  • 1. Data: 2017-06-09 10:41:41
    Temat: 400zł dla kogo
    Od: "Danusia" <d...@w...pl>

    Sejm wczoraj głosami POPiS znowelizował ustawę o działaczach opozycji
    antykomunistycznej i osobach represjonowanych. Zgodnie z nowelizacją osoby
    te do końca życia będą otrzymywać świadczenie w wysokości 400 zł miesięczne.
    Nowelizacja usuwa dotychczasowe ograniczenia w przyznawaniu tego
    świadczenia, ale nie wprowadza żadnych innych kryteriów, co oznacza że
    zamiast 300 osób świadczenie ma otrzymywać około 50 tys. osób.
    Mnie osobiście kojarzy się to z sąsiadem który urodził się w 1948 r. ale
    legitymacją ZBOWiD-u wymachiwał przy każdej okazji i nie był to wyjątek.
    Moim zdaniem ustawa ta jest niezgodna z co najmniej czterema artykułami
    Konstytucji, ale kto ją zaskarży?
    Zapraszam do dyskusji.

  • 2. Data: 2017-06-09 10:59:51
    Temat: Re: 400zł dla kogo
    Od: Trefniś <t...@m...com>

    W dniu .06.2017 o 10:41 Danusia <d...@w...pl> pisze:

> [...]
    > Mnie osobiście kojarzy się to z sąsiadem który urodził się w 1948 r. ale
    > legitymacją ZBOWiD-u wymachiwał przy każdej okazji i nie był to wyjątek.

    Nie bronię ZBOWiD, dość śmiesznej i mocno politycznej komunistycznej
    organizacji, ale przecież on zrzeszał także wdowy i sieroty, będące
    członkami rodzin pomordowanych lub poległych obywateli polskich.

    --
    Trefniś

  • 3. Data: 2017-06-09 12:58:04
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2017-06-09 o 10:59, Trefniś pisze:
    > Nie bronię ZBOWiD, dość śmiesznej i mocno politycznej komunistycznej
    > organizacji, ale przecież on zrzeszał także wdowy i sieroty, będące
    > członkami rodzin pomordowanych lub poległych obywateli polskich.

    I taki zbowidowiec wymachując swoją książeczką wciskał się w kolejki do
    lekarza a ludzie siedzący w więzieniach potulnie czekają swoje miesiące
    i lata.

    Taka prawda

    Nie znam dokładnie ustawy ale plan był taki żeby nie warunkować tego
    dochodem jak było wcześniej tylko zrobić jak w przypadku zbowidu.

    Żeby zostać osoba represojonowaną to nie jest tak prosto.

    NP. jeśli ktoś został wcielony do wojska na ćwiczenia w stanie wojennym
    (jawna represja bo w gminie typowano niepokornych) nie może liczyć na
    taki dodatek. Choć jest taki zapis w przepisach. Decyduje rada
    starszych coś tam ... :-)

  • 4. Data: 2017-06-09 13:27:39
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 09.06.2017 o 10:41, Danusia pisze:

> [...]
    > legitymacją ZBOWiD-u wymachiwał przy każdej okazji i nie był to wyjątek.
    > Moim zdaniem ustawa ta jest niezgodna z co najmniej czterema artykułami

    Zacznyjmy od tego, że obecnie konstytucja jest wydmuszką (było tak nawet
    za poprzedniego trybunału) i nie ma żadnego praktycznego zastosowania.
    Można głosować ustawy w sposób oczywiście sprzeczne z konstytucją i
    nawet jak ktoś je zaskarży to dla interesu politycznego można tam zrobić
    kurwę z logiki.

    Shrek

  • 5. Data: 2017-06-09 14:10:50
    Od: "A. Filip" <a...@b...pl>

    "Danusia" <d...@w...pl> pisze:
> [...]
    > wyjątek.
    > Moim zdaniem ustawa ta jest niezgodna z co najmniej czterema
    > artykułami Konstytucji, ale kto ją zaskarży?

    Ty się nie pytaj KTO zaskarży *teraz*.
    Ty się pytaj KIEDY zaskarży *skutecznie* :-)

    Wystarczy że zamiast politycznego płodozmianu PO-PiS wróci polityczny
    płodozmian solidaruchy-postkomuchy :-)

    --
    A. Filip

  • 6. Data: 2017-06-09 14:40:39
    Od: Trefniś <t...@m...com>

    W dniu .06.2017 o 12:58 z <...@...pl> pisze:

    > I taki zbowidowiec wymachując swoją książeczką wciskał się w kolejki do
    > lekarza a ludzie siedzący w więzieniach potulnie czekają swoje miesiące
    > i lata.
    >
    > Taka prawda

    Czekają???
    Tak było za nieboszczki komuny, obecnie ZBOWiD nie istnieje, a jego
    legitymacje ludzie ze wstydu chowają w szufladach. Teraz czekają na wizytę
    u lekarza z zupełnie innych powodów.

> [...]
    > (jawna represja bo w gminie typowano niepokornych) nie może liczyć na
    > taki dodatek. Choć jest taki zapis w przepisach. Decyduje rada

    Jeśli ktoś chce uderzyć, zawsze znajdzie kij.
    Jednym zdaniem będzie znacznie gorzej i mniej sprawiedliwie, wszystko
    przez PiS!
    Bo dotychczas było sprawiedliwie - profity dla "uwłaszczonych"
    Solidaruchów, którzy dogadali się z PZPR i byłym SB.

    --
    Trefniś

  • 7. Data: 2017-06-09 14:43:48
    Od: Trefniś <t...@m...com>

    W dniu .06.2017 o 13:27 Shrek <...@w...pl> pisze:

> [...]
    > Można głosować ustawy w sposób oczywiście sprzeczne z konstytucją i
    > nawet jak ktoś je zaskarży to dla interesu politycznego można tam zrobić

    Dokładnie tak!
    Tyle, że właściwie po dojściu PiS do władzy zmieniło się niewiele, zawsze
    tak było.

    --
    Trefniś

  • 8. Data: 2017-06-09 14:59:42
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 09.06.2017 o 14:43, Trefniś pisze:

    > Dokładnie tak!
    > Tyle, że właściwie po dojściu PiS do władzy zmieniło się niewiele,
    > zawsze tak było.

    Ci są po prostu bardziej bezczelni. Wbrew pozorom ma to znaczenie, bo
    dalej się w swoim kurewstwie są w stanie posunąć.

    Shrek

  • 9. Data: 2017-06-09 15:21:11
    Od: Trefniś <t...@m...com>

    W dniu .06.2017 o 14:59 Shrek <...@w...pl> pisze:

    > Ci są po prostu bardziej bezczelni. Wbrew pozorom ma to znaczenie, bo
    > dalej się w swoim kurewstwie są w stanie posunąć.

    Zależy, jak kto patrzy.
    Czy kurewstwo "ścichapęk" III RP jest lepsze od kurewstwa z otwartą
    przyłbicą?

    Ci drudzy nie oszukują i dają szansę poprawiać kraj w przyszłości...

    --
    Trefniś

  • 10. Data: 2017-06-09 15:32:34
    Od: Shrek <...@w...pl>