  • 71. Data: 2007-05-19 12:58:16
    Temat: Re: napisy.org i inne
    Od: "miranka" <a...@m...pl>

    "Adramelech" <a...@t...nie.ma> wrote in message
    news:Xns993595C46BE1Eadresutuniema@127.0.0.1...
    > "miranka" <a...@m...pl> Odpowiedz na

    > Te porządne studia też często nie grzeszą jakością tłumaczenia.

    Zgoda, ale większą masz pewność, że tłumaczenie będzie do przyjęcia, niż
    przy tanim DVD, co to w ogóle nie wiadomo kto i gdzie to tłumaczenie zrobił.
    Jak firma i człowiek się pod czymś podpisują to zaczyna im zależeć na
    jakości. Głupio się świeci oczami za partaninę, więc jednak obie strony
    starają sie nie partaczyć.... :))
    Anka

  • 72. Data: 2007-05-19 13:03:20
    Od: "miranka" <a...@m...pl>

    > Bo nie robi tego dla pieniędzy. A firma to i tak oleje.
    > Vide przykład ST. Grupa fanów zwróciła się do wydawcy, oferują już gotowe
    > tłumaczenia. Zostali olani.

    Może nie były jednak takie genialne?
    Poza tym, mogą założyć własne studio i nikt ich olewał nie będzie:)

    > Ale wiesz co to ST? Ostatnia seria miała swoją premiere jakieś 2 lata
    temu.
    > Tak samo jak ostatni kinowy film.

    Ok, nie wtrącam się - nie mój gatunek:)

    > Upraszczasz. Spłycasz. Naginasz. Itp.

    Raczej nie. Obcuję z tym na codzień, więc co nieco jednak wiem.

    > Porównaj sobie np tłumaczenie wspomianego już przeze mnie Losta wydanego
    na
    > DVD z tym który można znaleźć na hataku.

    Zrobię to przy najbliższej okazji. Z czystej ciekawości.

    Anka

  • 73. Data: 2007-05-19 13:10:01
    Od: "Henry (k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Sat, 19 May 2007 14:41:58 +0200, Adramelech napisał(a):

    > Dlaczego? Czym różni się pożyczenie kopi znajomemu, od wysłania kopi
    > znajomemu internetem? A jak wyśle pocztą to będzie dobrze?
    > I co wg ciebie jest oryginałem? Płyta na którą nagrałem sobie ten program z
    > tv? A jak mój znajomy mieszka za granicą i nie rozumie polskiego, a ja oprócz
    > tej kopi, wyśle jeszcze zrobione przezemnie napisy w pliku txt?

    Różni się to masowością - mając kopię (oryginałem jest sygnał tv) i
    wysyłając ją to obejrzy ją kilka osób. Udostępniając w internecie
    obejrzą setki lub tysiące "znajomych". To drugie znacznie godzi
    w interesy producenta i powinno być prawnie ograniczone.
    Gdyby o mnie chodziło to w ogóle bym zakazał robienia kopii
    - włącznie z nagrywaniem sygnału tv na magnetowid.

    Pozdrawiam,
    Henry

  • 74. Data: 2007-05-19 13:15:59
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Adramelech napisał(a):

    > Bo nie robi tego dla pieniędzy. A firma to i tak oleje.
    > Vide przykład ST. Grupa fanów zwróciła się do wydawcy, oferują już gotowe
    > tłumaczenia. Zostali olani.

    Jednemu nawet pozwolono konsultować tłumaczenia... ;PPP

    j.

  • 75. Data: 2007-05-19 13:26:56
    Od: "Henry (k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Sat, 19 May 2007 14:58:16 +0200, miranka napisał(a):

> [...]
    > Jak firma i człowiek się pod czymś podpisują to zaczyna im zależeć na
    > jakości. Głupio się świeci oczami za partaninę, więc jednak obie strony

    Ostatnie teksty które widziałem to było dno. I to dno podpisane bo
    tłumocy.. znaczy tłumacze byli na tyle bezczelni, że jescze się przyznawali
    do tego. Może w przypadku filmów dla pasjonatów jak Lost czy Star Trek
    tłumaczenia są dobre bo robione przez fanów, ale przy innych filmach są one
    beznadziejne (kilka razy musiałem żonie tłumaczyć co tak naprawdę aktorzy
    mówili).

    Pozdrawiam,
    Henry

  • 76. Data: 2007-05-19 13:29:28
    Temat: Re: A biblioteki ? [Re: napisy.org i inne]
    Od: TWerek <t...@v...pl>

    Marcin Debowski wrote:

    > Art. 28.

    Czyli prawnie usankcjonowane - ale nadal zwykłe "piractwo" z punktu
    widzenia dysponenta pr. autorskich. Zasada działania biblioteki i
    czytelni publicznej to przecież "papierowy pierwowzór sieci p2p" - utwór
    za darmo i dla każdego kto chce. Po prawdzie to "zalatuje komunizmem" -
    jak pewnie dodadzą co poniektórzy. A może nawet _gorzej_ - istnieją
    przecież tzw. obowiązkowe egzemplarze biblioteczne (ustawa z dnia 7
    listopada 1996 r. o obowiązkowych egzemplarzach bibliotecznych). Takiego
    naruszania pr. autorskich _nie_ ma nawet w sieciach p2p - tam
    przynajmniej "twórca" nie jest ustawowo _zmuszany_ bezpłatnie
    udostępniać swój utwór!
    Ale sądząc po obecnych europejskich "trendach" w prawie IP (vide IPRED2)
    - dni instytucji takich jak biblioteki w obecnej formie są już raczej
    policzone. Na pohybel im.. A "szaremu obywatelowi" którego nie stać na
    książki i tak wystarczy TV :-P

    --
    "People say that if you play Microsoft CD's backwards, you hear satanic
    things, but that's nothing, because if you play them forwards, it

  • 77. Data: 2007-05-19 13:56:38
    Od: "miranka" <a...@m...pl>

    "TWerek" <t...@v...pl> wrote in message news:f2ms34$hpi$1@news.onet.pl...

    > Twierdziłem
    > tylko (i nadal twierdzę) że owi "tłumacze-piraci" _nie_ pozbawali
    > właścicieli omawianych pr. autorskich majątkowych możliwości korzystania
    > z nich - mogli oni nadal np. udzielać licencji na korzystanie z
    > omawianego utworu, a nawet pobierać pożytki w postaci tantiem od
    > licencjobiorców. W jaskrawym przeciwieństwie do "rozdawaczy truskawek"
    > _pozbawiających_ właściciela jakiegokolwiek władztwa nad rzeczą - jak w
    > Twojej analogii.

    Tłumacze-piraci tłumaczy-zawodowych niewiele obchodzą, bo oni naruszają
    prawo producenta, a nie tłumacza.
    Za to wzięcie skądś gotowego tłumaczenia i zamieszczenie go w necie jest
    naruszeniem praw autora tego przekładu. Twierdzenie, że tłumacz nie traci
    "władztwa" nad swoim przekładem jest równie pokrętne jak ten przykład z
    truskawkami:) Kiedy coś trafia do internetu, zaczyna być przez internautów
    traktowane jak własność publiczna, zaczna żyć własnym życiem i de facto ta
    kontrola nam nim spada do zera.
    I druga sprawa, jeśli ktoś takie tłumaczenie zamieszcza (za darmo) w
    internecie, to jaka jest gwarancja, że komuś innemu nie sprzedaje go za
    pieniądze? Jaka jest gwarancja, że ktoś tego nie ściągnie, nie wgra na DVD i
    nie zacznie tych DVD sprzedawć na bazarze? (pytanie retoryczne, bo dokładnie
    tak się dzieje)
    I trzecia sprawa: JAK ta osoba weszła w posiadanie tłumaczenia, które tak
    naprawdę istnieje tylko w komputerze tłumacza i na nośnikach wyprodukowanych
    przez firmy, które to firmy nie dopuszczają możliwości kopiowania i
    rozpowszechniania treści na tych nośnikach zwartych?
    Sorry, ale na którymś etapie tej zabawy dochodzi do ewidentnego łamania
    prawa, żeby już nie używać bardziej dosadnych określeń.....
    Anka

  • 78. Data: 2007-05-19 14:13:18
    Od: "Jasko Bartnik" <a...@s...nadole>

    Dnia 19-05-2007 o 12:55:57 Arek <a...@e...net> napisał(a):

    > To używaj słowa zgodnie z jego etymologicznym znaczeniem a nie
    > pajacarskim.

    Ale o co chodzi? Wrak Tristana pisal o kradziezy utworu, Adramelech
    poprosil o wyjasnienie jak on rozumie to pojecie kradziezy, na co ja
    odeslalem do archiwum, gdzie bylo juz to przerabiane.

    Zgodnie ze SJP:
    "kradzież - potajemne zabranie cudzej wlasnosci".
    Sciagajac czyjs utwor robisz to jawnie a nie potajemnie. Jesli sciagniecie
    utworu z sieci jest kradzieza, jest nia rowniez spiewanie cudzego utworu
    pod prysznicem. Nie mowie - oczywiscie - o aspekcie prawnym.

    --
    Pozdrawiam, Jasko Bartnik.

  • 79. Data: 2007-05-19 14:52:58
    Od: Adramelech <a...@t...nie.ma>

    "Henry (k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl> Odpowiedz na

> [...]
    > obejrzą setki lub tysiące "znajomych". To drugie znacznie godzi
    > w interesy producenta i powinno być prawnie ograniczone.

    W jaki sposób godzi? W jaki sposób TVN traci, że tego Majewskiego
    obejrzy(korzystając z napisów)sobie kilka set(tysięcy)ludzi za ocenanem?
    Proszo o wyjaśnienie tej kwesti.
    Myslisz że gdyby nie było tego ripu w necie to cały ameryka masowo
    wyemigrowała by do polski, po to by obejrzeć reklamy TVNu?

    > Gdyby o mnie chodziło to w ogóle bym zakazał robienia kopii
    > - włącznie z nagrywaniem sygnału tv na magnetowid.

    Całe szczeście że twoje zdanie się nie liczy.
    Firmy fonograficzne pewnie marzą o jednorazowych płytach CD. Po jednym
    odsłuchaniu płyta ekspoloduje, przy okazji niszcząc sprzęt audio. Wymożana
    sytuacja dla korporacji produkujących sprzęt i dystrybujących muzykę/filmy.
    Czy ty też tego pragniesz?

    Pozdrawiam!
    --
    Piotr Sobolewski

  • 80. Data: 2007-05-19 14:56:07
    Od: Adramelech <a...@t...nie.ma>

    "miranka" <a...@m...pl> Odpowiedz na

    > "Adramelech" <a...@t...nie.ma> wrote in message

    > Może nie były jednak takie genialne?

    Były.

    > Poza tym, mogą założyć własne studio i nikt ich olewał nie będzie:)

    A kiedy ty planujesz zostać królową anglii? Zdąrzysz dziś przed obiadem?

    Polecam. ;)

    Pozdrawiam!
    --
    Piotr Sobolewski