    From: "Stan_Z" <s...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Alimenty i ew konwencja nowojorska 20.06.1956
    Date: Tue, 18 Mar 2003 20:29:35 +0100

    Użytkownik "Sandra" <J...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:b57dvn$7fe$1@absinth.dialog.net.pl...

    > mozę wnieść do sądu rodzinnego o podwyższenie alimentów jesli były
    zasądzone
    > na drodze obrotu zagranicznego wskazujac w pozwie dokładny adres pozwanego

    no dobrze mam adres i nawet miejse zatrudnienia jest znane, a co może
    bardziej pocieszające jest to posada państwowa. Posiadamy nawet telefon
    komórkowy do imć tatusia. Dlatego wydaje mi się, iż najlepiej zacząć od
    wystąpienia o podwyższenie alimentów wnosząc by świadczenie było określone w
    jakiejś części jego dochodów np 50%.
    Mam jednak pomroczność co do użytego przez ciebie zwrotu na drodze obrotu
    zagranicznego. Możesz jaśniej? błagam nie jestem biegły z tej dziedziny i
    jedyne co wiem to to że nic nie wiem czego nie przeczytam.

    > ... a także może egzekwować wyrok francuski zasądzający alimenty poprzez
    > komórke sądu okregowego ,która sie zajmuje tego typu sprawami

    To może być ciekawe jednak wydaje mi sie nieco bardziej skomplikowane. Jeśli
    jest inaczej to poprowadź mnie za rękę.

    > jezeli egzekucji okaże sie nieskuteczną można zwrócić sie do > naszego
    funduszu alimentacyjnego ,który również posiada > odp .komórke zajmującą się
    tego typu sprawami ...zwracaja > sie za pomoca ambasad ,ministerstwa
    > sprawiedliwości tak jak sądy w celu dotarcia do pozwanego i > egzekucji
    zadłużenia wynikłego z wynikłego obowiązku ...

    Czy tam można dotrzeć z wyrokami francuskimi z pominięciem polskiego wymiaru
    sprawiedliwości czy trzeba jednak mieć jakiś papierek z polskim orzełkiem?.

    Stan_Z