  • 41. Data: 2023-05-17 21:41:05
    Temat: Re: RCB alert [Numerek na balonik przekraczający granice]
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 17.05.2023 o 21:22, Kviat pisze:

    > Dziecko drogie, skąd wiesz, że to nienależyte wywiązanie się z umowy?
    > A może jednak oszustwo?

    Skąd wiesz, ze nie usiłowanie zabójstwa?

    > A balonik, to częściej urywa się dzieciom, a nie służy do przemytu.

    I co z tego? Zajrzyj do ustawy, kiedy balonik zaczyna być BSL.

    > Dlaczego w przypadku balonika można założyć, że służy do przemytu, a w
    > przypadku zgłoszenia podejrzenia oszustwa trzeba zakładać, że to zwykłe
    > niewywiązanie się z umowy?

    A wszczęto jakiekolwiek postępowanie? Pytałeś o przepis, to Ci podałem.

    > A za znaleziony balonik możesz domagać się znaleźnego.
    > Po chuj władzy dupę zawracać? Niech się domaga w cywilnym.

    Dokładnie. Wreszcie zrozumiałeś.

    > Acha... ale za to mądrze napisał, że w przypadku balonika dowód nie jest
    > potrzebny, bo tylko "można podejrzewać, że służył do przemytu"?
    > Czy jednak w przypadku balonika masz dowód na zamiar sprawcy?

    Jak się chce na grupie o prawie wypowiadać, to pasowałoby znać podstawy.
    Nie w każdym przestępstwie karalność zależy od celu, w jakim go
    popełniasz. W oszustwie zależy. W baloniku nie.

    --
    (~) Robert Tomasik

  • 42. Data: 2023-05-17 21:42:35
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 17.05.2023 o 21:30, Kviat pisze:

    > Jakie przypuszczenie?
    > Przecież nie doszedł.

    Skąd to wiesz? Moze zawiadamiający kłamie.

    > Gdzieś spadł balonik, czyli jest przypuszczenie, że się dziecku urwał.
    > Co to ma wspólnego z przemytem? Albo ze szpiegowaniem?

    Też nie wiem, ale czemu mnie o to pytasz?

    --
    (~) Robert Tomasik

  • 43. Data: 2023-05-17 21:43:32
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 17.05.2023 o 21:27, Kviat pisze:

    > W przypadku balonika to skąd bierze się ten cień?
    > Może się dziecku urwał? A ty od razu z grubej rury, że można
    > podejrzewać, że służył do przemytu...
    > Dlaczego akurat w przypadku zgłoszenia podejrzenia oszustwa takiego
    > cienia nie potrafisz znaleźć, a z balonikiem problemu nie masz?

    Skąd Ci się ten przemyt wziął?

    --
    (~) Robert Tomasik

  • 44. Data: 2023-05-17 22:09:14
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 17 May 2023 11:46:59 +0200, Robert Tomasik wrote:

> [...]
    > można przyjąć cały szereg kwalifikacji, a ostatecznie co wyjdzie, to się
    > okaże. Można uznać, że naruszono przepisy bezpieczeństwa w ruchu
    > powietrznym - "numerki" podałem w którejś odpowiedzi Shrekowi w tym
    > wątku chyba - nie chce mi się szukać. Można kombinować z nielegalnym
    > przekroczeniem granicy - o ile uznamy, że celowo on tu wleciał, bo to
    > jest umyślne. Możemy kombinować ze szpiegostwem, tyle, że tu nadal
    > musiałoby to wiązać się z założeniem, że celowo go wysłali, co w wypadku
    > balonu jest raczej trudne do obronienia.

    Wcale nie takie trudne, ale przeciez zarzut nie musi być prawdziwy :-)

    Ale skoro spadł, to katastrofa lotnicza ... tylko czemu ja Ci to musze
    podpowiadać.

    > Zawsze można imputować
    > nieumyślne sprowadzenia zagrożenia dla wielu osób (kodeks karny), bo
    > przecież taki balon może spaść komuś na głowę. Do każdej z tych
    > kwalifikacji da się bez większego naciągania jakieś tam uzasadnienie
    > znaleźć.
    >
    > Tylko, by w ogóle cokolwiek kombinować, to by pasowało potwierdzić, że
    > jakikolwiek balon wleciał. Żeby się nie okazało, ze "plamka na radarze"
    > była kluczem powracających z Egiptu Bocianów przykładowo.

    To duze bydle, chyba wystarczy lornetka ... i bezchmurne niebo.

    J.

  • 45. Data: 2023-05-17 22:16:29
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 17.05.2023 o 22:09, J.F pisze:

    > Wcale nie takie trudne, ale przeciez zarzut nie musi być prawdziwy :-)
    > Ale skoro spadł, to katastrofa lotnicza ... tylko czemu ja Ci to musze
    > podpowiadać.
    To tylko, jakby celowo nim w coś przywalili. Tu można założyć lądowanie
    awaryjne.

    > To duze bydle, chyba wystarczy lornetka ... i bezchmurne niebo.

    To zależy jak duże i czy masz akurat w okolicy kogoś z lornetką. No i o
    ile nie leci w chmurach, czy w nocy.

    --
    (~) Robert Tomasik

  • 46. Data: 2023-05-17 22:37:49
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Jest przypuszczenie, ze nie doszedł, czyli że nie wywiązano się z umowy.
    > Należy Ci się odszkodowanie. Co to ma wspólnego z oszustwem?

    Że jeśli taki był biznesplan, że nie doszło to oszustwo.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 47. Data: 2023-05-17 22:38:00
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    > Skąd to wiesz? Moze zawiadamiający kłamie.

    A może są w studni?

    Skąd wiesz, że zawiadamiający o baloniku nie kłamie?
    I skąd wiesz, że zawiadamiający kłamie? Czytasz mu w myślach?

    > Też nie wiem, ale czemu mnie o to pytasz?

    Bo w przypadku zawiadomienia o podejrzeniu oszustwa też nie wiesz, że
    oszustwa nie było, ale nie przeszkadza ci to z góry wiedzieć, że to nie
    oszustwo, a tylko sprzedawca zaniemógł.

    I żeby się pośmiać z twoje głupoty i braku konsekwencji w tym co tu
    produkujesz.

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 48. Data: 2023-05-17 22:54:12
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    > Skąd wiesz, ze nie usiłowanie zabójstwa?

    A to było zgłoszenie usiłowania zabójstwa, czy o podejrzenie popełnienia
    oszustwa?
    Skąd wiesz, że to nie było oszustwo?

    > I co z tego? Zajrzyj do ustawy, kiedy balonik zaczyna być BSL.

    I co z tego?
    Skąd wiesz, że się dziecku nie urwał? Bo zgłaszający tak twierdzi?
    Może zawiadamiający kłamie?

    > A wszczęto jakiekolwiek postępowanie?

    A jak nie wszczęto to co? To nie było oszustwa?
    Może było, ale zgłaszający trafił na czynnik ludzki?

    > Pytałeś o przepis, to Ci podałem.

    Nie, nie pytałem o przepis.

    > Dokładnie. Wreszcie zrozumiałeś.

    Wiesz co mówią o ludziach, którzy nie potrafią rozpoznać ironii i sarkazmu?
    (I o takich, którzy kreują się na speców od cyberbezpieczeństwa, a nie
    potrafią poprawnie napisać słowa "eksploid" i nie odróżniają komunikatów
    błędów z aplikacji działającej na serwerze od komunikatów z tegoż serwera?)

    > Jak się chce na grupie o prawie wypowiadać, to pasowałoby znać podstawy.

    Ty nie znasz, a się wypowiadasz.

    > Nie w każdym przestępstwie karalność zależy od celu, w jakim go
    > popełniasz. W oszustwie zależy. W baloniku nie.

    No i czego nie rozumiesz?
    Jako policjant masz ruszyć dupę i zebrać dowody, że oszustwo popełniono,
    albo nie popełniono. Za to wam obywatele płacą.

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 49. Data: 2023-05-17 23:03:08
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    > Skąd Ci się ten przemyt wziął?

    17.05.2023 - 11:46

[...]
    balonu jest raczej trudne do obronienia. Zawsze można imputować
[...]

    Po chuj balonik miałby celowo przekraczać granicę?
    Skoro możemy kombinować ze szpiegostwem, to dlaczego nie możemy
    kombinować z nielegalnym przemytem świeżego powietrza z zagranicy?

    Skoro można wstępnie przyjąć cały szereg kwalifikacji, a ostatecznie co
    wyjdzie, to się okaże, to dlaczego akurat przemyt ci się nie spodobał?

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 50. Data: 2023-05-18 02:23:41
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-05-17, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:
    > Jest przypuszczenie, ze nie doszedł, czyli że nie wywiązano się z umowy.
    > Należy Ci się odszkodowanie. Co to ma wspólnego z oszustwem?

    Gjeneralnie to chodzi o to, że jak np. przychodzi do Ciebie poszkodowany
    i mówi, towar nie doszedł, ze sprzedawcą nie ma kontaktu, opinie z
    ostatnich 2ch tygodni pokazują przynajmniej n-kupujacych z tym samym
    problemem... Nie musi to być oszustwo ale jak najbardziej może, nie?
    Nawet przy n=1 może. Nawet przy braku braku kontaktu. Nadal może. I
    teraz czego się tu próbuja od Ciebie dowiedzieć, to kiedy już będzie dla
    Ciebnie wystarczające przypuszczenie. Bo jak przyjdzie Karyna i
    nawrzeszczy, że ten j..y złodziej ją oszukał, to pewnie nie, ale jak
    przyjdzie nauczycielka Agatka i powie, co napisałem powyżej, gdzie n=3,
    to czy już czy jeszcze nie? A jesli nie, to z czego to wynika.

    --
    Marcin