  • 61. Data: 2007-05-19 11:29:11
    Temat: Re: napisy.org i inne
    Od: "miranka" <a...@m...pl>

    "Animka" <a...@t...nie.ja.wp.pl> wrote in message
    news:f2ml8j$4as$1@news.interia.pl...
    miranka pisze:

    > Tłumaczenie filmów to jest praca - takie coś, z czego ludzie żyją,
    utrzymują
    > rodziny, opłacają ZUS i niekoniecznie mają ochotę rozdawać za darmo
    > wytworzone przez siebie produkty.
    > Anka
    > NB. Tekst oryginału też ma właściciela, więc rozpowszechnianie
    samodzielnie
    > wykonanego tłumaczenia również jest nielegalne.

    W internecie jest sporo ludzi, którzy znają angielski i potrafią sami
    przetłumaczyć sobie na własne potrzeby każdy film. Nie muszą kupować u
    właściciela.

    Mogą robić, co chcą - na własny użytek, ale nie mogą tego rozpowszechniać.
    Anka

  • 62. Data: 2007-05-19 11:37:45
    Temat: Re: A biblioteki ? [Re: napisy.org i inne]
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 19.05.2007 Arek <a...@e...net> napisał/a:
    > [..]
    > A biblioteki?
    > To jest dopiero zbrodnia. Piractwo pełną gębą! :)

    Art. 28.

    --
    Marcin

  • 63. Data: 2007-05-19 11:55:41
    Od: "miranka" <a...@m...pl>

    "Adramelech" <a...@t...nie.ma> wrote in message

    > Tłumaczenie fanowskie bije na głowe te "oficjalne".

    To czemu ten genialny tłumacz-amator nie zgłosi się z tym swoim tekstem do
    studia nagraniowego, które ma prawa do tego filmu i nie zaproponuje im
    swojego, lepszego, tłumaczenia? Zachowa się uczciwie, nie popełni
    przestępstwa i jeszcze forsę na tym zarobi.

    > O tłumaczeniach do Star Treka nawet nie warto wspominać.

    Czy Ty wiesz, KIEDY Star Trek był tłumaczony? Przecież to jest
    prehistoria:))

    > Nie trzeba być wybitnym ekspertem w obcym by wynaleźć
    > błędy. Poszukaj potem napisów w neci i porównaj poziom obu tłumaczeń.

    Widziałam, porównywałam. Tylu błędów, co w amatorskich przekładach w necie,
    świadczących o kompletnej nieznajomości niuansów językowych, w życiu nie
    widziałam.
    Tłumaczenie filmów nie polega wyłącznie na precyzyjnym tłumaczeniu każdego
    fucka, który lata po ekranie. Ja wiem, że są widzowie, którzy oceniają
    przekład po ilości wulgaryzmów (im więcej tym lepszy), ale dla nich nie
    warto filmów tłumaczyć. Spokojnie mogą je sobie obejrzeć w oryginale:)
    Tłumacze amatorzy zapomnają też, niestety, o regułach języka polskiego i o
    tym, że nie wszystko da się, i nie wszystko wolno, tłumaczyć słowo po
    słowie. Kaleczą polszczyznę na forach dyskusyjnych, na grupach i kaleczą ją
    w amatorskich przekładach. Niech przynajmniej te ostatnie zachowają
    wyłącznie dla siebie.
    Anka

  • 64. Data: 2007-05-19 12:01:47
    Od: Arek <a...@e...net>

    > Użytkownik Marcin Debowski napisał:
    > Art. 28.

    Ojej. Wiem, znam.

    Nie zmienia to faktu, że jest to EWIDENTNE i RZECZYWISTE okradanie
    twórcy :)
    To, że usankcjonowane prawnie nie zmienia tego czym ono jest, a mimo to
    jest tolerowane.

    Może więc czas rozszerzyć art.28.? Żeby nie było żadnych wątpliwości ? :)

    pozdrawiam
    Arek

    --

    www.eteria.net

  • 65. Data: 2007-05-19 12:03:51
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik Sowiecki Agent napisał:
    > z reguly jest wybierana opcja z ustawy o prawie autorskim a nie z kk, a
    > tam jest to scigane na wniosek

    Ale wymigujesz się od odpowiedzi.
    Nie chcę czytać co jest wybierane , co ono robi, co oni robią itd. itp.

    Chcę usłyszeć TWOJE stanowisko - czy TOBIE zależy żeby użytkownicy
    Twojego programu byli nękani przez policję i KARANI przez sądy?

    pozdrawiam
    Arek

    --

    www.arnoldbuzdygan.com

  • 66. Data: 2007-05-19 12:04:55
    Od: "Henry (k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Sat, 19 May 2007 11:26:30 +0200, Adramelech napisał(a):

    > A moi znajomi których wprawdzie nie znam osobiście, ale utrzymuje z nim
    > kontkat przez internet, i "pożyczam" im nagranie programu wysyłając przez
    > internet?

    To powinno być nielegalne. Dokładnie rzecz biorąc z "oryginału" możesz
    sobie zrobić tylko jedną kopię dla siebie - ale tej kopii nie powinno
    się kopiować jeszcze raz. Jak pożyczysz komuś dysk z nagranym utworem
    to ok, ale jak skopiujesz czy prześlesz internetem to powinno być
    nielegalne - i tak to powinno być jasno sformułowane w prawie.

    Pozdrawiam,
    Henry

  • 67. Data: 2007-05-19 12:41:58
    Od: Adramelech <a...@t...nie.ma>

    "Henry (k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl> Odpowiedz na

> [...]
    > to ok, ale jak skopiujesz czy prześlesz internetem to powinno być
    > nielegalne - i tak to powinno być jasno sformułowane w prawie.

    Dlaczego? Czym różni się pożyczenie kopi znajomemu, od wysłania kopi
    znajomemu internetem? A jak wyśle pocztą to będzie dobrze?
    I co wg ciebie jest oryginałem? Płyta na którą nagrałem sobie ten program z
    tv? A jak mój znajomy mieszka za granicą i nie rozumie polskiego, a ja oprócz
    tej kopi, wyśle jeszcze zrobione przezemnie napisy w pliku txt?

    Pozdrawiam!
    --
    Piotr Sobolewski

  • 68. Data: 2007-05-19 12:43:20
    Od: Adramelech <a...@t...nie.ma>

    "miranka" <a...@m...pl> Odpowiedz na

    > A Wy zamiast się złościć, że na gazetowych insertach jest złe
    > tłumaczenie, to kupujcie albo wypożyczajcie porządne DVD albo VHSy,

    Te porządne studia też często nie grzeszą jakością tłumaczenia.

    Pozdrawiam!
    --
    Piotr Sobolewski

  • 69. Data: 2007-05-19 12:47:54
    Od: Adramelech <a...@t...nie.ma>

    "miranka" <a...@m...pl> Odpowiedz na

> [...]
    > swojego, lepszego, tłumaczenia? Zachowa się uczciwie, nie popełni
    > przestępstwa i jeszcze forsę na tym zarobi.

    Bo nie robi tego dla pieniędzy. A firma to i tak oleje.
    Vide przykład ST. Grupa fanów zwróciła się do wydawcy, oferują już gotowe
    tłumaczenia. Zostali olani.

    > Czy Ty wiesz, KIEDY Star Trek był tłumaczony? Przecież to jest
    > prehistoria:))

    Ale wiesz co to ST? Ostatnia seria miała swoją premiere jakieś 2 lata temu.
    Tak samo jak ostatni kinowy film.

> [...]
    > fucka, który lata po ekranie. Ja wiem, że są widzowie, którzy oceniają
    > przekład po ilości wulgaryzmów (im więcej tym lepszy), ale dla nich nie

    Daruj sobie takie spłycanie.

> [...]
    > słowie. Kaleczą polszczyznę na forach dyskusyjnych, na grupach i kaleczą ją
    > w amatorskich przekładach. Niech przynajmniej te ostatnie zachowają

    Upraszczasz. Spłycasz. Naginasz. Itp.
    Porównaj sobie np tłumaczenie wspomianego już przeze mnie Losta wydanego na
    DVD z tym który można znaleźć na hataku.

    Pozdrawiam!
    --
    Piotr Sobolewski

  • 70. Data: 2007-05-19 12:55:00
    Od: TWerek <t...@v...pl>

    miranka wrote:

    > Producent udostępnia film do tłumaczenia ZA PIENIĄDZE. Tłumacz udostępnia
    > swój przekład do rozpowszechniania ZA PIENIĄDZE. Tak więc owszem, coś
    > przeoczyłeś, bo zdaje się, że napisy.org nie płaciły ani producentom, ani
    > tłumaczom (tym oficjalnym)
    <cut>

    Super - ale Ty chyba odpowiedziałaś na pytanie którego ja nie zadałem
    ;-) Jak może zauważyłaś (lub nie?) chodziło mi o BEZSENS stosowania do
    praw autorskich analogii dot. własności rzeczy (materialnej). Wiem, wiem
    - jest to bardzo "chwytliwe" i ze względu na wartość _propagandową_
    używane w tłumaczeniach zawiłości prawnych "szaremu obywatelowi". W
    końcu nawet polski ustawodawca motywowany przez "lobby
    dystrybutorsko-producenckie" posunął się do takiej "socjotechniki"
    umieszczając "uzyskanie cudzego programu komputerowego" w tej samej
    jednostce redakcyjnej (artykule) KK co pospolitą kradzież. Tym niemniej
    - ze względu na _duże_ odmienności (i to nie tylko historyczne) co do
    charakteru praw tak specyficznych jak autorskie, IMHO podawanie analogii
    z "rozdawanymi truskawkami" czy "kradzionymi samochodami" (chyba już
    klasyka medialna) jest delikatnie mówiąc _nie_ na miejscu w poważnej
    dyskusji.

    > Tłumaczenie filmów to jest praca - takie coś, z czego ludzie żyją, utrzymują
    > rodziny, opłacają ZUS i niekoniecznie mają ochotę rozdawać za darmo
    > wytworzone przez siebie produkty.

    Chciałem nieśmiało dodać że tego akurat nie kwestionowałem. Twierdziłem
    tylko (i nadal twierdzę) że owi "tłumacze-piraci" _nie_ pozbawali
    właścicieli omawianych pr. autorskich majątkowych możliwości korzystania
    z nich - mogli oni nadal np. udzielać licencji na korzystanie z
    omawianego utworu, a nawet pobierać pożytki w postaci tantiem od
    licencjobiorców. W jaskrawym przeciwieństwie do "rozdawaczy truskawek"
    _pozbawiających_ właściciela jakiegokolwiek władztwa nad rzeczą - jak w
    Twojej analogii.

    > Anka

    Pozdr.

    --
    "People say that if you play Microsoft CD's backwards, you hear satanic
    things, but that's nothing, because if you play them forwards, it