  • 1. Data: 2004-01-25 13:34:30
    Temat: Sad pracy, wyrok, klauzula, komornik i co dalej?
    Od: "Michal Zurawski" <m...@a...waw.pl>

    Witam.

    W roku 2000 bylem pracwnikeim pewnej poznanskiej sp. z o.o. (jestem
    mieszkancem Warszawy). Pracodawca nei zaplacil naleznego mi wynagrodzenia.
    Zalozylem mu wiec sprawe w warszwskim sadzie, ktora to sprawe wygralem. W
    miedzyczasie dowiedzialem sie, ze b. pracodowaca ukrywa sie na ternie kraju,
    a niewykluczone ze jest ju moze za granica. Wyrok sie uprawomocnil po czym
    otrzymal klauzule wykonalnosci. Wyslalem go wiec do odpowiednego komornika w
    Poznnaniu, ktory stwierdzil, ze firma pod danym adresem nie istnieje i nie
    ma mozliwosci sciagniecia wierzytelnosci, a co za tym dzie sprawe umorzyl,
    zas papiery wrocily do mnie.

    Mojeptanie jest nastepujace? Co teraz powienienem zrobic? Z jednej strony
    slyszalem aby dac sie do Funduszu Gwarantowanych Swiadczen pracowniczych, a
    z drugiej zeby co 2 miesiace gnebic adwokata kolejnymi papierami i tak az
    przez 10 lat, kiedy to nastapi przedawnienie. W FGSP uslyszalem, ze jesli
    firma nie upadla lub nie oglosila bankructwa w ciagu pol roku od rozwiazania
    ze mna umowy, to nei naleza mi sie zadne pieniadze. Ja zas nawet nie wiem
    jaki jest obecny status spolki..

    Co zatem powienienem zrobic? Do kogo sie udac, zeby sprawe poprowadzic
    dalej?

    Pozdraiwam
    Michal Zuawski

  • 2. Data: 2004-01-25 13:42:53
    Temat: Re: Sad pracy, wyrok, klauzula, komornik i co dalej?
    Od: "R De" <s...@p...onet.pl>

    Ja bym zaczął od złożenia skargi na czynności komornicze, i jednocześnie
    zwrócił się do prokuratury o ustalenie miejsca pobytu byłego pracodawcy. W
    obu wypadkach potrzebny Ci będzie oryginał wyroku, ale tylko do wglądu.
    Poza tym, komornik w poznaniu może - choć nie musi - być jak większość
    urzędników w naszym kochanym kraju, i dla tego musisz niestety pilnować
    wszystkiego sam.
    Powodzenia.

  • 3. Data: 2004-01-25 13:49:36
    Od: "Michal Zurawski" <m...@a...waw.pl>

    Użytkownik "R De" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Poza tym, komornik w poznaniu może - choć nie musi - być jak większość
    > urzędników w naszym kochanym kraju, i dla tego musisz niestety pilnować

    Nie ukrywam, ze sprawy sadowe sa mi zuplenie obce, w zwaizku z czym bardzo
    prosilbym o podpowiedz w jaki sposob powienienem zwrocic sie do prokuratury
    oraz co mi da zlozenie skargi na czynnosci komornicze (zrobili cos zle?)

    Pozdrawiam
    Michal Zurawski

  • 4. Data: 2004-01-25 15:31:08
    Od: "R De" <s...@p...onet.pl>

    Zajął się sprawą mało efektywnie - inaczej olał temat, bo pewnie mało było
    do odebrania. Generalnie komornik może się zwrócić do policji o ustalenie
    miejsca pobytu dłużnika, a ten to zostawił sobie a muzom.

    Do prokuratury napisz pismo, o celowym unikaniu spełnienia świadczenia,
    nakazanego prawomocnym wyrokiem sądu. Tak to się chyba nazywa. Znajdą
    gościa. Mojego znaleźli i już pierdzi w pasiak.

  • 5. Data: 2004-01-25 17:55:53
    Od: "INFOBROK biuro" <b...@i...k1.pl>

    Skarga na czynności komornika nie wiele pomoże, komornik mimo tego, że jest
    organem sądu działa na własny rachunek i jeżeli twierdzi, że spółki nie ma
    to jest szansa, że umożył bo spółki faktycznie nie ma.
    Temat jest trudny. Jest możliwość doniesienia do prokuratury o popełnieniu
    przestępstwa ale należało by znać więcej szczegułów i przynajmniej adres
    członków zarządu. Widzę to czarno.
    Powodzenia Ryszard
    Użytkownik "Michal Zurawski" <m...@a...waw.pl> napisał w
    wiadomości news:bv0gkt$18tm$1@mamut.aster.pl...