    From: "Stan_Z" <s...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Alimenty i ew konwencja nowojorska 20.06.1956
    Date: Tue, 18 Mar 2003 15:27:42 +0100

    Jak to często bywa nielubiane przychodzi samo w tym wypadku mimo mojej
    awersji do KRiO poproszono mnie o pomoc w sprawie alimentów dla dzieci moich
    znajomych. Jak wiadomo nie lubiane to i nie zgłębione Jednym słowem zero
    praktyki.:-(((( Jak narazie sprawa przedstawia się tak.
    Dzieci pochodzą ze związku małżeńskiego między obywatelem Francji i Polką.
    Jakieś 9 lat temu związek rozpadł się, a sądy francuskie orzekły zgodę na
    separację, ustalając jednocześnie zasady podziału obowiązków miedzy
    rodzicami wobec dzieci. Jak łatwo się domyśleć tatuś postanowił się wykręcić
    z tego i nigdy nie realizował postanowień tamtejszego wymiaru
    sprawiedliwość. Doprowadził w końcu do sytuacji, w której matka i dzieci
    zostały wyrzucone z domu w związku z nie płaceniem za niego czynszu przez
    milusińskiego pape. Powróciły więc do naszego kraju i tu poszły do szkoły
    francuskiej. Żeby było weselej kilka razy odbywały się sprawy, w których
    tatuś był zobowiązany do świadczeń alimentacyjnych w postaci organizowania
    corocznego wypoczynku wakacyjnego łożenia 50% na utrzymanie domu i innych
    świadczeń nie pieniężnych. Poza tym miał przekazywać na dzieci 200 fr mieś
    czego również nie czynił i nie czyni.
    W związku z tą sytuacją mam następujące pytania:
    Czy istnieje jaka kolwiek realna szansa (dzieci mają również obywatelstwo
    polskie) by poprzez dochodzenie przed sądami polskimi roszczeń
    alimentacyjnych tym razem w formie pieniężnej wyegzekwować je od obywatela
    Francji?
    Czy istnieją jakieś inne możliwości bo mnie nie przychodzi nic innego do
    głowy?
    Czy w związku z nie wywiązywaniem się przez ojczulka z obowiązku
    alimentacyjnego można dochodzić wyrównania pieniężnego za lata poprzednie?

    Proszę o jakieś poważne sugestie chętnie wysłucham lub podyskutuje. Niech
    mnie oświeci.

    Stan_Z