  • 631. Data: 2020-10-18 19:32:23
    Temat: Re: RP3 100 lat za Nigerią ;-)
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 18.10.2020 o 19:25, Liwiusz pisze:

    > Zupełnie nie interesuje mnie życie seksualne pana Kurskiego i nigdy nie
    > miałem zamiaru o tym dyskutować. Myślę, że od tego są inne grupy.

    Widzę, że już dostrzegłeś... :P

    --
    Shrek

  • 632. Data: 2020-10-18 19:33:58
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 18.10.2020 o 19:24, Liwiusz pisze:

    > No, popełniał, ale wytłumacz mi jeszcze, z jakiego powodu mielibyśmy
    > teraz o tym dyskutować, i to jeszcze w kontekście logiki?

    Jeszcze raz - klient dymając własną żonę popełnia cudzołóstwo a ty
    pytasz gdzie jest problem logiczny?

    --
    Shrek

  • 633. Data: 2020-10-18 19:34:23
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2020-10-18 o 19:30, Shrek pisze:

    > Pewnym problemem jest to, że druga strona rości sobie na tej podstawie
    > prawa do twojej duszy.

    Czyli do czegoś, co nie istnieje - brak problemu.

    > Co samo w sobie nie jest dużym problem, bo jak
    > wiemy ona nie istnieje, więc mogą sobie i niderlandy rościć. Problem w
    > tym że powołują się na twoją osobę, że niby należysz do ich społeczności
    > i tej społeczności należą się z tego powodu jakieś specjalne prawa. Wara...

    Nie wnikałem jakoś konkretnie w temat, ale nie jest mi wiadome, aby
    kościół coś dostawał ze strony państwa w oparciu o liczbę chrztów. Jeśli
    coś takiego jest, to rzeczywiście jest nad czym dyskutować (ale też
    raczej tylko w kontekście zmiany sposobu wyliczania tejże zapomogi, a
    nie w kontekście unieważniania chrztów jako takich).

    --
    Liwiusz

  • 634. Data: 2020-10-18 19:35:50
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 18.10.2020 o 19:31, Liwiusz pisze:

    > Obydwa da się wymazać, tylko że podstawą do uznania czegoś za niebyłe są
    > wady formalne podczas samego sakramentu, a nie zmiana zdania wiernego.

    Jakiego znowu wiernego i jakiego zdania?

    --
    Shrek

  • 635. Data: 2020-10-18 19:36:24
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2020-10-18 o 19:31, Shrek pisze:

    > No patrz a z małżeństwa nie dość że istnieje, to jeszcze nie wystąpienie
    > a zniknięcie...

    Jeśli już brniemy w analogię, to możemy porównać małżeństwo do pocałunku
    z języczkiem. Możemy stworzyć rejestr "pierwszych pocałunków z
    języczkiem" i robić w nim wpisy, co jednak nie wyklucza pomyłek i
    możliwości wykreśleń, jeśli jakiś zapisany pocałunek z języczkiem
    okazałby się jednak pocałunkiem zwykłym.

    W przypadku żądań wykreśleń chrztów wszystkie sprowadzają się do
    sytuacji, kiedy chrzest rzeczywiście się odbył prawidłowo.

    --
    Liwiusz

  • 636. Data: 2020-10-18 19:38:10
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2020-10-18 o 19:33, Shrek pisze:

    > Jeszcze raz - klient dymając własną żonę popełnia cudzołóstwo a ty
    > pytasz gdzie jest problem logiczny?

    Problem logiczny polega na tym, że opisujesz to jako "dymanie własnej
    żony", podczas gdy to nie była żona z punktu widzenia kościoła, więc nic
    dziwnego, że w końcu dochodzisz do głupot.

    --
    Liwiusz

  • 637. Data: 2020-10-18 19:38:34
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2020-10-18 o 19:35, Shrek pisze:

    > Jakiego znowu wiernego i jakiego zdania?

    Zdania, że miał chrzest, a chciałby twierdzić, że nie miał.

    --
    Liwiusz

  • 638. Data: 2020-10-18 19:44:23
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 18.10.2020 o 19:34, Liwiusz pisze:

    > Nie wnikałem jakoś konkretnie w temat, ale nie jest mi wiadome, aby
    > kościół coś dostawał ze strony państwa w oparciu o liczbę chrztów.

    Oczywiście że dostaje. Kościół ma dużą liczbę znaczących przywilejów,
    wynikających ponoć z reprezentowania przytłaczającej (sięgającej 9X%)
    większość społeczeństwa w postaci wiernych. A w poczet wienych kościół
    zalicza arbitralnie wszystkich ochrzczonych. Nie identyfikuję się z tą
    organizacją, nie popieram jej, nawet jestem jej w sposób otwarty
    przeciwny. Więc jakim niby prawem mnie do niej zaliczaja?

    Jakby ciebie imiennie jarek zapisał do wyznawców zamachu smoleńskiego,
    bo oglądałeś któreś tam wydanie wiadomości i następnie na tej podstawie
    stawiał pomniki i powoływał komisję, dlatego że w jego sekcie jest dajmy
    na to 70% polaków i on ma ich spisanych to byś nie protestował?

    --
    Shrek

  • 639. Data: 2020-10-18 19:46:33
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> pisze:

    > To proste, jeśli ktoś nie miał chrztu, to nie figuruje w rejestrze
    > chrztów. Nie wiem, w czym problem.

    W duchu logiki prawa świeckiego? W tym że noworodek nie mógł wyrazić
    zgody wiec jako minimum przetrzymywanie informacji o chrzcie wbrew woli
    osoby już dorosłej rodzi znaczące prawne wątpliwości/niekonsekwencje.

    Mogę jakoś zrozumieć wyłączenie dla danych przed zaostrzeniem prawa o
    danych osobowych ze względu na format przetrzymywania danych. Trudno mi
    zrozumieć wyłączenia dla danych gromadzonych już po zaostrzeniach.
    IMHO jeśli chrzest noworodka jest potwierdzony przykładowo bierzmowaniem
    osoby (niemal) dorosłej to sytuacja *jak dla mnie* staje się znacząco inna.

    --
    A. Filip

  • 640. Data: 2020-10-18 19:46:59
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 18.10.2020 o 19:38, Liwiusz pisze:

    > Zdania, że miał chrzest, a chciałby twierdzić, że nie miał.

    Po pierwsze nie jestem żadnym wiernym. Więc już w pierwszym stwierdzeniu
    jest błąd.

    --
    Shrek