    From: p...@p...onet.pl
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Adwokaci i Radcowie bez monopolu RP (Prawo co dnia)
    Date: 27 Nov 2003 14:02:18 +0100

    > W sumie racja. Wolny dostęp do zawodu, jednak z obowiązkowym ubezpieczeniem
    > OC. Interes klienta chroniony - jeżeli prawnik coś spieprzy, zapłaci
    > ubezpieczyciel. Z drugiej strony prawnicy o podwyższonym ryzyku
    > (początkujący i ci słabi) płaciliby wyższe składki i mieliby ubezpieczenie
    > do spraw o wartości przedmiotu sporu np jedynie do 10 tys zł - spraw o
    > wyższej wartości nie mogliby prowadzić z powodu braku ubezpieczenia.
    >
    > Bronek
    > PS. Ciekawe, że tak proste rozwiązania nie wchodzą wogóle w rachubę.

    Wciąż nie rozumiem jednego, skoro doradza i spapra sprawę to KLIENT tym
    bardziej będzie musiał zaczerpnąć rady genetycznie uwarunkowanego adwokata czy
    radcy z aplikacją - dalej temat już możecie sobie poprowadzić jakie tego są
    konsekwencje oczywiście finansowe ???

    Ale na bok wolne żarty, czy aby problem bezrobocia nie powinien być pkt
    wyjścia, popatrzcie ilu jest rok rocznie absolwentów - ilu z nich znajduje
    prace w swym "wymarzonym" zawodzie a ilu dostaje się na aplikację.

    Czy tego typu rozwiązanie nie ożywi tej gałęzi przedsiębiorczości. No i ważne
    jak poziom usług możę być gorszy od obecnego - skoro ustawodawstwo obecne jest
    TRAGICZNE z pkt widzenia praktyki i jego stosowania.