  • 161. Data: 2017-06-15 14:44:54
    Temat: Re: 400zł dla kogo
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2017-06-15 o 14:39, Trefniś pisze:
    > A ty w ogóle pamiętasz, o czym dyskutujemy???

    Uczepiłeś się magnetowidu to już z górki :-)

  • 162. Data: 2017-06-15 14:47:13
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 15.06.2017 o 14:34, the_foe pisze:

    > nie jest, ale na podobnej zasadzie mozna uchwalić, ze prawo łaski to
    > prawo prezydenta do obłaskawiania ludzi pieniędzmi bez ograniczen. ;)

    O czym niedawno pisałem. No ale jak już napisałem - państwo leci w chuja
    nazywają podatek abonamentem od posiadanie telewizora, obywatele lecą w
    chuja mówiąc, że telewizora nie posiadają. IMHO uczciwie:P Choć po
    namyśle, nie - państwo nie powinno lecieć w chuja z własnymi obywatelami.

    Shrek

  • 163. Data: 2017-06-15 14:47:43
    Od: the_foe <t...@c...pl>

    W dniu 2017-06-15 o 14:05, Shrek pisze:

    > Dlaczego od razu precedensu? Moim zdaniem wystarczyłoby, żeby sądy
    > stosowały konstytucję wprost. Paradoksalnie gdyby nie było w ogóle TK to
    > chyba by to sprawniej działało.

    Ale TK było latwiej odzyskać, na początku transformacji, niż, jednak
    komusze, sądy.
    TK za PRL był prawdziwym organem, wielokrotnie, za PRL próbował uwalać
    ustawy, ale w praktyce nie miał żadnego znaczenia, bo Sejm PRL wszystko
    łatwo odrzucał. Miał zawsze pełną zdolnośc do zmiany KPRL.
    Sądy powszechne były ostoją komuny jak żadne inne organy. Mozna
    powiedzieć, ze własnie zakonczył się proces naturalnej dekomunizacji
    tego organu. I teraz rzeczywiście jest odwrotnie. To w TK mamy
    "Wolfganga" męża komuszej sędziny (1988rok) a w SN Gersdorf wepchanej
    tam przez Lecha Kaczyńskiego.
    Wpisana polityczność okazał się słabością TK. Teraz za to płacimy.
    IMO błędem było ustanowienie, ze to Sejm wybiera sedziów TK. Powinien to
    robić PRP na dozywotnią kadencję. Działanie TK nie powinno być normowane
    ustawą (zresztą takie własnie rozwiązanie było w KRP zaprojektowanej
    przez PIS)

    --
    @foe_pl

  • 164. Data: 2017-06-15 14:50:07
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2017-06-15 o 14:34, A. Filip pisze:
    > A niby kurwa dlaczego *tak ma być*?
    >
    > Kablówka powinna płacić TVP za udostępnianie TVP *jeśli klient chce TVP*.
    > AFAIR obecnie kablówki *muszą* udostępniać TVP.

    Bo takie jest prawo.

    Może Tuska spytaj. On coś podobno obiecywał komuś gdzieś ;-)

    PS. Tu widać jak na dłoni jak to współczesne elyty nie potrafią sobie
    poradzić z banalną sprawą z zaszłościami komunistycznymi dotyczącą
    jednego małego podatku.

    Normalnie ORBITA :-)

  • 165. Data: 2017-06-15 14:52:50
    Od: "A. Filip" <a...@b...pl>

    Shrek <...@w...pl> pisze:

    > I słusznie - bo to jest jedyny rozsądny cel posiadania telewizji przez
    > państwo - nadawanie komunikatów do społeczeństwa w razie
    > zagrożenia. Więc bez sensu byłoby gdyby takiego obowiązku nie miały.
    >
    > Shrek

    Cel nadawania komunikatów spełniałoby obowiązkowe udostępnianie jednego
    programu TVP np. TVP1. Obowiązek udostępniania całej reszty to IMHO
    bezwstydne narzucanie "pozycji monopolistycznej".

    --
    A. Filip

  • 166. Data: 2017-06-15 14:57:20
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2017-06-15 o 07:05, Shrek pisze:
    > Tym niemniej dalej nieposiadanie telewizora nie jest karalne. A ja nie
    > posiadam. I co mi zrobisz?

    A gu... oczywiście. Tylko zrób coś takiego samego w innym cywilizownym
    kraju europejskim (nawet przy założeniu identycznego prawa), wyszczekaj
    się na lewo i prawo to zobaczymy jak Ci rura zmięknie. :-)

    > Ale za co chcesz mnie skazać - za nieposiadanie odbiornika

    Kłamca. Radio masz w samochodzie. Oczywiście tym którego nie masz ;-)

    > Skąd wiesz? Podobnie jak skąd wiesz o moim rzekomym telewizorze?

    Kłamca :-)

  • 167. Data: 2017-06-15 15:00:30
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2017-06-15, Trefniś <t...@m...com> wrote:

    [...]

    > Abonent kablówki siłą rzeczy powinien płacić abonament i to dyskusji nie
    > podlega.

    Powyższe jest nieuprawnione.
    Ale z kablówki można też wykupić też tylko internet.
    To nie jest Orange, gdzie żeby mieć neostradę musisz mieć linię telefoniczną.

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 168. Data: 2017-06-15 15:00:50
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 15.06.2017 o 14:39, the_foe pisze:

    > Politycznośc wynika wprost z KRP jedynym zabezpieczeniem miała być długa
    > kadencja sędziów, trzeba by było 3 zwycięstw wyborczych i to
    > jednopartyjnych by wymienić wszystkich sedziów bez patrzenia na innych.

    Tak wiem. Jednak z różnych powodów trybunał zbyt często stawał po
    stronie władzy a nie obywateli naginając (delikatnie mówiąc) logikę. Na
    przykład, żeby nie było subiektywnie - kwota wolna od podatku jest zbyt
    niska, co jest sprzeczne z konstytucją, to niech państwo dyma obywateli
    przez jeszcze trochę - jakim prawem? O innym wyroku, który po ktrórym
    można nowotworu dostać nie wspomnę.

    > Ustawodawca konstytucji założył, ze jesli większość bedzie się
    > utrzymywać odpowiednio długo to także zasługuje na wzrastajacy wpływ
    > konstytucyjny. Obecna sytuacja jest wiec absolutnie pzoa pierwotnemu
    > założeniu, bo PIS ma większość w TK mimo ze w ostatnich 9 latach rządził
    > lewdie 1,5 roku.

    Przy czym ja piszę nie o tym, bo to jest oczywiste. Piszę, że trybunał
    nawet w poprzednim wydaniu też swoje za uszami miał. I w zasadzie
    dochodzę do wniosku, że konstytucja powinna być stosowana również wprost
    przez sądy powszechne.

    Shrek

  • 169. Data: 2017-06-15 15:00:58
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2017-06-15 o 14:47, Shrek pisze:
    > O czym niedawno pisałem. No ale jak już napisałem - państwo leci w chuja
    > nazywają podatek abonamentem od posiadanie telewizora,

    WRÓĆ. Opłatą audiowizualną nie żadnym abonamentem ;)

    obywatele lecą w
    > chuja mówiąc, że telewizora nie posiadają. IMHO uczciwie:P Choć po
    > namyśle, nie - państwo nie powinno lecieć w chuja z własnymi obywatelami.

    To już wiadomo jak PiS podszedł do tego tematu.

    Ale ciągle się zastanawiam dlaczego PO podeszło po swojemu?
    Przecież to zaprzeczenie obywatelskiej równości wobec prawa ;-)

  • 170. Data: 2017-06-15 15:01:33
    Od: Trefniś <t...@m...com>

    W dniu .06.2017 o 14:34 A. Filip <a...@b...pl> pisze:

    > A niby kurwa dlaczego *tak ma być*?
    >
    > Kablówka powinna płacić TVP za udostępnianie TVP *jeśli klient chce TVP*.
    > AFAIR obecnie kablówki *muszą* udostępniać TVP.

    Ja nie dyskutuję o logice, czy sprawiedliwości.
    Uściślam stanowisko pobierających abonament.

    W ogóle lata temu, kiedy DVB-T w Polsce było w planach, np. na
    pl.regionalne.wroclaw poddawałem w wątpliwość sens przechodzenia na
    telewizję cyfrową.
    Zwyczajnie taka TV nie dorasta technologicznie i "filozofią" do XXI wieku.
    Po prawie dziesięciu latach śmiem twierdzić, że miałem rację. Pieniądze
    ("państwowe" i prywatne) korzystniej było wydać na infrastrukturę
    internetową oraz dostęp kablowy.

    Abonament?
    Nie wiem na przykład, dlaczego każdy musi w ramach abonamentu płacić np.
    na TV Biełsat, która jest w strukturach TVP i z jej budżetu jest
    finansowana.
    "Rozbuchanie" TVP związane z jakimiś kanałami tematycznymi, do których nie
    każdy abonent ma dostęp, to kolejne, nieuzasadnione koszta!
    Strumieniowanie programu TVP za pieniądze z abonamentu też uważam za
    nieuzasadnione.
    Skoro za TV "rozsiewczą" mam płacić, to dlaczego mam komuś sponsorować
    telewizję internetową?

    --
    Trefniś