew konwencja nowojorska 20.06.1956
    Od: "Sandra" <J...@w...pl>

    Użytkownik Stan_Z <s...@g...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:b57adc$6ag$...@n...supermedia.pl...
> [...]
    >
    > Proszę o jakieś poważne sugestie chętnie wysłucham lub podyskutuje. Niech

    mozę wnieść do sądu rodzinnego o podwyższenie alimentów jesli były zasądzone
    na drodze obrotu zagranicznego wskazujac w pozwie dokładny adres pozwanego
    ... a także może egzekwować wyrok francuski zasądzający alimenty poprzez
    komórke sądu okregowego ,która sie zajmuje tego typu sprawami ... można
    równiez wnieść pozostawiajac tamtą sprawę w spokoju o tzw. "regres" od
    niego jednak jest wpis...
    jezeli egzekucji okaże sie nieskuteczną można zwrócić sie do naszego
    funduszu alimentacyjnego ,który również posiada odp .komórke zajmującą sie
    tego typu sprawami ...zwracaja sie za pomoca ambasad ,ministerstwa
    sprawiedliwości tak jak sądy w celu dotarcia do pozwanego i egzekucji
    zadłużenia wynikłego z wynikłego obowiązku ...
    uwaga w obrocie zagranicznym pozew musi spełniac okreslone wymagania by był
    uwzgledniony w innym państwie ...strona mająca problem może się zwrócić do
    sądu rodzinnego o pomoc w sporzadzeniu takiego pozwu ale to juz pozniej :-)
    wtedy kiedy juz zapadnie orzeczenie w Polsce i trzeba będzie je
    egzekwować...

    Sandra

  • 3. Data: 2003-03-18 19:29:35
    Od: "Stan_Z" <s...@g...pl>

    Użytkownik "Sandra" <J...@w...pl> napisał w wiadomości

    > mozę wnieść do sądu rodzinnego o podwyższenie alimentów jesli były
    zasądzone
    > na drodze obrotu zagranicznego wskazujac w pozwie dokładny adres pozwanego

    no dobrze mam adres i nawet miejse zatrudnienia jest znane, a co może
    bardziej pocieszające jest to posada państwowa. Posiadamy nawet telefon
    komórkowy do imć tatusia. Dlatego wydaje mi się, iż najlepiej zacząć od
    wystąpienia o podwyższenie alimentów wnosząc by świadczenie było określone w
    jakiejś części jego dochodów np 50%.
    Mam jednak pomroczność co do użytego przez ciebie zwrotu na drodze obrotu
    zagranicznego. Możesz jaśniej? błagam nie jestem biegły z tej dziedziny i
    jedyne co wiem to to że nic nie wiem czego nie przeczytam.

    > ... a także może egzekwować wyrok francuski zasądzający alimenty poprzez
    > komórke sądu okregowego ,która sie zajmuje tego typu sprawami

    To może być ciekawe jednak wydaje mi sie nieco bardziej skomplikowane. Jeśli
    jest inaczej to poprowadź mnie za rękę.

    > jezeli egzekucji okaże sie nieskuteczną można zwrócić sie do > naszego
    funduszu alimentacyjnego ,który również posiada > odp .komórke zajmującą się
    tego typu sprawami ...zwracaja > sie za pomoca ambasad ,ministerstwa
    > sprawiedliwości tak jak sądy w celu dotarcia do pozwanego i > egzekucji
    zadłużenia wynikłego z wynikłego obowiązku ...

    Czy tam można dotrzeć z wyrokami francuskimi z pominięciem polskiego wymiaru
    sprawiedliwości czy trzeba jednak mieć jakiś papierek z polskim orzełkiem?.

    Stan_Z

  • 4. Data: 2003-03-18 19:46:35
    Od: "Sandra" <J...@w...pl>

    Użytkownik Stan_Z <s...@g...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:b57s3p$7ui$...@n...supermedia.pl...
    > no dobrze mam adres i nawet miejse zatrudnienia jest znane, a co może
    > bardziej pocieszające jest to posada państwowa. Posiadamy nawet telefon
    > komórkowy do imć tatusia.

    normalny pozew lecz pismem maszynowym z dokładnymi danymi

    Dlatego wydaje mi się, iż najlepiej zacząć od
    > wystąpienia o podwyższenie alimentów wnosząc by świadczenie było określone
    > jakiejś części jego dochodów np 50%.

    można
    > Mam jednak pomroczność co do użytego przez ciebie zwrotu na drodze obrotu
    > zagranicznego. Możesz jaśniej?

    wyglada to tak ...wpłynie pozew o podwyzszenie alimentów powołujac sie
    oczywiscie na wyrok zasadzajacy alimenty i dol. wraz z tłumaczeniem przeciw
    pozwanemu ...sędzia w obrocie zagranicznym tzn . doręczy jego odpis przez
    miniesterstwo pozwanemu z pouczeniem o ustanowieniu pełnomocnika i jakie
    jest jego zdanie odnośnie roszczenia i bieg tu w polsce dla powódki bedzie
    podobny tylko czas z lekka wydłużony dostanie miesiac na ustosunkowanie sie
    do pozwu ... w koncowym efekcie zakonczy sie to wyrokiem ,który bedzie mogła
    egzekwowac ...zwróci sie ponownie do sądu o pomoc w sporządzeniu wniosku w
    celu wyegzekwowania orzeczenia gdy juz uzyska ,ze np, nie ma mozliwosci
    dostanie pismo ,które wraz z wyrokiem przedłozy w funduszu alimentacyjnym z
    ,którego po zbadaniu jej dochodów zostana przyznane alimenty od panstwa a
    jemu poprzez ministerstwo państwo ściągnie lub umorzy ale ona dostanie
    jakies wtedy środki do życia

    > To może być ciekawe jednak wydaje mi sie nieco bardziej skomplikowane.
    Jeśli
    > jest inaczej to poprowadź mnie za rękę.
    to w sądzie okregowym musi załatwiac jest tam komórka obrotu zagranicznego
    tam poprowadzą ją za rękę ale mysle ,ze w jej przypadku podwyzszenie bedzie
    korzystniejsze oczywiscie w przeliczeniu na złotówki i ile to fanków

    > Czy tam można dotrzeć z wyrokami francuskimi z pominięciem polskiego
    wymiaru
    > sprawiedliwości czy trzeba jednak mieć jakiś papierek z polskim
    orzełkiem?.

    nalezałoby ten wyrok w sądzie okręgowym uznać ...

    Sandra

  • 5. Data: 2003-03-18 20:24:18
    Od: "Stan_Z" <s...@g...pl>

    Wielkie dzięki za rozjaśnienie ciemności w tej materii. Jeśli coś nie będzie
    mi pasowało w mojej mózgowej układance to pewnie zapytam jeszcze z pare
    razy, jeśli pozwolisz oczywiście.

    Stan_Z

  • 6. Data: 2003-03-19 06:13:20
    Od: "Sandra" <J...@w...pl>

    Użytkownik Stan_Z <s...@g...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:b57vac$jch$...@n...supermedia.pl...
    > Wielkie dzięki za rozjaśnienie ciemności w tej materii. Jeśli coś nie
    będzie
    > mi pasowało w mojej mózgowej układance to pewnie zapytam jeszcze z pare
    > razy, jeśli pozwolisz oczywiście.

    oczywiście

    Sandra