  • 1. Data: 2007-11-04 20:56:54
    Temat: Skazany prawomocnie i okres proby
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

    Jest ktos kto jest skazany. Biegnie czas proby. W tym czasie popelnia
    indentyczne przestepstwo. Kogo powiadomic ?

    Icek

  • 2. Data: 2007-11-04 21:02:02
    Temat: Re: Skazany prawomocnie i okres proby
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Icek pisze:
    > Jest ktos kto jest skazany. Biegnie czas proby. W tym czasie popelnia
    > indentyczne przestepstwo. Kogo powiadomic ?

    Tego samego co byś zawiadomił gdyby sprawca nie był w okresie próby.

    --
    @2007 Johnson

    "Mądrość jest córką doświadczenia"

  • 3. Data: 2007-11-04 21:03:23
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

    > Tego samego co byś zawiadomił gdyby sprawca nie był w okresie próby.

    nie nie, to nie tak

    2006 - prawomocne skazanie, 3 lata proby
    2006/2007 - ponownie popelnia przestepstwo, lapie go policja, nowy wniosek
    do sadu

    ale tu nic sie nie dzieje, w aktach sprawy nie ma nic o skazaniu go i
    zadnego wniosku o odwieszenie poprzedniej kary, prowadzscy druga sprawe nie
    sprawdzili czy jest karany czy nie

    Wiem, ze z takim wnioskiem moze wystapic kurator ale jak znalezc tego
    odpowiedniego kuratora ?

    Icek

  • 4. Data: 2007-11-04 21:09:03
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Icek pisze:

    > Wiem, ze z takim wnioskiem moze wystapic kurator ale jak znalezc tego
    > odpowiedniego kuratora ?

    Sąd się dowie. Nie martw się. Zawiadomi go KRK. Po takim zawiadomieniu
    sąd zacznie postępowanie w sprawie odwieszenia z urzędu.

    Zresztą nie każdy skazany z warunkowym zawieszeniem ma kuratora.
    Zazwyczaj kurator jest fakultatywny.

  • 5. Data: 2007-11-04 21:10:17
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

> [...]
    > sąd zacznie postępowanie w sprawie odwieszenia z urzędu.
    >
    > Zresztą nie każdy skazany z warunkowym zawieszeniem ma kuratora.

    a co jezeli zawiadomi po czasie proby ? Boje sie bo w polsce czasami pewne
    procedury trwaja za dlugo.

    Icek

  • 6. Data: 2007-11-04 21:15:58
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Icek pisze:

    > a co jezeli zawiadomi po czasie proby ? Boje sie bo w polsce czasami pewne
    > procedury trwaja za dlugo.

    Będzie w czasie. 3 lata to kawał czasu.
    Pokrzywdzony też może zawiadomić sąd.
    Prokurator może złożyć wniosek. Jest wiele możliwości.

  • 7. Data: 2007-11-04 21:16:07
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

    > Będzie w czasie. 3 lata to kawał czasu.
    > Pokrzywdzony też może zawiadomić sąd.
    > Prokurator może złożyć wniosek. Jest wiele możliwości.

    no widzisz, w drugiej sprawie ja jestem pokrzywdzonym. I chcialem cos
    zadzialac ;)

    Icek

  • 8. Data: 2007-11-04 22:39:23
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > ale tu nic sie nie dzieje, w aktach sprawy nie ma nic o skazaniu go i
    > zadnego wniosku o odwieszenie poprzedniej kary, prowadzscy druga sprawe
    > nie
    > sprawdzili czy jest karany czy nie

    Sprawdzili. Pytanie, czy w chwili popełnienia drugiego przestępstwa
    pierwszy wyrok był prawomocny. Bo tylko wówczas ma to znaczenie. Jeśli nie
    był prawomocny, to się nie liczy. Sąd nie przyjmie aktu oskarżenia, jak nie
    będzie w materiałach odpowiedzi z centralnego rejestru skazanych. Siły na
    to nie ma i jest to rzecz zasadniczo nie do przeskoczenia.

    > Wiem, ze z takim wnioskiem może wystąpić kurator ale jak znaleźć tego
    > odpowiedniego kuratora ?

    Przespacerować się do sądu i zapytać.

  • 9. Data: 2007-11-05 00:25:19
    Od: "dekazzze" <d...@g...pl>

    > no widzisz, w drugiej sprawie ja jestem pokrzywdzonym. I chcialem cos
    > zadzialac ;)

    nie masz nic do działania, sprawa musi iść swoim tokiem, poza tym jak
    narazie druga sprawa jak twierdzisz jest na etapie postępowania
    przygotowawczego... więc nie wiem czy słyszałeś o domniemaniu niewinności?
    Jeśli zostanie skazany prawomocnie drugim wyrokiem za to samo jak twierdzisz
    to z urzędu zajmą się jego poprzednim wyrokiem i nie masz tu nic do roboty.

    pzdr,
    dkzzzzzzzzzz.

  • 10. Data: 2007-11-05 04:36:32
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    Robert Tomasik pisze:
    > Sprawdzili. Pytanie, czy w chwili popełnienia drugiego przestępstwa
    > pierwszy wyrok był prawomocny. Bo tylko wówczas ma to znaczenie.

    nie tylko

    KG