  • 1. Data: 2007-03-26 11:13:50
    Temat: 3miesieczn wypowiedzenie pracy - obowiązek też pracodawcy?
    Od: "tarirara" <t...@i...pl>

    czesc,
    zwracam sie do Was z pilną prośbą.
    chce złozyć wypowiedzenie w robocie. pracuje tam ju kilka lat wiec powinno
    być ustawowo 3-miesięczne. Takie chce wziąc, tylko boje sie, że mi dyro
    powie, że dadzą mi najkrótsze możliwe bo będzie sie bał, że pójde na
    chorobowe w trakcie tych 3-miesiecy. czy w związku z tym, mam prawo żądać
    tego 3-miesiecznego wypoiwiedzenia i nie zgadzać sie na krótsze, czy
    pracodawce nie obowiązuje to i moze mi dowolnie skrócić?
    z góry dzieki za pomoc.

  • 2. Data: 2007-03-26 11:38:35
    Od: "milutki" <a...@a...pl>

    Nie może ci skócić wypowiedzenia zgodnie z ustawą masz 3 miesięczny termin
    wypowiedzenia umowy o pracy przy zatrudnieniu na umowę na czas nieokreslony.
    Wyjątek stanowi wypowiedzenie umowy za porozumieniem stron wtedy termin może
    być nawet 1 dniowy.
    Jeśli wystawi na czas krótszy nie przejmuj się przyjmij podpisz i od razu
    napisz pismo (dwa zdania dosłownie) do sadu pracy.
    Sprawa cię zupełnie nic nie kosztuje a sąd karze my zapłacić za pozostały
    okres zatrudneinia + ew kare + koszta sądowe :D
    Oczywiście sprawa sądowa z sądu pracy nawet jeśli przegrasza (chyba
    niemożliwe) także nic cię nie kosztuje ;)

    PS: Prawnika nie musisz mieć sędziny zwykle na takich sprawach "pomagają"
    pracownikom. Tylko musisz wiedzieć co gadać ;)

  • 3. Data: 2007-03-26 12:03:13
    Od: "tarirara" <t...@i...pl>

    bomba, o to chodziło, bardzo Ci dzieki
    pozdro

  • 4. Data: 2007-03-26 14:37:58
    Temat: Re: 3miesieczn wypowiedzenie pracy - obowi
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Witam

    tarirara napisał(a) :
> [...]
    > tego 3-miesiecznego wypoiwiedzenia i nie zgadzać sie na krótsze, czy
    > pracodawce nie obowiązuje to i moze mi dowolnie skrócić?

    Może być też inna, korzystna możliwość.
    Jeżeli pracodawca daje wypowiedzenie, to może zwolnić pracownika
    z obowiązku świadczenia pracy, z zachowaniem okresu
    wypowiedzenia. Czyli dostaje pensję 3 miesięczną bez
    przychodzenia do pracy.

    Jest małe ale. Ale nie wiem, czy może zwolnić ze świadczenia
    pracy, jeśli to pracownik złoży wypowiedzenie.
    Jak tu nikt nie pomoże tego rozstrzygnąć, to zadzwoń do PIP.

    Zbyszek
    PGP key: 0xA10BD502
    !! Z konta na Onecie listy wychodzą i dochodzą tylko w 60% !!

  • 5. Data: 2007-03-26 15:30:59
    Od: Radoslaw Korzeniewski <r...@g...com>

    Zbynek Ltd. napisał(a):
    > Jest małe ale. Ale nie wiem, czy może zwolnić ze świadczenia pracy,
    > jeśli to pracownik złoży wypowiedzenie.
    > Jak tu nikt nie pomoże tego rozstrzygnąć, to zadzwoń do PIP.
    A dlaczego nie?

    Takie sytuacje często się zdarzają kiedy osoba na wypowiedzeniu ma
    dostęp do ważnych danych itp.

    pozdr

    Radek

  • 6. Data: 2007-03-26 18:52:07
    Od: "SQLwysyn" <sq|vvysyn@sq|wysyn.pI>

    Użytkownik "milutki" <a...@a...pl> napisał w wiadomości

    > Wyjątek stanowi wypowiedzenie umowy za porozumieniem stron

    Nie ma czegoś takiego.

    --
    SQLwysyn
    Przeżylismy trzy zabory, przeżyjemy i kaczory ...