  • 1. Data: 2002-07-02 19:11:29
    Temat: wycofane pełnomocnistwo
    Od: "plemek" <p...@i...pl>

    sprawa wygląda tak: (piszę w imieniu znajomego)
    miałem pełnomocnictwo do pobierania pieniędzy z konta innej osoby.
    Pełnomocnictwo - jak się okazało - zostało pewnego dnia wycofane (ja o tym
    nie wiedziałem) i kilka dni później wypłaciłem jak najbardziej legalnie,
    okazując dowód 2 tysiące zł. Kilka dni później dostałem "zaproszenie" do
    banku gdzie poinformowano mnie o wycofanym wcześniej a więc przed wypłatą
    pełnomocnictwie i tak mnie omotali, że podpisałem zobowiązanie do spłaty
    tych pieniędzy w określonych ratach.
    mam pytanie czy ewentualnie w procesie przed sądem mam szanśe wygrac i nie
    spłacać tych pieniędzy. Proszę o każde możliwe sugestie w tym temacie
    pozdr

  • 2. Data: 2002-07-02 19:31:19
    Temat: Re: wycofane pełnomocnistwo
    Od: Papik <p...@g...w.astercity.net>

    Dnia Tue, 2 Jul 2002 21:11:29 +0200, plemek napisał/napisała:
> [...]
    > mam pytanie czy ewentualnie w procesie przed sądem mam szanśe wygrac i nie
    > spłacać tych pieniędzy. Proszę o każde możliwe sugestie w tym temacie

    Zaznaczam: Prosiles o mozliwe sugestie. I : nie jestem prawnikiem ani z
    prawem obeznany :)

    No wiec do rzeczy.,. IMHO jestes uziemiony bo podpisales zobowiazanie do
    splat tych pieniedzy, ktore CI sie prawnie (wycofane pelnomocnictwo) nie
    nalezaly.

    Jesli sie myle i sa na to jakies kruczki prawne, to prosze grupowiczow o
    sprostowanie :)

    Ps. Sam jestem ciekaw.
    --
    Motto: * Byle do 21 października ! * Pawel -PAPIK- Pomorski
    GG: 70701

  • 3. Data: 2002-07-02 20:19:45
    Od: "MAX" <max_kr(NO-SPAM)@poczta.onet.pl>

    "plemek" <p...@i...pl> wrote in message
> [...]
    > mam pytanie czy ewentualnie w procesie przed sądem mam szanśe wygrac i nie
    > spłacać tych pieniędzy. Proszę o każde możliwe sugestie w tym temacie

    No cóż....

    To bank ponosi zawsze ryzyko wypłaty osobie nieuprawnionej (jeżeli co innego
    jest w regulaminie, to trzeba iść z tym do sądu). Tak więc jak
    pełnomocnictwo zostało cofnięte, stałeś się osobą nieuprawnioną. Wypłata
    dokonana przez Ciebie nie mogła więc wpłynąć na wysokość salda właściciela
    rachunku. Jeżeli nic byś nie podpisywał, to bank nie mógłby żądać od Ciebie
    zwrotu pieniędzy, jeżeli już je "skonsumowałeś" - płaciłby wówczas z własnej
    kieszeni pracownik banku odpowiedzialny za wypłatę.

    A że już zobowiązałeś się do zwrotu, to jest już po fakcie. Można co prawda
    powoływać się na błąd co do treści czynności prawnej, ale to może okazać się
    mało skuteczne.

    Pozdro
    MAX

  • 4. Data: 2002-07-02 21:03:38
    Od: "plemek" <p...@i...pl>

    Użytkownik "MAX" <max_kr(NO-SPAM)@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    prawda
    > powoływać się na błąd co do treści czynności prawnej, ale to może okazać
    też doszedłem do faktu, że kolega któremu wypłacili te pieniądze nie może
    odpowiadać za błąd pracownika banku, tylko że jak poszedł do banku zaczęli
    go dręczyć paragrafami (a na prawie to on sie kompletnie nie zna ), że musi
    podpisać (chociaż wydaje mi się, że wcale nie musiał nic podpisywać) itp no
    i podpisał. Ale czy to nie jest tak że oni orientując się w jego
    nieznajomości tematu wymusili w jakiś nazwany prawnie sposób ten podpis - to
    tak jak policja przy kontroli auta daje zdenerwowanemu kierowcy jakiś
    protokół do podpisania a potem się okazuje, że to zgoda na zezłomowanie -
    zamiast naprawy - samochodu (może głupawy przykład ale chodzi o sens
    podpisywania pod presją)
    pozdr