  • 1. Data: 2006-01-22 17:16:46
    Temat: Alimenty albo prawo jazdy
    Od: blogger <r...@n...fr>

    Czy to jest kaczka dziennikarska czy Kazimierz Boroń to rzeczywiscie buc
    prawny?
    http://www.powiat-chrzanowski.pl/index.php?id=30&pm=
    1

    Jaka jest podstawa prawna takiej samowoli urzednika?

    Alimenty albo prawo jazdy

    21.01.2006 19:00

    Nie płacisz alimentów? Oddaj prawo jazdy! - to nowy pomysł Starostwa
    Powiatowego w małopolskim Chrzanowie. Lokalni urzędnicy zamierzają w ten
    sposób walczyć o poprawę losu rodzin, które nie otrzymują pieniędzy od
    swoich najbliższych.

    W Chrzanowie właśnie rozpoczęto rozsyłanie pierwszych wezwań do osób,
    które mimo nakazów sądowych nie płacą na dzieci. Jeżeli osoby te nie
    oddadzą swoich dokumentów, do akcji ma wkroczyć policja.

    - Trzeba szukać różnych pomysłów, żeby ludziom uświadamiać, że robią
    błąd - mówią chrzanowscy urzędnicy, którzy dodają, że prawa jazdy będą
    zwracać, gdy tylko długi zalegających z alimentami osób zostaną spłacone.

    Tylko czy ktoś, kto latami nie przejmuje się losami rodziny, przejmie
    się kolejnym wezwaniem z urzędu? Wątpliwości jest jeszcze więcej,
    ponieważ mnóstwo nieodpowiedzialnych matek i ojców ukrywa się zagranicą,
    a tam często policja nie może ich odnaleźć nawet na prośbę sądów i
    prokuratur.

    Warto dodać, że ściganie osób uchylających się od płacenia alimentów
    miała usprawnić likwidacja Funduszu Alimentacyjnego. Jednak jak dotąd,
    przyniosła ona tylko dalsze zubożenie niepełnych rodzin.

    (RMF)

  • 2. Data: 2006-01-22 21:03:49
    Temat: Re: Alimenty albo prawo jazdy
    Od: "K.Mackiewicz" <drynda@[nospam]o2.pl>

    blogger napisał(a):
> [...]
    > miała usprawnić likwidacja Funduszu Alimentacyjnego. Jednak jak dotąd,
    > przyniosła ona tylko dalsze zubożenie niepełnych rodzin.

    to i tak nic nie da, pozatym niektorzy nie maja z czego placic, a co do
    funduszu alimentacyjnego - swieta racja

  • 3. Data: 2006-01-22 21:39:11
    Od: Hikikomori San <h...@g...pl>

    "K.Mackiewicz" wrote:

    > to i tak nic nie da, pozatym niektorzy nie maja z czego placic, a co do
    > funduszu alimentacyjnego - swieta racja

    Hmmm, to sprzedadza samochod i beda do przodu kilka stow za paliwo
    miesiecznie - i juz jest na alimenty...

    --
    Sid Meyer's Civilisation IV - zagrajmy ......... http://tiny.pl/xv2d
    Terror, ze strach sie bac - felieton ........... http://tiny.pl/xk83

  • 4. Data: 2006-01-22 23:29:19
    Od: TBL aka TLZ <t...@w...info.pl>

    Hikikomori San napisał(a):
    > Hmmm, to sprzedadza samochod i beda do przodu kilka stow za paliwo
    > miesiecznie - i juz jest na alimenty...

    A co z tymi, którzy nie mają własnych samochodów, a pracują za grosze
    jako kierowcy MZK? No i mają 2 rozinę, która muszą tez utrzymac? Oj,
    pomyślcie, to nie boli!

    --
    1.Trzymaj się treści głównego wątku. Gdy "musisz" go zmienić - zmień temat.
    2.Nie kasuj całej "wrotki",odpisuj _pod_ cytatami a nieistotne przytnij

  • 5. Data: 2006-01-23 08:46:59
    Od: Hikikomori San <h...@g...pl>

    TBL aka TLZ wrote:

    > A co z tymi, którzy nie mają własnych samochodów, a pracują za grosze
    > jako kierowcy MZK?

    Hmmm, jesli chodzi o np. krakowska komunikacje, to kierowcy sa dosc
    dobrze wynagradzani i ich stac na alimenty... nNie wiem, jak w innych
    miastach, ale generalnie oni maja silny zwiazek zawodowy wiec maja i
    kase...

    > No i mają 2 rozinę, która muszą tez utrzymac?
    > Oj, pomyślcie, to nie boli!

    No dokladnie. Ktos, kto zaklada druga rodzine, gdy _nie stac go na
    pierwsza_ bo nie ma na alimenty jest glupim czlowiekiem. Albo wydaje mu
    sie, ze jest cfany ;]

  • 6. Data: 2006-01-23 09:22:44
    Od: "Michał \"Kaczor\" Niemczak" <k...@p...onet.pl>

    On 1/22/2006 6:16 PM, blogger wrote:

> [...]
    > które mimo nakazów sądowych nie płacą na dzieci. Jeżeli osoby te nie
    > oddadzą swoich dokumentów, do akcji ma wkroczyć policja.

    Tak się zastanawiam, czy zabranie prawa jazdy spowoduje, iż taki ojciec
    znajdzie pieniądze na alimenty. Jeśli zarabia jako kierowca, to śmiem
    twierdzić, że nie dość, że nie zapłaci alimentów zacznie brać kasę z
    jakiejś pomocy społecznej czyli - od nas podatników. Ciekaw jestem, czy
    jest jakiś paragraf, który zezwala starostwom na takie praktyki. Co ma w
    ogóle prawo jazdy do alimentów? Prędzej bym pognał sędziów, prawomocne
    wyroki i komornik na wypłacie zdały by lepiej egzamin. Jak nie oddam
    prawa jazdy to co? Policja mi wjedzie na chatę i zabierze siłą? Żenada.

    Kaczor
    kaczor@NO_SPAM-plug.atn.pl
    http://przemysl.net.pl/kaczor

  • 7. Data: 2006-01-23 09:52:38
    Od: Hikikomori San <h...@g...pl>

    "Michał \"Kaczor\" Niemczak" wrote:

    > Ciekaw jestem, czy
    > jest jakiś paragraf, który zezwala starostwom na takie praktyki.

    Mysle, ze od tego nalezy zaczac. Zeby sie nie zkonczylo jak z zakazem
    parady rownosci...

  • 8. Data: 2006-01-23 18:25:50
    Od: "K.Mackiewicz" <drynda@[nospam]o2.pl>

    TBL aka TLZ napisał(a):

    > A co z tymi, którzy nie mają własnych samochodów, a pracują za grosze
    > jako kierowcy MZK? No i mają 2 rozinę, która muszą tez utrzymac? Oj,
    > pomyślcie, to nie boli!

    jesli pracuja legalnie to i tak 60% pujdzie na alimenty (zalezy ile jest
    zasadzone). A z tymi ktorzy maja prawo jazdy, nie maja samochodu i nie
    pracuja ? troche bez sensu to wszystko... najpierw niech sie wezma za
    zmiejszenie bezrobocia a pozniej moga myslec co z tymi ktorzy nie chca
    pracowac i nie placa alimentow

  • 9. Data: 2006-01-24 09:29:00
    Od: "Aicha" <m...@p...strone>

    Użytkownik ""Michał \"Kaczor\" Niemczak"" napisał:

    > Tak się zastanawiam, czy zabranie prawa jazdy spowoduje, iż taki
    > ojciec znajdzie pieniądze na alimenty.

    Ustawodawcy chodziło IMO o "ukaranie" tych, którzy nie płacą "bo nie"
    (i np. pracują na czarno), samorząd płaci za nich zaliczkę
    alimentacyjną, a ich stać na kupno samochodu. I OIDP samorząd nie ma
    podstaw do zabrania prawka z automatu, tylko po wyczerpaniu innych
    procedur, w tym np. skierowania do przymusowej pracy. Ale nie mam
    przed soba treści ustawy, więc mogę się mylić jeśli chodzi o sekwencję
    czasową tych zdarzeń.

    Pozdrawiam - Aicha

    --
    Kolekcjonuję wizje, objawienia, chwile ekstazy, zachwyty uniesienia
    Celebruję każde westchnienie, każde słowo i dźwięk