    From: "A. Filip" <a...@p...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: RP3 100 lat za Nigerią ;-)
    Date: Fri, 30 Oct 2020 14:28:24 +0100 (CET)
    <1pv9za9rb2ajo$.1jmkyw9g8qwdi$.dlg@40tude.net>
    <5f95b691$0$505$65785112@news.neostrada.pl>
    <X...@1...0.0.1>
    <5f96c161$0$11926$65785112@news.neostrada.pl>
    <a...@w...eu>
    <5f974996$0$11926$65785112@news.neostrada.pl>
    <5f97b5ca$0$552$65785112@news.neostrada.pl> <a...@w...eu>
    <5f983955$0$565$65785112@news.neostrada.pl>
    <5f9bde6a$0$507$65785112@news.neostrada.pl>
    <5f9c0d77$0$512$65785112@news.neostrada.pl>

    Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> pisze:

    > Nie.
    >
    > Karalne jest powiadamianie o przestępstwie, o którym się wie, że nie
    > zostało popełnione. Przestępstwem może być zatem "zawiadomienie o
    > podejrzeniu", jeśli zawiadamiający wie, że przestępstwa nie popełniono
    > (to coś innego, niż posiadanie pewnego podejrzenia, że do przestępstwa
    > doszło).
    >
    > Formułka zawiadomienie o przestępstwie od zawiadomienia o podejrzeniu
    > popełnienia niczym się w praktyce nie różnią. Może tylko tym, że ta
    > druga jest papuzim bełkotem i fałszywą dupokrytką.

    To skuteczność zależeć także od tego w jakim kontekście:
    a) reakcji prokuratury/policji w kwestii samego "podejrzenia"
    b) spraw cywilnych o zniesławienie jak "media doniosą o doniesieniu"

    Swojej głowy za to nie dam ale wydaje mi się że coś po linii "b" bywało.

    A jak chcesz pełnego "prawniczego cynizmu nie prawników":
    Sporo+ postmasterów uważa że "prawne stopki" których chcą działy
    prawne w emailach mają "przyzerową" skuteczność prawną ale je dodaje
    żeby pozbawić _własnych_ prawników wykrętu "a gdyby tylko nasza prawna
    stopka była" :-)

    --
    A. Filip