    From: "Sandra" <J...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Alimenty i ew konwencja nowojorska 20.06.1956
    Date: Tue, 18 Mar 2003 16:28:05 +0100

    Użytkownik Stan_Z <s...@g...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:b57adc$6ag$...@n...supermedia.pl...
    > Czy istnieje jaka kolwiek realna szansa (dzieci mają również obywatelstwo
    > polskie) by poprzez dochodzenie przed sądami polskimi roszczeń
    > alimentacyjnych tym razem w formie pieniężnej wyegzekwować je od obywatela
    > Francji?
    > Czy istnieją jakieś inne możliwości bo mnie nie przychodzi nic innego do
    > głowy?
    > Czy w związku z nie wywiązywaniem się przez ojczulka z obowiązku
    > alimentacyjnego można dochodzić wyrównania pieniężnego za lata poprzednie?
    >
    > Proszę o jakieś poważne sugestie chętnie wysłucham lub podyskutuje. Niech
> [...]

    mozę wnieść do sądu rodzinnego o podwyższenie alimentów jesli były zasądzone
    na drodze obrotu zagranicznego wskazujac w pozwie dokładny adres pozwanego
    ... a także może egzekwować wyrok francuski zasądzający alimenty poprzez
    komórke sądu okregowego ,która sie zajmuje tego typu sprawami ... można
    równiez wnieść pozostawiajac tamtą sprawę w spokoju o tzw. "regres" od
    niego jednak jest wpis...
    jezeli egzekucji okaże sie nieskuteczną można zwrócić sie do naszego
    funduszu alimentacyjnego ,który również posiada odp .komórke zajmującą sie
    tego typu sprawami ...zwracaja sie za pomoca ambasad ,ministerstwa
    sprawiedliwości tak jak sądy w celu dotarcia do pozwanego i egzekucji
    zadłużenia wynikłego z wynikłego obowiązku ...
    uwaga w obrocie zagranicznym pozew musi spełniac okreslone wymagania by był
    uwzgledniony w innym państwie ...strona mająca problem może się zwrócić do
    sądu rodzinnego o pomoc w sporzadzeniu takiego pozwu ale to juz pozniej :-)
    wtedy kiedy juz zapadnie orzeczenie w Polsce i trzeba będzie je
    egzekwować...

    Sandra