  • 1. Data: 2003-03-10 20:15:41
    Temat: Abonament RTV - jeszcze w tej kwestii
    Od: "Chmielu" <c...@g...pl>

    Odnośnie postu, który się dziś pojawił na grupe, a dotyczył kwestii
    abonamentu RTV - płacić czy nie płacić, powolę sobie na własną
    interpretację:

    Po pierwsze:
    Jeśli odbiornik został zarejestrowany w Urzędzie Pocztowym i widnieje w
    Bankowej Kartotece RTV Banku Pocztowego i dotychczas (lub przez pewien czas)
    były regulowane płatności tytułem RTV, to o zaprzestaniu płacenia można
    zapomnieć. Dopatrzą się, wyślą do windykacji (oczywiście, sąd po drodze też
    może być) i zciągną z odsetkami.

    Po drugie:
    Nagłe wyrejestrowanie odbiornika będzie podejrzane (trochę dziwne, że ktoś
    nagle w XXI wieku rezugnuje z odbioru TVP) więc będzie podstawą do kontroli
    (a przypomnę, że nakaz właściwa instytucja uzyska bardzo łatwo, przyjdą z
    dwoma policjantami jako obstawą i tyle...).

    Po trzecie: (tu już trochę naciągane)
    Ciekawe, czy dadzą wiarę tłumaczeniom, że "my tylko Polsat i TVN oglądamy).
    Przejrzą zaprogramowane stacje i po sprawie...

    Po czwarte:
    Pomimo zaangażowania własnego wolnego czasu, nigdzie nie znalazłem
    właściwych zapisów regulujących tę kwestię. Jedynie jakieś regulacje (dość
    mgliste) z czasów czarno-białej :) telewizji, ale wówczas była TVP1 i TVP2.
    Jeśli ktoś z Was - Szanowni Grupowicze - doszukał się w miarę jasnych
    zapisów, które możnaby zinterpretować jako "abonament RTV dobrowolny :)",
    jestem za tym, aby nie płacić.
    --
    Jarosław Chmielewski -> GSM 0-602 238885
    ----------

  • 2. Data: 2003-03-10 20:26:24
    Temat: Re: Abonament RTV - jeszcze w tej kwestii
    Od: "HaNkA ReDhUnTeR" <hanka.redhunter[BEZ_TEGO]@interia.pl>

    Użytkownik "Chmielu" <c...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > były regulowane płatności tytułem RTV, to o zaprzestaniu płacenia można
    > zapomnieć. Dopatrzą się, wyślą do windykacji (oczywiście, sąd po drodze

    Spokojnie spokojnie. Ja nie place od jakis 5 lat. Procedura upominania sie
    polega na tym, ze raz na pol roku albo rzadziej dostaje pismo od urzedu
    pocztowego ze nie zanotowali wplaty za okres od...do. Przysylane listem
    zwyklym. Zadnych komornikow przynajmniej narazie:-))))))

    BTW po jakim czasie sie przedawniaja takie platnosci? 3 lata?

    HaNkA

  • 3. Data: 2003-03-10 21:02:56
    Od: "Chmielu" <c...@g...pl>

    Użytkownik "HaNkA ReDhUnTeR" <hanka.redhunter[BEZ_TEGO]@interia.pl> napisał
    w wiadomości news:b4isgb$3oa$1@atlantis.news.tpi.pl...
> [...]
    > zwyklym. Zadnych komornikow przynajmniej narazie:-))))))
    >
    > BTW po jakim czasie sie przedawniaja takie platnosci? 3 lata?

    Nie lubię odpowiadać "na szybko" i nie będąc pewien, więc odpowiem tak:
    Trzeba by najpierw zaklasyfikować zobowiązanie.
    Może 3, może 5 a może 10 ???
    Może ktoś bardziej zorientowany w tym temacie udzieli nam kompetentnej
    informacji...

  • 4. Data: 2003-03-10 21:39:25
    Od: Kamil Golaszewski <k...@p...onet.pl>

    HaNkA ReDhUnTeR wrote:
    > BTW po jakim czasie sie przedawniaja takie platnosci? 3 lata?

    Jakiś czas temu było to przerabiane i dość niepewny wniosek był, że to
    należność publicznoprawna, więc raczej będą terminy z ordynacji
    podatkowej...

    KG

  • 5. Data: 2003-03-10 21:49:04
    Od: huski <h...@p...onet.pl>

    "Chmielu" <c...@g...pl> pisze w

    a ja mam stale, prenumerate kilku gazet radio i jakos nie mam tv, a jakbym
    mial nagla potrzebe to zawsze moge podlaczyc tunner w kompie tylko, ze nie
    mam anteny ;)
    --
    huski
    h...@i...pl

  • 6. Data: 2003-03-10 22:05:57
    Od: "JarekT" <t...@w...pl>

> [...]
    > (a przypomnę, że nakaz właściwa instytucja uzyska bardzo łatwo, przyjdą z
    > dwoma policjantami jako obstawą i tyle...).

    Parę lat temu mój znajomy wyrejestrował odbiornik TV - i faktycznie go nie
    miał. Przestał, oczywiście, płacić abonament. Posiadał natomiast magnetowid
    i monitor studyjny. W myśl ówczesnych przepisów mogli mu naskoczyć, bo ani
    jedno ani drugie urządzenie nie jest odbiornikiem telewizyjnym; zresztą nikt
    go nie kontrolował. Czy to jest możliwe w świetle obecnie obowiązujących
    przepisów - nie wiem, ale wtedy to był genialny pomysł.

    Pozdrawiam
    Jarek

  • 7. Data: 2003-03-11 00:01:09
    Od: "leon" <L...@i...pl>

> [...]
    > były regulowane płatności tytułem RTV, to o zaprzestaniu płacenia można
    > zapomnieć. Dopatrzą się, wyślą do windykacji (oczywiście, sąd po drodze
    ale najpeirw musza udowadnic ze sie korzysta z tego 1 oraz 2

> [...]
    > (a przypomnę, że nakaz właściwa instytucja uzyska bardzo łatwo, przyjdą z
    > dwoma policjantami jako obstawą i tyle...).
    podam mi podstawe prawna , ktora by ich uprawniala do wlazenia mi do
    mieszkania

    > Po trzecie: (tu już trochę naciągane)
    > Ciekawe, czy dadzą wiarę tłumaczeniom, że "my tylko Polsat i TVN
    oglądamy).
    > Przejrzą zaprogramowane stacje i po sprawie...
    i znow podstawa , ktora by im umozliwiala do sprawwdzenia jakie programy mam
    w tv

    leon

  • 8. Data: 2003-03-11 00:52:02
    Od: Marcin Debowski <a...@n...net>

    In article <b4isgb$3oa$1@atlantis.news.tpi.pl>, HaNkA ReDhUnTeR wrote:
> [...]
    > pocztowego ze nie zanotowali wplaty za okres od...do. Przysylane listem
    > zwyklym. Zadnych komornikow przynajmniej narazie:-))))))

    Różnie z tym bywa, bo przypominam sobie, jak mieszkałem ładne parę lat
    temu w hotelu asystenckim, że widziałem u znajomego w przegródce
    jakieś pogróżki przedkomornicze ntt. Znajomy był się wyprowadził z ww.
    ze 2 lata wczesniej :)

    --
    Marcin

  • 9. Data: 2003-03-11 06:35:09
    Od: "Chmielu" <c...@g...pl>

    > a ja mam stale, prenumerate kilku gazet radio i jakos nie mam tv, a jakbym
    > mial nagla potrzebe to zawsze moge podlaczyc tunner w kompie tylko, ze nie
    > mam anteny ;)
    Ale ja ma rodzinę...
    Żoną, 2 cudowne córeczki...
    i Cyfrę+ (dzieci czasem chcę bajki, programy o zwierzakach itp. obejrzeć,
    albo dobranockę...)
    Co... mam im "zabrać" telewizor... ?!?

  • 10. Data: 2003-03-11 06:37:14
    Od: "Chmielu" <c...@g...pl>

    > Ale ja ma rodzinę...
    > Żoną, 2 cudowne córeczki...
    > i Cyfrę+ (dzieci czasem chcę bajki, programy o zwierzakach itp. obejrzeć,
    > albo dobranockę...)
    > Co... mam im "zabrać" telewizor... ?!?
    I wogóle w tej kwestii próbuję doszukać się paragrafu, czyu posiadając
    płacąc abonament Cyfra+ można "oficjalnie" nie płacić TVP 1 i TVP2 (są w
    pakiecie Cyfry+)