  • 1. Data: 2007-11-05 08:27:31
    Temat: Akt notarialny a hipoteka-PROSZE O POMOC...
    Od: vvx <v...@g...pl>

    Witam,

    Bede podpisywal jutro akt notarialny przenoszacy wlasnosc mieszkania.
    Jest to mieszkanie kupowane od Spoldzielni mieszkaniowej, nowe ;). Mam
    pytanie-kupujac mieszkanie musialem wziac kredyt mieszkaniowy. Teraz
    bede musial zalozyc ksiege wieczysta i uzyskac wpis do hipoteki. Czy
    moge prosic o to notariusza? Wiem,ze niektore kancelarie zalatwiaja
    takie sprawy- czy jest to ich obowiazek, czy dobra wola?

    i jeszcze jedno: na co mam zwrocic uwage w akcie notarialnym (wiem,
    wiem,ze na wszystko, ale moze ktos moze podpowiedziec cos
    szczegolnego ;))

    dziekuje za pomoc i pozdrawiam wszystkich zyczac, aby weekend nadszedl
    jak najszybciej ;)

    vvx

  • 2. Data: 2007-11-05 16:36:48
    Temat: Re: Akt notarialny a hipoteka-PROSZE O POMOC...
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    vvx pisze:

    > Mam > pytanie-kupujac mieszkanie musialem wziac kredyt mieszkaniowy. Teraz
    > bede musial zalozyc ksiege wieczysta i uzyskac wpis do hipoteki. Czy
    > moge prosic o to notariusza?

    Pewnie że możesz (prosić by w akcie notarialnym znalazł się wniosek o
    wpis hipoteki). Tylko czy to coś zmieni? Taniej chyba nie będzie, tylko
    drożej. Ale może się myle (co do kosztów).

    --
    @2007 Johnson

    "Mądrość jest córką doświadczenia"

  • 3. Data: 2007-11-05 19:50:18
    Od: "Heming" <h...@w...gazeta.pl>

    Użytkownik "vvx" <v...@g...pl> napisał w wiadomości
    ps.com...
> [...]
    > moge prosic o to notariusza? Wiem,ze niektore kancelarie zalatwiaja
    > takie sprawy- czy jest to ich obowiazek, czy dobra wola?

    Notariusz ma obowiazek sporzadzic akt zgodnie z wola stron, o ile jest to
    zgodne z prawem.

  • 4. Data: 2007-11-05 23:47:06
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

    > Pewnie że możesz (prosić by w akcie notarialnym znalazł się wniosek o wpis
    > hipoteki). Tylko czy to coś zmieni? Taniej chyba nie będzie, tylko drożej.
    > Ale może się myle (co do kosztów).

    Nie mylisz się, za wniosek do wydz. ksiąg wieczystych, który bez
    problemu można złożyć samemu (o ile jest to mieszkanie spółdzielcze
    własnościowe, gdyż w przypadku nabycia lokalu stanowiącego odrębną
    nieruchomość, notariusz zobowiązany jest złożyć wniosek o założenie nowej
    księgi wieczystej) może zapłacić max. 244 zł (z VAT) Natomiast, jeśli
    hipoteka zakładana jest na wniosek banku (wynika z podpisanej umowy o
    kredyt), to taksa wynosi 1/4 taksy podstawowej, czyli dla np. 100.000 zł,
    będzie to kwota 356 zł (z VAT), do tego dochodzi jeszcze PCC, z tego co
    pamiętam 0,1% dla hipoteki umownej zwykłej i ryczałtem 18 zł od hipoteki
    kaucyjnej.

  • 5. Data: 2007-11-06 10:12:09
    Od: vvx <v...@g...pl>

> [...]
    > problemu mo na z o y samemu (o ile jest to mieszkanie spó dzielcze
    > w asno ciowe, gdy w przypadku nabycia lokalu stanowi cego odr bn
    > nieruchomo , notariusz zobowi zany jest z o y wniosek o za o enie nowej
    > ksi gi wieczystej) mo e zap aci max. 244 z (z VAT) Natomiast, je li
    > hipoteka zak adana jest na wniosek banku (wynika z podpisanej umowy o
    > kredyt), to taksa wynosi 1/4 taksy podstawowej, czyli dla np. 100.000 z ,
    > b dzie to kwota 356 z (z VAT), do tego dochodzi jeszcze PCC, z tego co
    > pami tam 0,1% dla hipoteki umownej zwyk ej i rycza tem 18 z od hipoteki

    Dzieki ;) w takim razie chyba zloze sam wniosek o wpis...
    Skoro taka roznica w cenie...

    pozdrawiam i jeszcze raz dziekuje ;D

    vvx