  • 581. Data: 2020-10-16 14:00:33
    Temat: Re: RP3 100 lat za Nigerią ;-)
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Fri, 16 Oct 2020 13:07:21 +0200, Liwiusz napisał(a):

    > Wybacz, ale z uwagi na powyższe, twoja opinia o mnie mnie nie interesuje...

    Sam wyszedłeś na głupa. Fakt, zrobiłem byka ale primo, mowa potoczna ma
    swoje prawa a secundo, nie ma to nic do meritum. Jakbym przejrzał twoje
    posty, też niejednego byka bym znalazł. Jesteś nałogowym prowokatorem za
    nic mającym ewentualne porozumienie i na dodatek masz problemy z
    precyzją wypowiedzi.
    --
    Jacek
    -I hate haters-

  • 582. Data: 2020-10-16 14:32:51
    Od: Kviat

    W dniu 16.10.2020 o 13:34, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Kviat" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    > Albo zaslepiony :-)

    Zaślepieni udają, że nie wiedzą o ukrywaniu pedofilów przez kościół.
    Udają, że nie ma dowodów, pomimo raportów na temat udokumentowanej i
    udowodnionej skali procederu.
    I w końcu udają, że nie znają historii kościoła (no tu może faktycznie
    nie udają, bo nieuki spały na lekcjach historii, a podręcznik do
    historii widzieli jedynie przez szybę w księgarni, jak przypadkiem obok
    przechodzili).

    > Eee ... ale czy to zarzut do kosciola ? Kosciol im kazal wkadac dzieci
    > do pieca ?
    > Bo zdrowaska to tylko taka miara czasu, z braku zegarow - dobra i taka.
    >
    > eee - ale chyba znow blad logiczny.
    > Nagonka byla chyba na czarownice, a nie na ludzi je splawiajacych.

    Ty naprawdę jesteś taki tępy, czy tylko udajesz?
    Sarkazmu nie wyłapałeś?

    Łopatologicznie:
    to ochraniacze kościelnej pedofilii prowadzą nagonkę na tych, którzy z
    tym walczą (również fizyczną, objawiającą się groźbami, szantażem itp.-
    przykłady znajdziesz samodzielnie), a nie odwrotnie.

    Więc jeszcze raz:
    Na twoje nieszczęście "nagonka" na ludzi, którzy wkładali dzieci do
    pieca na trzy zdrowaśki, albo wrzucali kobiety do rzeki żeby sprawdzić
    czy nie są czarownicami, również padła na podatny grunt.

    To co obrońcy kościelnej pedofilii nazywają nagonką na kościół, to nie
    jest nagonka.

    Gdyby nie te "nagonki", to ludzie nadal wkładaliby dzieci do pieca na
    trzy zdrowaśki, nadal topiliby czarownice w rzekach i nadal nie
    znalibyśmy skali kościelnej pedofilii i procederu ich ukrywania przez
    kościół.

    Że też dorosłemu człowiekowi trzeba takie rzeczy tłumaczyć....

    > Ty tu jestes od bledow logicznych.

    LOL :)

    > Malo jest tych wystepkow w kosciele, czy ludzie sa masochistami i
    > chetnie chodza - wybieraj sam :-)

    Mam wybierać pomiędzy błędną odpowiedzią, a błędną odpowiedzią?
    LOL :)

    Nawet nie będę ci tłumaczył dlaczego są błędne, bo w twoim przypadku to
    nie ma sensu. Oczywistości, to można dziecku tłumaczyć, a nie dorosłemu
    człowiekowi.

    > A nie ? W opinii tych ludzi - najwyrazniej slusznie robi te zamachy :-)

    Czyli, że słusznie robią te zamachy?
    Dobrze się czujesz?

    > Ale spojrz w lustro ... jakby powstala jakas organizacja z haslem
    > "spalic koscioly" ... to bys mowil, ze slusznie czynia :-)

    Nie.
    Nie projektuj na mnie swoich urojeń.
    Zawsze możesz mnie grzecznie zapytać co bym mówił, zamiast bez sensu
    zgadywać. Mistrzu logiki.

    > Az tak otumianionych, ze nie czuja ze im cos sie w d* wciska ?

    I czego znowu nie rozumiesz? Oczywiście, że nie czują. Dlatego sekty
    nazywamy sektami. Mechanizm jest dość dobrze poznany i przebadany
    naukowo i nie jest to wiedza tajemna.
    Wyciągnięcie kogoś z sekty to proces często liczony w latach.

    Dlaczego znowu zabierasz głos w sprawach o których nie masz zielonego
    pojęcia? (A nie masz, bo zadajesz pytania, na które odpowiedzi
    znalazłbyś samodzielnie w ciągi kilku minut, a przynajmniej miałbyś
    jakieś podstawowe pojęcie.)

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 583. Data: 2020-10-16 16:52:27
    Od: Kviat

    W dniu 16.10.2020 o 13:55, J.F. pisze:

    > Demokracji tam nie ma, ale w jakiej instytucji jest ... moze po prostu
    > doceniaja, ze "dba o dobro Kosciola". I ze sprawy zalatwia po cichu,
    > nawet jesli to naraza afrykanskie dzieci.

    No to zacznijmy nazywać to po imieniu, że to zwykła mafia jest.

    Dobro kościoła polega na załatwianiu spraw po cichu, nawet jeśli to
    naraża afrykańskie dzieci... noszkulsonjapierdolę, przecież takich ludzi
    wsadza się do więzienia i konfiskuje się im majątki.
    A przynajmniej tak postępuje się z mafią w normalnych państwach.

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 584. Data: 2020-10-16 17:35:40
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 16.10.2020 o 12:54, J.F. pisze:

    > Tylko ... nie bylo dawniej tych kosciolow mniej ?
    > Wladza nie tylko "scigala" ale tez utrudniala budowy, choc to sie dosc
    > dawno temu urwalo, i chyba juz w latach 70-tych nie bylo problemu - poza
    > normalnymi - brak cementu, cegiel, ...

    Policz - ci którzy pamiętają realną walkę komunistów z kościołem... już
    raczej na usenet nie piszą. Choć w sumie... popiełuszkę pamiętam...

    > O, i to jest w miare dobre ...

    Gówno a nie dobre, bo niby kto ma to liczyć i po co? Kościół co
    kombinuje jak tu wiernych narobić?

    A po co w zasadzie komu ta wiedza? Poza tym, żeby kasę z budżetu
    ciągnąć, że niby się należy od wiernego. No ale nie powinno się należeć,
    państwo powinno być świeckie, więc w teorii nie ma żadnej potrzeby tego
    liczyć.

    > To policzyc tych, ktorzy chodza na religie w wieku 17 lat ... co i tak
    > jest malo wymierne.

    > https://belchatow.naszemiasto.pl/co-czwarty-nastolat
    ek-w-belchatowie-nie-chodzi-w-szkole-na/ar/c1-495574
    6

    W sensie 75% to za dużo czy za mało?

    --
    Shrek

  • 585. Data: 2020-10-16 17:44:34
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 16.10.2020 o 11:41, Liwiusz pisze:

    > Nie zapętliliśmy się, bo w logice kk nie istnieje takie pojęcie jak
    > "kurwiarz".

    Niech ci będzie - seks pozamałżeński:P

    > Już pomijając fakt, że wcześniej takie określenie
    > przypisywałeś mojej logice, teraz logice kościoła - ewidentnie sam nie
    > wiesz o czym mówisz.

    Jeszcze raz - kurski jest kawalerem, bo małżeństwa nie było... ale seksu
    pozamałżeńskiego nie uprawiał, bo wtedy był żonaty w nieistniejącym
    małżeństwie.

    Tak waśnie było...
    --
    Shrek

  • 586. Data: 2020-10-16 17:51:00
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 16.10.2020 o 11:42, Liwiusz pisze:

    > To pytanie do mnie?

    Zasadniczo tak - bo uważasz stanowisko KK za logiczne, podczas gdy w
    oczywisty sposób ono takie nie jest.

    Ale masz rację - sprawdziłęm i seks przedmałżeński nie jest
    cudzołóstwem. Widać mi na religii głupoty wmawiali;)

    No ale jednak jak rozłożyć na czynniki pierwsze to jednak cudzołożył -
    W czasie trwania małżeństwa uważał żonę za żonę, więc powinien być jej
    wierny. A tymczasem ponieważ małżeństwa nie było, to jednak spał nie ze
    swoją żoną w czasie jak miał żonę, więc popełniał cudzołóstwo - choć
    trzeba przyznać, że wtedy nieświadomie;) Ot do takich paradoksów
    prowadzi robienie kurwy z logiki;)

    --
    Shrek

  • 587. Data: 2020-10-16 18:04:18
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...

    >Policz - ci którzy pamiętają realną walkę komunistów z kościołem...
    >już raczej na usenet nie piszą. Choć w sumie... popiełuszkę
    >pamiętam...

    Ale to juz koncowka.

    Za to jego kosciol ... jakos udalo sie odbudowac/naprawic do 1963
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Ko%C5%9Bci%C3%B3%C5%82
    _%C5%9Bw._Stanis%C5%82awa_Kostki_w_Warszawie

> [...]

    >ciągnąć, że niby się należy od wiernego. No ale nie powinno się
    >należeć, państwo powinno być świeckie, więc w teorii nie ma żadnej

    A to zalezy, co masz na mysli. Podatek koscielny jak Niemczech (kto
    nie chce - nie placi ... o ile sie odwazy), czy jakies postulaty "my
    sluzymy 98% spoleczenstwa - to dotacja nam sie nalezy".

    ek-w-belchatowie-nie-chodzi-w-szkole-na/ar/c1-495574
    6
    >W sensie 75% to za dużo czy za mało?

    Jak na rzekome 98% ochrzczonych - troche malo.
    Ale to musimy poczekac jeszcze z 10 lat, zobaczymy jak to z tymi
    chrzcinami bedzie ...

    J.

  • 588. Data: 2020-10-16 18:29:53
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 16.10.2020 o 18:04, J.F. pisze:

    > A to zalezy, co masz na mysli. Podatek koscielny jak Niemczech (kto nie
    > chce - nie placi ... o ile sie odwazy), czy jakies postulaty "my sluzymy
    > 98% spoleczenstwa - to dotacja nam sie nalezy".

    Ja tam jestem przeciw. Ale w sumie... Tylko żeby nie okazało się, że
    zostanie u nas 10%. No albo 30 jak się emerytów zwolni;)

    ek-w-belchatowie-nie-chodzi-w-szkole-na/ar/c1-495574
    6

    > Jak na rzekome 98% ochrzczonych - troche malo.

    Ja uważam, że i tak dużo. Liczba ochrzczonych nie ma nic do rzeczy i
    wiadomo że nic nie znaczy.

    > Ale to musimy poczekac jeszcze z 10 lat, zobaczymy jak to z tymi
    > chrzcinami bedzie ...

    A po co czekać? Liczba ochrzczonych nie ma nic wspólnego z liczbą osób
    wyznania katolickiego.

    --
    Shrek

  • 589. Data: 2020-10-16 19:12:03
    Od: Kviat

    W dniu 16.10.2020 o 18:04, J.F. pisze:

    > A to zalezy, co masz na mysli. Podatek koscielny jak Niemczech (kto nie
    > chce - nie placi ... o ile sie odwazy),

    Ten podatek to też głupi pomysł.
    Kuriozalny pomysł.

    Każda organizacja pozarządowa powinna działać na równych i tych samych
    prawach. Jak ktoś chce, to niech sobie wpłaci datek organizacji, która
    mu się podoba. Angażowanie do tego (dla konkretnej wybranej organizacji)
    całego aparatu skarbowego państwa jest chorobą.

    Tak, wiem, zaraz padnie argument, że przecież można odliczyć w picie 1%
    na wybraną organizacje pozarządową.
    Ale po pierwsze, to jest kwota z podatku, którą i tak trzeba zapłacić, a
    nie osobny podatek, a po drugie, te organizacje działają zgodnie z
    prawem, prowadząc księgowość podlegającą weryfikacji, na równych zasadach.
    Po trzecie, nikt normalny nie neguje, że organizacje pozarządowe są
    potrzebne i dobrze, że państwo pozwala przeznaczyć część podatku na ich
    działalność.
    Gdyby kościół działał zgodnie z prawem, na równych zasadach jak inni, to
    nic mi do tego, czy ktoś przeznaczy swoje 1% podatku na taką organizację.
    W tym chorym kraju, czy chcę czy nie, to i tak płacę na pensję szamana
    zatrudnionego w szpitalu na etacie. Albo w wojsku. Albo w urzędzie. Albo
    w szkole.
    To nie jest normalne.

    > czy jakies postulaty "my sluzymy
    > 98% spoleczenstwa - to dotacja nam sie nalezy".
    To, czy ktoś służy społeczeństwu można zweryfikować. A nawet trzeba,
    jeżeli twierdzi, że służy 98% i domaga się dotacji tupiąc i przebierając
    nogami.
    A jak na razie, to obiektywne fakty wskazują, że kościół od dawna
    szkodzi społeczeństwu. I to całemu 100%. Skłócając i podżegając do
    nienawiści do innych ludzi. Można się tego dowiedzieć czytając również
    podręczniki do historii.

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 590. Data: 2020-10-16 19:24:02
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...

    >Nie wiem, gdzie mieszkasz, ale we wschodniej Polsce jest masa osób z
    >WNP. U mnie pracuje masa Ukraińców. Niby twierdzą, ze mają polskie
    >korzenie. Mamy kilka cerkwi działających w okolicy, ale oni chyba tak
    >samo do kościoła chodzą, jak wielu katolików. Dawniej wyznanie
    >domowników można było poznać po obrazach, ale teraz też już nie ma
    >tej mody.

    We Wroclawiu tez pelno (akurat wroclaw zasiedlalo sporo lwowiakow).
    Tylko o cerkwi nie slyszalem ... a tu niespodzianka, sa az trzy ...
    czy nawet 4.

    http://www.diecezjawroclawsko-szczecinska.pl/parish/

    >Część tych ukraińców pochodzi od polaków, którzy tam zostali i są
    >Katolikami.

    ZSRR tolerowal ?

    >A oni są ochczeni, więc w statystyce Kościoła Katolickiego.

    No - i oni w Polsce na msze nie chodza, a przychodza inne nacje.

    >Jest. Kiedyś zaniosło mnie do pewnej parafii w Jaśle i na kazaniu
    >omawiali jakiej klasy samochód muszą kupić. Jakbym tego nie słyszał,
    >też bym nie uwierzył.

    I jaka to byla klasa ?
    Bo samochod w kosciele moze byc potrzebny tak jak w kazdej instytucji
    do "realizacji zadan statutowych", i moze parafianie to rozumieja,
    jesli ksiadz nie zyczy sobie Maybacha, zeby sie rowno prezentowac
    wsrod innych ksiezy ... to daja

    ... ale i tak chyba rzadkosc zbierac na samochod, bo oportunistow w
    spoleczenstwie przybywa
    https://pl.sputniknews.com/polska/201711136696776-sp
    utnik-polski-ksiadz-kupil-porsche-parafianie-oburzen
    i/

    https://aszdziennik.pl/123341,dramat-ksiedza-z-pszcz
    yny-poprowadzil-procesje-z-auta-bez-dachu

    https://legnica.fm/wiadomosci/wiadomosci-diecezja/32
    420-ksiadz-blogoslawil-z-samochodu-trafil-na-komende
    -policji

    https://natemat.pl/225125,to-jest-wedlug-mnie-glupie
    -tworca-szlachetnej-paczki-broni-ksiezy-jezdzacych-d
    rogimi-samochodami

    Bo taki przyklad ... no, co, czepiaja sie biednego ksiedza :
    https://www.planeta.pl/Wiadomosci/Polska/tadeusz-ryd
    zyk-zbiera-na-samochod-dla-tv-trwam-apeluje-o-kopert

    P.S. A tu taki pozytywny przyklad
    https://kurierlubelski.pl/ksiadz-kupil-ambulans-dla-
    chelmskiego-hospicjum-bedzie-docieral-do-ludzi-ktorz
    y-potrzebuja-pomocy/ar/c1-14815572

    ... i czy tylko mnie sie cisnie na usta pytanie - a skad ksiadz mial
    pieniadze ?
    Bogaty z domu, czy z zabral z innego funduszu celowego ? :-)

    >Były do I Komunii Świętej i Bierzmowania. Też sensu tego nie
    >rozumiem,
    >więc nie pomogę.

    do I komunii .. moze i jest sens kosciol pokazac ..

    >Ja bym raczej twierdził, ze po prostu mniej praktykują.

    Byc moze ... ale co, wiara jakas slabsza, ze wygrywaja inne zajecia
    niedzielne ?

    >Na podstawie mojego byłego miasta wojewódzkiego mogę stwierdzić, że
    >nie.
    >U nas ostatnio wybudowano kaplicę i buduje się nowy kościół w takiej
    >odleglej dzielnicy. Chcieli jeszcze dwa budować, ale wierni sie
    >"postawili", ze nie sfinansują. Z jednej budowy zrezygnowano.

    A to od calego miasta zbierano ?
    Kosciola moze nie bedzie ... ale dzialka przydzielona :-)

    No ale jesli jest nowe osiedle, to kosciol im sie "nalezy". No chyba,
    ze mieszkancy juz nie chca ...

    U mnie na osiedlu ... chyba w ogole ludzi troche ubylo.
    Tylko jakby to sprawdzic ?

    28,sad-nad-lekcjami-religii.html
    ek-w-belchatowie-nie-chodzi-w-szkole-na/ar/c1-495574
    6

    >Sprawa nie jest łatwa.

    Ale jesli uwierzyc w "fakty prasowe", to jednak wiernych ubywa.

    J.