    From: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: RCB alert [Numerek na balonik przekraczający granice]
    Date: Wed, 17 May 2023 23:03:08 +0200
    <s...@4...net> <a...@w...eu>
    <u427ol$tht$1$RTomasik@news.chmurka.net> <u42din$3s1et$1@dont-email.me>
    <u42j76$3mh$1$RTomasik@news.chmurka.net>
    <u4322k$1jo$2$Shrek@news.chmurka.net>
    <u4356o$e89$2$RTomasik@news.chmurka.net> <u439qd$3v9lf$2@dont-email.me>
    <u43an6$hfg$3$RTomasik@news.chmurka.net>

    > Skąd Ci się ten przemyt wziął?

    17.05.2023 - 11:46

    "Oczywiście, że jest na to przepis karny. Z tym, że to jeden z tych
    przypadków, w których - jak już wiele razy zwracałem uwagę - wstępnie
    można przyjąć cały szereg kwalifikacji, a ostatecznie co wyjdzie, to się
    okaże. Można uznać, że naruszono przepisy bezpieczeństwa w ruchu
    powietrznym - "numerki" podałem w którejś odpowiedzi Shrekowi w tym
    wątku chyba - nie chce mi się szukać. Można kombinować z nielegalnym
    przekroczeniem granicy - o ile uznamy, że celowo on tu wleciał, bo to
    jest umyślne. Możemy kombinować ze szpiegostwem, tyle, że tu nadal
    musiałoby to wiązać się z założeniem, że celowo go wysłali, co w wypadku
    balonu jest raczej trudne do obronienia. Zawsze można imputować
    nieumyślne sprowadzenia zagrożenia dla wielu osób (kodeks karny), bo
    przecież taki balon może spaść komuś na głowę. Do każdej z tych
    kwalifikacji da się bez większego naciągania jakieś tam uzasadnienie
    znaleźć."

    Po chuj balonik miałby celowo przekraczać granicę?
    Skoro możemy kombinować ze szpiegostwem, to dlaczego nie możemy
    kombinować z nielegalnym przemytem świeżego powietrza z zagranicy?

    Skoro można wstępnie przyjąć cały szereg kwalifikacji, a ostatecznie co
    wyjdzie, to się okaże, to dlaczego akurat przemyt ci się nie spodobał?

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr