  • 11. Data: 2003-11-27 13:00:10
    Temat: Re: Adwokaci i Radcowie bez monopolu RP (Prawo co dnia)
    Od: "bronek" <b...@g...pl>

    > A tak swoją drogą. co stoi na przeszkodzie, aby w K.w. znalazł sie
    przepis -
    > Kto świadczy doradztwo prawne nie będąc wpisanym na listę awwokatów lub
    > radców prawnych, podlega karze...,

    art. 17 ust 2, art 22 oraz art 65 Konstytucji

    Bronek

  • 12. Data: 2003-11-27 13:02:18
    Od: p...@p...onet.pl

    > W sumie racja. Wolny dostęp do zawodu, jednak z obowiązkowym ubezpieczeniem
    > OC. Interes klienta chroniony - jeżeli prawnik coś spieprzy, zapłaci
    > ubezpieczyciel. Z drugiej strony prawnicy o podwyższonym ryzyku
    > (początkujący i ci słabi) płaciliby wyższe składki i mieliby ubezpieczenie
    > do spraw o wartości przedmiotu sporu np jedynie do 10 tys zł - spraw o
    > wyższej wartości nie mogliby prowadzić z powodu braku ubezpieczenia.
    >
    > Bronek
    > PS. Ciekawe, że tak proste rozwiązania nie wchodzą wogóle w rachubę.

    Wciąż nie rozumiem jednego, skoro doradza i spapra sprawę to KLIENT tym
    bardziej będzie musiał zaczerpnąć rady genetycznie uwarunkowanego adwokata czy
    radcy z aplikacją - dalej temat już możecie sobie poprowadzić jakie tego są
    konsekwencje oczywiście finansowe ???

    Ale na bok wolne żarty, czy aby problem bezrobocia nie powinien być pkt
    wyjścia, popatrzcie ilu jest rok rocznie absolwentów - ilu z nich znajduje
    prace w swym "wymarzonym" zawodzie a ilu dostaje się na aplikację.

    Czy tego typu rozwiązanie nie ożywi tej gałęzi przedsiębiorczości. No i ważne
    jak poziom usług możę być gorszy od obecnego - skoro ustawodawstwo obecne jest
    TRAGICZNE z pkt widzenia praktyki i jego stosowania.

  • 13. Data: 2003-11-27 19:02:49
    Od: kam <X...@X...onet.plX>

    Marek Radwański wrote:
    > A tak swoją drogą. co stoi na przeszkodzie, aby w K.w. znalazł sie przepis -
    > Kto świadczy doradztwo prawne nie będąc wpisanym na listę awwokatów lub
    > radców prawnych, podlega karze...,

    chyba by nie przeszło...

    KG

  • 14. Data: 2003-11-27 23:52:03
    Od: "Marta Wieszczycka" <m...@p...onet.pl>

    > Właśnie zapoznałem się z treścią tego art. zamieszczonego na łamac
    > Rzeczypospolitej (dzisiejszej). Ciekaw jestem jakie wnioski Wam się cisną
    na
    > usta ?
    Zabawna była próba porównania prawników do znachorów. Gdzie ten radca
    widział znachorów po Akademiach Medycznych? O zawodzie felczera pewnie nawet
    nie słyszał ;)
    Pozdrawiam,
    MArta

  • 15. Data: 2003-11-27 23:56:07
    Od: "Marta Wieszczycka" <m...@p...onet.pl>

    "Marek Radwański" <l...@W...gazeta.pl> wrote in message
    > p...@p...onet.pl napisał(a):
    > marek radwański
    Z tych Radwańskich?
    Pozdrawiam,
    MArta

  • 16. Data: 2003-11-28 00:03:38
    Od: "Marta Wieszczycka" <m...@p...onet.pl>

    > A możę rozwiązaniem jest wprowadzenie obowiązkowego ubezpieczenia OC
    związanego
    > z prowadzeniem takiej działalności ???
    A wiesz że Ty jesteś całkiem niegłupi. Przy okazji można zrobić coś z
    palącym problemem odpowiedzialności za nieprawidłowe wykonywanie zawodu. Bez
    sensu jest, żeby niewinni ludzie trafiali do więzień tylko dlatego, że ich
    adwokat nie wykonał swojej pracy uczciwie - np. nie zaapelował na czas. Ten
    problem nie dotyczy doradców, którzy przed sądem nie występują, ale dotyczy
    w ogóle prawników i warto coś z tym zrobić, dla dobra klientów.
    Pozdrawiam,
    MArta

  • 17. Data: 2003-11-28 06:01:05
    Od: "bronek" <b...@g...pl>

> [...]
    > Zabawna była próba porównania prawników do znachorów. Gdzie ten radca
    > widział znachorów po Akademiach Medycznych? O zawodzie felczera pewnie

    Racja.
    Generalnie ciekawe jest uporczywe porównywanie zawodu adwokata do zawodu
    lekarza.
    Gdyby zawód lekarza polegał na tym, że leżącego na stole pacjenta jeden z
    lekarzy starał się uśmiercić drugi zaś robi wszystko by temu zapobiec, to
    nie wiem czy uznałbym ten zawód za godny "zaufania publicznego".

    bronek

  • 18. Data: 2003-11-28 07:58:09
    Od: "Marek Radwański" <l...@W...gazeta.pl>

    Marta Wieszczycka <m...@p...onet.pl> napisał(a):

    > "Marek Radwański" <l...@W...gazeta.pl> wrote in message
    > Z tych Radwańskich?
    > Pozdrawiam,
    > MArta

    niestety nie ...,

    pzdr

    marek radwański

  • 19. Data: 2003-11-28 11:28:47
    Od: Krzysztof<a...@o...pl>

    > związanego
    > A wiesz że Ty jesteś całkiem niegłupi.

    Taaa, pięknie. Wolność prowadzenia działalności gospodarczej dla każdego ale z
    OBOWIĄZKOWYM
    uezpieczeniem? A dobrowolne ubezpieczenie jest złe?
    Jak chcesz iść do "doradcy prawnego", który ma ubezpiecznie, to sobie takiego
    szukasz. A nie każ
    wszystkim płacić składek, które mają m.in. wpływ na wzrost cen usług. Skoro
    ubezpieczenie jest takie
    dobre, to do ubezpieczonych będą się ustawiały kolejki i nie potrzeba nikogo
    przymuszać.
    Niedawno był pomysł obowiązkowego ubezpieczenia OC rowerzystów. Świetny pomysł! Idąc
    dalej tym
    tropem można ubezpieczyć każdego człowieka od wszelkiego rodzaju odpowiedzialności za
    własne
    czyny. Tym sposobem staniemy się społeczeństwem infantylnych bezmózgowców.
    Myślcie ludzie, to nie boli.
    Krzysztof

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 20. Data: 2003-11-28 12:35:56
    Od: "bronek" <b...@g...pl>

    Użytkownik "Krzysztof" <a...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    odpowiedzialności za własne
    > czyny. Tym sposobem staniemy się społeczeństwem infantylnych bezmózgowców.

    Ciekawe, że powyższego zdania nie usłyszałem jeszcze nigdy od bystrej osoby.
    To czy ubezpieczenie będzie dobrowolne czy obowiązkowe naprawde nas tu
    wszystykich grzeje. My chcemy dostępu do zawodu nie ograniczonego
    korporacyjnymi powiązaniami.
    Ponadto w przypadku ubezpieczenia dobrowolnego i tak każdy rozsądny by się
    ubezpieczył, dlatego jest to sprawa naprawdę drugorzędna.

    Bronek