  • 11. Data: 2003-03-11 06:37:23
    Temat: Re: Abonament RTV - jeszcze w tej kwestii
    Od: m...@t...pl.N.O.S.P.A.M (Witek Mozga)

    >Nagłe wyrejestrowanie odbiornika będzie podejrzane (trochę dziwne, że ktoś
    >nagle w XXI wieku rezugnuje z odbioru TVP) więc będzie podstawą do kontroli

    Najlepiej wykorzystac moment przeprowadzki. Jak sie zamienia
    mieszkanie to sie wyrejestrowuje a w nowym sie nie rejestruje i po
    sprawie. A o kontroli we' Wprost' czytalem, ze podobno nie trzeba ich
    wcale wpuszczac do domu. Ponadto w Polsce nie bylo jeszcze zadnej
    sprawy sadowej z tytulu nieoplacania abonamentu, bo podstawa prawna do
    jego egzekwowania jest mocno niepewna.

    --
    Witek
    http://www.trimen.pl/witek/

  • 12. Data: 2003-03-11 06:39:47
    Od: "Chmielu" <c...@g...pl>

    > Jakiś czas temu było to przerabiane i dość niepewny wniosek był, że to
    > należność publicznoprawna, więc raczej będą terminy z ordynacji
    > podatkowej...
    No i mamy jakiś konkret (niepewny, ale konkret...)
    Jeszcze tylko Dz.U. i Art. _bardzo_poproszę_ i będę usatysfakcjonowany
    --
    Jarosław Chmielewski -> GSM 0-602 238885
    ----------

  • 13. Data: 2003-03-11 06:49:11
    Od: "Chmielu" <c...@g...pl>

    > ale najpeirw musza udowadnic ze sie korzysta z tego 1 oraz 2

    Pisałam o tym. Jeśli nawet - hipotetycznie - podczas założonej kontroli
    przejrzą zaprogramowane w odbiorniku programy, to mają dowód.
    Poza tym z treści zapisu cosik pamiętam, że mowa była o płatności Abonamentu
    "za posiadanie odbiornika TV" bez względu na to, czy się TVP1 i TVP2 ogląda,
    czy nie...
    Dlatego potrzebuję (potrzebujemy ;grupowicze;) poparcia w treściach
    właściwych ustaw...
    Też pisałem - mnie nie udało się znaneść...
    Może za mało wysiłku w to włożyłem :)

    > podam mi podstawe prawna , ktora by ich uprawniala do wlazenia mi do
    > mieszkania

    To już banalne...
    Wystarczy, że Bank Pocztowy w oparciu o płatności złoży zawiadomienie do
    prokuratury (prozew do sądu) i otrzyma zezwolenie na przeszukanie...
    Leżysz... (podstaw prawnych jest wiele... Przecież to "Państwo Prawa" :) )

    > i znow podstawa , ktora by im umozliwiala do sprawwdzenia jakie programy
    mam
    jak wyżej

  • 14. Data: 2003-03-11 06:58:10
    Od: "Chmielu" <c...@g...pl>

    Użytkownik "Witek Mozga" <m...@t...pl.N.O.S.P.A.M> napisał w wiadomości

    > Najlepiej wykorzystac moment przeprowadzki. Jak sie zamienia
    > mieszkanie to sie wyrejestrowuje a w nowym sie nie rejestruje i po
    > sprawie.

    Fakt przeprowadzki jest oczywiście sposobem na pozbycie się tegoż
    zobowiązania...

    > A o kontroli we' Wprost' czytalem, ze podobno nie trzeba ich
    > wcale wpuszczac do domu.

    Chyba że mają glejt i kontrolujący w obstawie dwóch mundurowych przyszedł...

    > Ponadto w Polsce nie bylo jeszcze zadnej
    > sprawy sadowej z tytulu nieoplacania abonamentu, bo podstawa prawna do
    > jego egzekwowania jest mocno niepewna.

    No właśnie... przechodzimy do meritum sprawy...
    Jakie podstawy prawne...?!?

  • 15. Data: 2003-03-11 07:28:22
    Od: "andrus" <a...@p...onet.pl>

    Jak sie to ma do telewizji kablowej i sat. cyforwej?
    Jak ktos placi abonamet to prawdopodobnie ma TV

  • 16. Data: 2003-03-11 08:02:57
    Od: Kamil Golaszewski <k...@p...onet.pl>

    Witek Mozga wrote:
> [...]
    > wcale wpuszczac do domu. Ponadto w Polsce nie bylo jeszcze zadnej
    > sprawy sadowej z tytulu nieoplacania abonamentu, bo podstawa prawna do

    podstawą prawną abonamentu jest ustawa o radiofonii i telewizji art.
    48-51 oraz ROZPORZĄDZENIE KRAJOWEJ RADY RADIOFONII I TELEWIZJI
    z dnia 27 czerwca 1996 r. w sprawie opłat abonamentowych za używanie
    odbiorników radiofonicznych i telewizyjnych.

    Co do sprawy sądowej też się mylisz, ściąganie abonamentu podlega
    egzekucji administracyjnej - choćby Wyrok Naczelnego Sądu
    Administracyjnego - Ośrodek Zamiejscowy w Gdańsku z dnia 15 września
    1999 r. I SA/Gd 1382/97) [poszło o wiertarkę zajętą w czasie egzekucji
    pod nieobecność dłużnika ;) ]

    "Z uwagi na fakt, iż zobowiązanego kilkakrotnie nie zastano w miejscu
    zamieszkania, bądź nie wpuszczanie poborcy skarbowego, brak reakcji na
    pozostawione wezwania, Komornik Skarbowy w dniu 28 października 1996 r.
    wydał zarządzenie na zasadzie art. 47 ustawy egzekucyjnej o przymusowym
    otwarciu i przeszukaniu pomieszczeń należących do p. Jerzego B.
    Skutecznego otwarcia drzwi do mieszkania zobowiązanego dokonano w dniu
    26 listopada 1996 r. Z dokonanej czynności sporządzono protokół, zajęto
    i odebrano wiertarkę wraz ze statywem."

    Więc jak jakaś poczta będzie uparta to wszystko możliwe :)

    KG

  • 17. Data: 2003-03-11 08:07:48
    Od: Kamil Golaszewski <k...@p...onet.pl>

    Chmielu wrote:
    > No i mamy jakiś konkret (niepewny, ale konkret...)
    > Jeszcze tylko Dz.U. i Art. _bardzo_poproszę_ i będę usatysfakcjonowany

    no cóż mamy ordynację podatkową:
    Art. 2. § 1. Przepisy ustawy stosuje się do:
    1) podatków, opłat oraz innych niepodatkowych należności budżetu państwa
    oraz budżetów jednostek samorządu terytorialnego, do których ustalania
    lub określania uprawnione są organy podatkowe,
    2)
    3) opłaty skarbowej oraz opłat, o których mowa w przepisach o podatkach
    i opłatach lokalnych,
    4) spraw z zakresu prawa podatkowego innych niż wymienione w pkt 1 i 2,
    należących do właściwości organów podatkowych.
    § 2. Jeżeli odrębne przepisy nie stanowią inaczej, przepisy działu III
    stosuje się również do opłat oraz innych niepodatkowych należności
    budżetu państwa, do których ustalenia lub określenia uprawnione są inne
    niż wymienione w § 1 pkt 1 organy.
    § 3. Organom, o których mowa w § 2, przysługują uprawnienia organów
    podatkowych.
    § 4. Przepisów ustawy nie stosuje się do świadczeń pieniężnych
    wynikających ze stosunków cywilnoprawnych oraz do opłat za usługi, do
    których stosuje się przepisy o cenach.

    abonament może dać się zakwalifikować pod §2... uprawnienia z §3...

    a przedawnienie:
    Art. 70. § 1. Zobowiązanie podatkowe przedawnia się z upływem 5 lat,
    licząc od końca roku kalendarzowego, w którym upłynął termin płatności
    podatku.

    A może ktoś zadałby odpowiednie pytanie w KRRiTV?

    KG

  • 18. Data: 2003-03-11 08:17:10
    Od: "AJA" <n...@w...iie.pz.zgora.pl>

    > Odnośnie postu, który się dziś pojawił na grupe, a dotyczył kwestii
    > abonamentu RTV - płacić czy nie płacić, powolę sobie na własną
    > interpretację:
    >
    > Po pierwsze:
    > Jeśli odbiornik został zarejestrowany w Urzędzie Pocztowym i widnieje w
    > Bankowej Kartotece RTV Banku Pocztowego i dotychczas (lub przez pewien
    czas)
    > były regulowane płatności tytułem RTV, to o zaprzestaniu płacenia można
    > zapomnieć. Dopatrzą się, wyślą do windykacji (oczywiście, sąd po drodze
> [...]

    No i co ze przysla bez nakazu nie moga kontrolowac. A jezeli beda mieli
    nakaz to jezeli telewizor bedzie wylaczony nie maja prawa go podlaczyc :P
    Moga co najwyzej cie pocalowac tam gdzie slonce zima nie dochodzi.

> [...]
    > (a przypomnę, że nakaz właściwa instytucja uzyska bardzo łatwo, przyjdą z
    > dwoma policjantami jako obstawą i tyle...).

    Policjantow to se moga przyprowadzic caly kordon. Bez nakazu nie zrobia
    nic. Patrz wyzej

    > Po trzecie: (tu już trochę naciągane)
    > Ciekawe, czy dadzą wiarę tłumaczeniom, że "my tylko Polsat i TVN
    oglądamy).
    > Przejrzą zaprogramowane stacje i po sprawie...

    W ustawie idzie o odbiornik gotowy do pracy. Nie wazne czy ogladasz tvn czy
    plsat tylko. placisz za odbiornik :P

    > Po czwarte:
    > Pomimo zaangażowania własnego wolnego czasu, nigdzie nie znalazłem
    > właściwych zapisów regulujących tę kwestię. Jedynie jakieś regulacje (dość
    > mgliste) z czasów czarno-białej :) telewizji, ale wówczas była TVP1 i
    TVP2.
    > Jeśli ktoś z Was - Szanowni Grupowicze - doszukał się w miarę jasnych
    > zapisów, które możnaby zinterpretować jako "abonament RTV dobrowolny :)",
    > jestem za tym, aby nie płacić.

    Kiedys o tym bylo juz i podawane byly art. trzeba by po archiwum poszperac.

    A co do art TV do kompa to tez podpada pod placenie abonamentu. W tym
    przypadku komputer spelnia wymogi czyli jest gotowy do odbioru sygnalu
    telewizyjnego badz radiowego i abonament nalezy placic :P

    AJA

  • 19. Data: 2003-03-11 08:55:43
    Od: m...@t...pl.N.O.S.P.A.M (Witek Mozga)

> [...]
    >Administracyjnego - Ośrodek Zamiejscowy w Gdańsku z dnia 15 września
    >1999 r. I SA/Gd 1382/97) [poszło o wiertarkę zajętą w czasie egzekucji

    Ja tylko podaje za "Wprost", ze nie bylo sprawy w sadzie za
    *nieplacenie abonamentu* a Ty mi dziure w brzuchu wiercisz jakas
    wiertarka :-). Wprost sugerowalo, ze takiej sprawy nie ma, bo organa
    boja sie pozwac dluznikow ze wzgledu na slabe argumenty prawne. Byc
    moze gdyby pozwali, to absurd tego przepisu o placeniu abonamentu
    otarlby sie o NSA i... no i nie wiadomo...

    --
    Witek
    http://www.trimen.pl/witek/

  • 20. Data: 2003-03-11 09:57:37
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 11 Mar 2003, Witek Mozga wrote:
    [...komuś...]
> [...]
    [...]
    >+ Ja tylko podaje za "Wprost", ze nie bylo sprawy w sadzie za

    Moment. A mogę wiedzieć za co ściągnęli gościowi wiertarkę
    że później sąd wyrokiem potwierdził że było to słuszne ?
    A mówiąc inaczej: czy sąd mógłby uznać bezprawną egzekucję
    za słuszną ?

    pzdr, Gotfryd