  • 1. Data: 2002-07-02 23:00:20
    Temat: 2,4 GHZ
    Od: "jelen" <j...@j...prv.pl>

    Czy na uzywanie (legalne ) kart sieci bezprzewodowych potrzebne jest jakies
    zezwolenie ? Czy jest to moze pasmo wolne ?

    pozdrawiam,
    jelen

  • 2. Data: 2002-07-02 23:13:47
    Temat: Re: 2,4 GHZ
    Od: Astec SA <b...@a...pl>

    jelen wrote:
    > Czy na uzywanie (legalne ) kart sieci bezprzewodowych potrzebne jest jakies
    > zezwolenie ? Czy jest to moze pasmo wolne ?

    W USA i w Europie jest wolne.
    W Polsce niestety oficjalnie wymaga zezwolenia,
    choć nie słychać by ktoś się specjalnie czepiał.

    pozdrawiam
    Arek

  • 3. Data: 2002-07-02 23:46:21
    Od: Jacek <g...@p...onet.pl>

    Astec SA wrote:

    > W USA i w Europie jest wolne.
    > W Polsce niestety oficjalnie wymaga zezwolenia,
    > choć nie słychać by ktoś się specjalnie czepiał.

    Poniewaz projekt rozporzadzenia zwalnia te czestotliwosci do komunikacji
    amatorskiej: 2,4GHz i 5GHz.
    Projekt rozporzadzenia jest dostepny na stronie ministerstwa
    infrastruktury.

    Jacek
    --
    World's First Holographic Computer incorporating Self(EGO) Technology
    fit to solve NP problems (knapsack algorithm) at light speed in n**@

  • 4. Data: 2002-07-03 04:20:54
    Od: Leszek Olszewski <r...@p...pl-nospam>

    In article <3...@a...pl>, b...@a...pl says...

    > W USA i w Europie jest wolne.
    > W Polsce niestety oficjalnie wymaga zezwolenia,
    > choć nie słychać by ktoś się specjalnie czepiał.
    >
    > pozdrawiam
    > Arek

    Slychac

    http://wyborcza.gazeta.pl/info/artykul.jsp?xx=905432
    &dzial=kak0004

    Leszek

    --
    http://www.google.com
    Search before you ask.

  • 5. Data: 2002-07-03 08:06:51
    Od: "blad" <b...@W...pl>

    Użytkownik "Leszek Olszewski"

    > Slychac
    > http://wyborcza.gazeta.pl/info/artykul.jsp?xx=905432
    &dzial=kak0004

    Komputer Swiat 14/2002 (ostatni) na str 68 "sieć bez kabli" pisze, ze wkrotce w
    Polsce pasmo to ma rowniez uzyskac status ISM - poki co formalnie wymagane sa
    jeszcze pozwolenia na wykorzystanie tej czestotliwosci
    *** blad ***

  • 6. Data: 2002-07-03 09:13:59
    Od: Leszek Olszewski <r...@p...pl-nospam>

    In article <3...@n...vogel.pl>, b...@W...pl says...
> [...]
    > Polsce pasmo to ma rowniez uzyskac status ISM - poki co formalnie wymagane sa
    > jeszcze pozwolenia na wykorzystanie tej czestotliwosci

    To wkrotce to trwa juz od ponad roku i co miesiac jest juz za miesiac.

    Leszek

    --
    http://www.google.com
    Search before you ask.

  • 7. Data: 2002-07-03 13:12:25
    Od: "jelen" <j...@j...prv.pl>

    > To wkrotce to trwa juz od ponad roku i co miesiac jest juz za miesiac.

    OK, a ile teoretycznie, a wlasciwie praktycznie kosztuje...
    nie wiem jak to nazwac:
    pozwolenie na nadawanie ?
    pozwolenie na uzytkowanie pasma ?
    komu to sie placi PARowi ?
    czy sa problemy z otrzymaniem takich zezwolen ?
    Czy popularne uzadzenia, ktore sa sprzedawane posiadaja homologacje, bo
    chyba bez niej to ani rusz ?

    pozdrawiam,
    jelen

  • 8. Data: 2002-07-03 14:05:00
    Od: Leszek Olszewski <r...@p...pl-nospam>

    In article <3...@n...vogel.pl>, j...@j...prv.pl says...

> [...]
    > czy sa problemy z otrzymaniem takich zezwolen ?
    > Czy popularne uzadzenia, ktore sa sprzedawane posiadaja homologacje, bo

    Nazywa sie to pozwolenie radiowe. Oplaty zaleza od sposobu uzytkowania
    czestotliwosci oraz szerokosci pasma i sa uregulowane rozporzadzenien
    Min. Lacznosci - Dz. U. Nr 42 z 1 kwietnia 1998 r., poz. 245.

    Placi sie URTiP (sukcesor URT/PARu). Problemow nie ma - po prostu nie
    dostaniesz takiego pozwolenia bo:

    - Cale pasmo w calej polsce jest zarezerwowane;
    - Prowadzone sa prace nad zmianami prawnymi (wlasnie 'uwolnienie
    pasma' - juz kilkanascie miesiecy) - 'niedlugo' nie bedzie trzeba
    pozwolen wiec nowego URTiP nie wyda.

    Sprawa prosta i przejzysta :)

    Czesc urzadzen posiada swiadectwo zgodnosci (tak sie to nazywa), jednak
    nie wszystkie - trzeba pytac u producenta. Niektorzy
    producenci/dystrybutorzy zaslaniaja sie deklaracja zgodnosci wydana na
    rynki UE, jednak poki co nie jest ona honorowana w Polsce - potrzebne sa
    dokumenty wydane przez odpowiedni polski organ.

    Jesli jeszcze jakies pytania to zapraszam na prv.

    Leszek

    --
    http://www.google.com
    Search before you ask.

  • 9. Data: 2002-07-15 06:34:03
    Od: "Jar0" <j...@p...pl>

    > Jesli jeszcze jakies pytania to zapraszam na prv.

    Po tym poście pewnie miałeś masę listów .........
    Ja mam tylko takie małe pytanko - masz może jakąś listę urządzeń
    posiadających "świadectwo zgodności" ??? (chodzi oczywiście o 2,4 GHz),
    Jeżeli mógłbym Cie prosić o podesłanie mi jej, to byłbym bardzo wdzięczny.

    Z gógy dzięki :
    < < Jarek> >

  • 10. Data: 2002-07-15 07:06:57
    Od: Leszek Olszewski <r...@p...pl-nospam>

    In article <agtqbt$k1k$1@news.tpi.pl>, j...@p...pl says...

> [...]
    > Jeżeli mógłbym Cie prosić o podesłanie mi jej, to byłbym bardzo wdzięczny.

    Nie ma takiej listy - każdy producent/dystrybutor jest zobowiązany
    indywidualnie przedstawić taki dokument do oferowanego urządzenia, zaś
    dwie akredytowane w polsce jednostki upoważnione do wystawiania
    świadectw (jedno laboratorium przy URTiP i drugie przy Inst. Łączności)
    nie udzielają żadnych informacji osobom trzecim (ponieważ podobno nie
    mogą).

    Leszek

    Ps. A listów z pytaniami dostałem zero ;)

    --
    http://www.google.com
    Search before you ask.