  • 1. Data: 2006-01-22 17:08:57
    Temat: żądanie okazywania faktur zakupu części
    Od: DaNsOuNd <d...@a...pl>

    Witam

    Mam pewne wątpliwości co do zapisów w pewnej SIWZ. Przetarg ma dotyczyć
    usług napraw. W jednym z punktów specyfikaji widnieje zapis że
    Zamawiający wymaga przedstawienia faktur na zakup części do dokonanych
    napraw. Czy ma do tego prawo? W końcu jest to moją tajemnicą handlową
    jakią marżę wynegocjuję z dostawcą części zamiennych, prawda? Szukam
    ciągle w necie oraz czytam różne ustawy ale nie trafiłem jeszcze na
    przepis uzasadniający moje wątpliwości. Pomóżcie póki co bo czasu na
    ewentualny protest pozostało bardzo niewiele. A ja ciągle szukam i
    czytam.....

    Postroofki

    --
    nick......: DaNsOuNd
    name......: Daniel Rykowski

  • 2. Data: 2006-01-22 18:39:35
    Temat: Re: żądanie okazywania faktur zakupu części
    Od: Filip Ozimek <f...@m...polbox.pl>

    DaNsOuNd wrote:

> [...]
    > napraw. Czy ma do tego prawo? W końcu jest to moją tajemnicą handlową
    > jakią marżę wynegocjuję z dostawcą części zamiennych, prawda?

    Ale tutaj nie chodzi zapewne o marżę, a o stosowanie używanych części
    zamiennych. Czy mają do tego prawo? A prawo zabrania tego?

    --
    Filip.

  • 3. Data: 2006-01-22 19:18:05
    Od: DaNsOuNd <d...@a...pl>

    > Ale tutaj nie chodzi zapewne o marżę, a o stosowanie używanych
    > części zamiennych. Czy mają do tego prawo? A prawo zabrania tego?

    Właśnie że chodzi o marże i o cenę tychże części. Marża handlowa jest
    także moim zyskiem którym nie mam zamiaru dzielić się z Zamawiającym.
    Poza tym skoro mam podpisane umowy handlowe z producentami tychże części
    to nie mogę ujawniać wielkości upustów i rabatów zawartych w tych
    umowach a już zupełnie nie chciał bym aby ta wiedza została ujawniona
    konkurencji przez kogoś ze strony Zamawiającego.

    Postroofki

  • 4. Data: 2006-01-22 19:50:40
    Od: Filip Ozimek <f...@m...polbox.pl>

    DaNsOuNd wrote:

> [...]
    > umowach a już zupełnie nie chciał bym aby ta wiedza została ujawniona
    > konkurencji przez kogoś ze strony Zamawiającego.

    Zatem nie stawaj do przetargu.

    --
    Filip.

  • 5. Data: 2006-01-24 17:16:41
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    DaNsOuNd wrote:
> [...]
    > usług napraw. W jednym z punktów specyfikaji widnieje zapis że
    > Zamawiający wymaga przedstawienia faktur na zakup części do dokonanych

    O tyle mało to sensowny warunek, że mając jedną zaprzyjaźnioną firmę można
    przedstawić autentyczne faktury o praktycznie dowolnej treści. Jedna firma
    kupuje części od dostawcy, druga startuje w przetargu, a między nimi części
    i faktury krążą po cenach nieujawniających umowy z dostawcą.

    --
    Paweł Sakowski <p...@s...pl>