  • 11. Data: 2010-02-18 17:27:56
    Temat: Re: Abonament RTV
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Z wrote:

    > 1. Chwila, to jest BARDZO ISTOTNA rzecz: zestaw "monitor+tuner" (niezależnie
    > od rozmiaru monitora) nie podlega temu opodatkowaniu?

    Bardzo formalnie to tego nikt nie wie, bo w ustawie uzywa sie zwrotu
    "odbiornik radiofoniczy oraz telewizyjny" ale nikt nie odwazyl sie
    zdefiniowac co to jest, tudziez 30 lat temu bylo to tak oczywiste, ze
    nie bylo potrzebne.

    Istnieje tylko i wylacznie pisemko KRRiTV stwierdzajace, ze jest to
    telewizor lub radio, ale juz komorka lub komputer pod definicje sie nie
    lapia. Chcialo to zmienic Wankowa pare lat temu dopisujac komorki i
    komputery do tej listym, ale szybko zostala wykopana.

    Problem w tym, ze KRRiTV nie ma zadnej ustawowej delegacji, zeby sie na
    ten temat wypowiadac.
    Narazie jestesmy w prozni i placimy z rozpedu za radio i telewizor i za
    nic wiecej.

    > 2. A czy fakt posiadania radia też jest podstawą do ściągania ze mnie tego
    > podatku? Jeśli tak: czy chodzi o radio "standalone" (np. amplituner) - czy
    > też może budzik z radiem również "podpada"?

    j.w. nikt nie wie formlanie

    radio w samochodzie podpada, radio w komorce nie bo ... tak powiedziala
    sobie KRRiTV.

    Radio w budziku? a cholera wie. A moze to radio z budzikiem, a nie
    budzik z radiem. Wowczas tak. :)

  • 12. Data: 2010-02-18 17:28:37
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:4b7d73d5$1@news.home.net.pl castrol
    <j...@w...wp.pl> pisze:

    > Jesli TV sluzy tylko i wylacznie do ogladania filmow z DVD to abonamentu
    > placic nie musimy.
    Udowodnij.

    --
    Jotte

  • 13. Data: 2010-02-18 17:31:09
    Od: dwr <d...@g...-u-s-u-n-n.pl>

    W dniu 2010-02-18 18:27, witek pisze:

> [...]
    > "odbiornik radiofoniczy oraz telewizyjny" ale nikt nie odwazyl sie
    > zdefiniowac co to jest, tudziez 30 lat temu bylo to tak oczywiste, ze

    [...]
> [...]
    > sobie KRRiTV.
    >
    > Radio w budziku? a cholera wie. A moze to radio z budzikiem, a nie

    W tym kontekście zawszem można dowodzić, że podstawą funkcją budzika nie
    jest radio a zegarek i budzik :) a że budzikiem jest radio to inna
    rzecz. Ja bym za taki radiobudzik nie płacił.

  • 14. Data: 2010-02-18 17:32:50
    Od: dwr <d...@g...-u-s-u-n-n.pl>

    W dniu 2010-02-18 18:28, Jotte pisze:
    > W wiadomości news:4b7d73d5$1@news.home.net.pl castrol

    > Udowodnij.

    Udowodnienie to tyle, że w razie kotroli odbiornik ten nie wykazuje
    podłączenia kabla antenowego.

    Ciekawe co by było jakby kabelek podłączyć do komputera a z drugiego
    wyjścia do podłączyć kompa do TV :)

  • 15. Data: 2010-02-18 17:33:50
    Od: Krzysztof Jodłowski <b...@p...onet.pl>

    > Jesli TV sluzy tylko i wylacznie do ogladania filmow z DVD to abonamentu
    > placic nie musimy.

    Nieprawda.

    Dziennik Ustaw z 2005 r. Nr 85 poz. 728
    Ustawa o opłatach abonamentowych:
    Art. 2. 1. Za używanie odbiorników radiofonicznych oraz telewizyjnych
    pobiera się opłaty abonamentowe.
    2. Domniemywa się, że osoba, która posiada odbiornik radiofoniczny lub
    telewizyjny w stanie umożliwiającym natychmiastowy odbiór programu,
    używa tego odbiornika.

    Art. 5
    2. Obowiązkowi rejestracji nie podlegają odbiorniki radiofoniczne i
    telewizyjne:
    1) wykorzystywane wyłącznie przy tworzeniu audycji lub innych przekazów;
    2) wykorzystywane wyłącznie do tworzenia, rozpowszechniania lub
    rozprowadzania programów radiowych lub telewizyjnych, w tym do kontroli
    jakości rozpowszechniania lub rozprowadzania;
    3) przeznaczone przez przedsiębiorcę wyłącznie do sprzedaży lub
    przekazania osobom trzecim do używania na podstawie umów, jeżeli
    czynności te należą do przedmiotu działalności gospodarczej danego
    przedsiębiorcy.

    Czyli masz sprawny TV w domu -> płacisz.

    --
    Krzysztof

  • 16. Data: 2010-02-18 17:39:16
    Od: Krzysztof Jodłowski <b...@p...onet.pl>

    KRRiTv w opinii kiedyś się "wyraziło":
    www.krrit.gov.pl/bip/Portals/0/abonament/abon_inf_ro
    zsz_091029.pdf

    "Odbiornikiem radiofonicznym albo telewizyjnym jest urządzenie
    techniczne dostosowane do odbioru programu. Charakteru odbiornika nie
    mają: magnetofon, magnetowid i odtwarzacz CD lub DVD, pozwalające na
    odtworzenie nagranej wcześniej audycji lub filmu, a także telewizor nie
    podłączony trwale ani czasowo do żadnej instalacji umożliwiającej odbiór
    programu, pełniący rolę monitora lub wykorzystywany wyłącznie do celów
    produkcyjnych.
    Odbiornikiem radiofonicznym albo telewizyjnym jest: telewizor, radio,
    radio samochodowe, radiomagnetofon, wieża stereo z radiem. Charakteru
    odbiornika nie mają natomiast urządzenia wielofunkcyjne jak: komputery,
    telefony komórkowe itp., ponieważ ich głównym przeznaczeniem nie jest
    odbiór programów radiowych i telewizyjnych."

    Czyli - masz kompa z tunerem i monitor -> nie płacisz.

    --
    Krzysztof

  • 17. Data: 2010-02-18 17:41:10
    Od: Z <z...@n...pl>

    Dnia 18.02.2010 witek <w...@g...pl.invalid> napisał/a:

    > a na czym (przy pomocy jakiego urządzenia) bedziesz to FreeSat oglądał.

    A, ot - na czymś takim, jak tutaj:
    http://www.allegro.pl/item921622716_tuner_satelitarn
    ej_telewizji_cyfrowej_freesat.html
    --
    Z.

  • 18. Data: 2010-02-18 17:45:02
    Od: Z <z...@n...pl>

> [...]

    > 2. Domniemywa się, że osoba, która posiada odbiornik radiofoniczny lub
    > telewizyjny w stanie umożliwiającym natychmiastowy odbiór programu,

    Ale ani tuner satelitarny, ani monitor komputerowy nie "podchodzą" pod w/w
    definicje "odbiorników radiofonicznych oraz telewizyjnych" (budzik z radiem
    takoż)?

    Pytam, bo w tej całej Unii ostatnio uznano ślimaki za ryby (a już wcześniej
    marchewki ogłoszono owocami...).
    --
    Z.

  • 19. Data: 2010-02-18 17:51:29
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:4b7d79c1$1@news.home.net.pl dwr
    <d...@g...-u-s-u-n-n.pl> pisze:

    > Udowodnienie to tyle, że w razie kotroli odbiornik ten nie wykazuje
    > podłączenia kabla antenowego.
    Czyli np. jak ten kabel zamiast tkwić w gniazdku antenowym telewizora leży
    2m dalej na podłodze to wystarczy?

    > Ciekawe co by było jakby kabelek podłączyć do komputera a z drugiego
    > wyjścia do podłączyć kompa do TV :)
    Wg tego, co napisałeś poprzednio to wystarczy doprowadzić do niewykazywania
    przez odbiornik podłączenia do źródła zasilania. :))

    --
    Jotte

  • 20. Data: 2010-02-18 18:02:25
    Od: MadMan <m...@n...wp.pl>

    Dnia Thu, 18 Feb 2010 18:33:50 +0100, Krzysztof Jodłowski napisał(a):

    > 2. Domniemywa się, że osoba, która posiada odbiornik radiofoniczny lub
    > telewizyjny w stanie umożliwiającym natychmiastowy odbiór programu,
    > używa tego odbiornika.

    No więc jak się ma TV bez anteny to nie trzeba płacić, nieprawdaż?

    --
    Pozdrawiam,
    Tlen: madman1985, GG: 2283138