  • 1. Data: 2003-03-10 19:57:12
    Temat: Termin zwrotu weksla
    Od: "Wojciech A. Gut" <W...@n...telia.com>

    Witam,

    Swego czasu przy okazji jednej umowy podpisałem również weksel
    in blanco. Teraz umowa wygasła (znaczy, według mnie) i weksel
    mi powinni zwrócić albo przysłać protokół zniszczenia.
    Czy jest jakoś określony czas do kiedy muszą to zrobić i czym
    można ich straszyć jeżeli tego nie zrobią?

    Wojtek

  • 2. Data: 2003-03-11 22:06:20
    Temat: Re: Termin zwrotu weksla
    Od: : TwojeStudio : <n...@s...com>

    Użytkownik Wojciech A. Gut napisał:

    [...]

    > Czy jest jakoś określony czas do kiedy muszą to zrobić i czym
    > można ich straszyć jeżeli tego nie zrobią?

    wlasnie, powinni zniszczyc komisyjnie (przy swiadkach) a dowod
    (potwierdzenie) zniszczenia powinni przeslac.

    R.

    --
    : "TWORZAC REALIZUJEMY CELE" ( TwojeStudio RW. - AD`2002 )
    : ****************************************************

  • 3. Data: 2003-03-12 09:28:16
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 11 Mar 2003 wrote:

> [...]
    >+ wlasnie, powinni zniszczyc komisyjnie (przy swiadkach) a dowod
    >+ (potwierdzenie) zniszczenia powinni przeslac.

    Prawdę mówiąc to nie wiem jak to jest i czy taka procedura jest
    dopuszczalna, ale weksel własny to ja bym wolał "właśnie ;)"
    dostać z powrotem do reki :] A nuż ktoś umie rematerializować
    zniszczone obiekty... ;>

    No i czy "protokół zniszczenia pieniądza" jest np. dokumentem
    księgowym ?? Jakoś mi się nie wydaje. Nie czepiać się proszę
    że weksel to nie jest ściśle "pieniądz" - równie dobrze mogę
    spytać czy mogę zaksięgować coś na podstawie protokołu
    zniszczenia np. faktury lub innego dokumentu.
    Dla jasności: pomijam fakt czy *w danym przypadku* jest
    potrzeba księgowania dokumentu - ale owa potrzeba powinna
    być ortogonalna do sposobu postępowania (tj. sposób postępo-
    wania powinien być jednakowy kiedy jest potrzeba księgowania
    weksla i kiedy jej nie ma !). IMHO :)
    A czym "straszyć"... nie wiem. Postępowaniem cywilnym
    o naruszenie umowy ?

    pzdr, Gotfryd
    (ciekaw czy coś jeszcze z dyskusji wyniknie)

  • 4. Data: 2003-03-12 09:51:17
    Od: "Marcin Surowiec" <s...@f...id.pl>

    wiadomości
    -2.portezjan.zabrze.pl..
    .

    > A czym "straszyć"... nie wiem. Postępowaniem cywilnym
    > o naruszenie umowy ?

    1. czy masz deklarację wekslową?
    2. nie musisz straszyć, skoro weksel już nic nie zabezpiecza, to tak jakby
    go nie było :)

  • 5. Data: 2003-03-13 08:52:28
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 12 Mar 2003, Marcin Surowiec wrote:

> [...]
    [...]
    >+ > A czym "straszyć"... nie wiem. Postępowaniem cywilnym

    To nie do mnie, nie mój weksel :)

    >+ 2. nie musisz straszyć, skoro weksel już nic nie zabezpiecza, to tak jakby
    >+ go nie było :)

    "Tak jakby" a "nie było" to w przypadku weksla dwa różne pojęcia :(,
    AFAIK. Jak dojdzie do tego że najpierw będziesz musiał zapłacić
    a *później* ścigać kontrahenta za naruszenie deklaracji to
    może ci się nie spodobać. Mi by się nie podobało ;) !

    pzdr, Gotfryd

  • 6. Data: 2003-03-13 10:27:52
    Od: "Marcin Olender" <d...@g...pl>

    "Marcin Surowiec" <s...@f...id.pl> wrote in message

    > 2. nie musisz straszyć, skoro weksel już nic nie zabezpiecza, to tak jakby
    > go nie było :)

    Oj oj oj... Niestety calkiem jest i moze byc nawet puszczony w obieg. Faktem
    jest, ze mozna potem scigac remitenta-kanciarza, ale jak sie zglosi
    posiadacz weksla to bedzie trzeba kaske na stól wylozyc.

    Depi.