  • 1. Data: 2004-01-25 13:48:39
    Temat: obowiazkowy meldunek?
    Od: "Psychik" <p...@Z...pl>

    czy w chwili obecnej jest obowiazek meldunku w lokalu w ktorym sie
    zamieszkuje?
    jaki paragraf (moze link? :-) tego dotyczy dokladnie?

    --
    Psychik
    howuser&userid=360448

  • 2. Data: 2004-01-25 15:54:03
    Temat: Re: obowiazkowy meldunek?
    Od: "Lesio5" <I...@w...pI>

    Użytkownik "Psychik" <p...@Z...pl> napisał w wiadomości
    > czy w chwili obecnej jest obowiazek meldunku w lokalu w ktorym sie
    > zamieszkuje?
    > jaki paragraf (moze link? :-) tego dotyczy dokladnie?

    Dz.U.01.87.960
    2002-06-19 zm. wyn. z Dz.U.02.78.716
    2002-06-29 zm. Dz.U.02.74.676
    USTAWA
    z dnia 10 kwietnia 1974 r.
    o ewidencji ludności i dowodach osobistych.

    Art. 4. Obowiązek meldunkowy polega na:
    1) zameldowaniu się w miejscu pobytu stałego lub czasowego,
    2) wymeldowaniu się z miejsca pobytu stałego lub czasowego,

    Art. 10. 1. Osoba, która przebywa w określonej miejscowości pod tym samym
    adresem dłużej niż trzy doby, jest obowiązana zameldować się na pobyt stały
    lub czasowy najpóźniej przed upływem czwartej doby, licząc od dnia
    przybycia.

    Art. 56. Wykroczenia przeciwko obowiązkowi meldunkowemu podlegają ustawie z
    dnia 20 maja 1971 r. - Kodeks wykroczeń (Dz. U. Nr 12, poz. 114, z 1981 r.
    Nr 24, poz. 124, z 1982 r. Nr 16, poz. 125, z 1983 r. Nr 6, poz. 35 i Nr 44,
    poz. 203, z 1984 r. Nr 54, poz. 275, z 1985 r. Nr 14, poz. 60 i Nr 23, poz.
    100, z 1986 r. Nr 39, poz. 193, z 1988 r. Nr 20, poz. 135 i Nr 41, poz. 324,
    z 1989 r. Nr 34, poz. 180, z 1990 r. Nr 51, poz. 297, Nr 72, poz. 422 i Nr
    86, poz. 504, z 1991 r. Nr 75, poz. 332 i Nr 91, poz. 408, z 1992 r. Nr 24,
    poz. 101, z 1994 r. Nr 123, poz. 600, z 1995 r. Nr 6, poz. 29, Nr 60, poz.
    310 i Nr 95, poz. 475, z 1997 r. Nr 54, poz. 349, Nr 60, poz. 369, Nr 85,
    poz. 539, Nr 98, poz. 602, Nr 104, poz. 661, Nr 106, poz. 677, Nr 111, poz.
    724, Nr 123, poz. 779, Nr 133, poz. 884 i Nr 141, poz. 942, z 1998 r. Nr
    113, poz. 717, z 1999 r. Nr 83, poz. 931 i Nr 101, poz. 1178 oraz z 2000 r.
    Nr 22, poz. 271, Nr 73, poz. 852, Nr 74, poz. 855 i Nr 117, poz. 1228).

    --
    Leszek Grelak - Lesio5
    "- Słuchamy, Radio Maryja... w czyjej intencji modlitwa?

  • 3. Data: 2004-01-25 15:59:13
    Od: "Krzysztof 'kw1618\" z Warszawy" <kw1618@WSTAWIŁEM.PRZECIW.SPAMOM.interia.pl>

    Użytkownik "Psychik" <p...@Z...pl> napisał w wiadomości
    > czy w chwili obecnej jest obowiazek meldunku w lokalu w ktorym sie
    > zamieszkuje?
    > jaki paragraf (moze link? :-) tego dotyczy dokladnie?

    Dz.U. 1974 Nr 14 poz. 85
[...]

    2. Osoba, która przybywa do zakładu hotelarskiego albo do zakładu
    udzielającego
    pomieszczenia w związku z pracą, nauką, leczeniem się lub opieką
    społeczną,
    jest obowiązana zameldować się na pobyt stały lub czasowy przed upływem 24
    godzin od chwili przybycia.

    Całą ustawę znajdziesz na www.sejm.gov.pl

    Krzysztof 'kw1618' [Warszawa-Ursynów]

  • 4. Data: 2004-01-25 16:10:44
    Od: "Psychik" <p...@Z...pl>

    Użytkownik "Lesio5" <I...@w...pI> napisał:

    piekne dzieki, czyli jednak jest ciagle jest obowiazek. hmm... a
    ostatnio ktos pisal, ze jzu nie ma ;-)

    --
    Psychik
    howuser&userid=360448

  • 5. Data: 2004-01-25 16:10:54
    Od: "Psychik" <p...@Z...pl>

    Użytkownik "Krzysztof 'kw1618" z Warszawy"
    <kw1618@WSTAWIŁEM.PRZECIW.SPAMOM.interia.pl> napisał:

    thx! :-)

    --
    Psychik
    howuser&userid=360448

  • 6. Data: 2004-01-25 16:36:18
    Od: "Lesio5" <I...@w...pI>

    > Użytkownik "Lesio5" <I...@w...pI> napisał:
    >
    > piekne dzieki, czyli jednak jest ciagle jest obowiazek. hmm... a
    > ostatnio ktos pisal, ze jzu nie ma ;-)

    Jak widac, nadal zyjemy w panstwie policyjnym gdzie istnieje obowiazek
    meldunkowy.

  • 7. Data: 2004-01-25 16:44:18
    Od: kam <k...@p...onet.plX>

    Lesio5 wrote:
    > Jak widac, nadal zyjemy w panstwie policyjnym gdzie istnieje obowiazek
    > meldunkowy.

    A możesz wyjaśnić?

    KG

  • 8. Data: 2004-01-25 17:00:33
    Od: "pioootr" <p...@o...pl>

> [...]
    > Użytkownik "Lesio5" <I...@w...pI> napisał:
    >
    > piekne dzieki, czyli jednak jest ciagle jest obowiazek. hmm... a

    howuser&userid=360448

    Był kiedyś (do końca lat 80 bodajże) taki przepis który mówił iż każdy Polak
    musi być gdzieś zameldowany, nie było po prosu pojęcia niezameldowania, nie
    można było wymeldować się jeżeli nie podało się nowego miejsca pobytu. Teraz
    możnesz to zrobić, tzn. nie musisz mieć w dowodzie osobistym ani w ewidencji
    ludności aktualnego miejsca pobytu i za to ukarać nie można, jeśli jednak w
    jakimś miejscu faktycznie przebywasz to się zameldować musisz.

    pioootr

  • 9. Data: 2004-01-28 15:13:23
    Od: "Gurney Halleck" <g...@1...pl>

    Witam
    Użytkownik "Psychik" <p...@Z...pl> napisał w wiadomości
    > czy w chwili obecnej jest obowiazek meldunku w lokalu w ktorym sie
    > zamieszkuje?
    > jaki paragraf (moze link? :-) tego dotyczy dokladnie?
    Ja troche OT
    Czy jesli jestem zameldowany na stale w miescie A i chce sie zameldowac w B
    na stale to musze jechac do A i tam sie wymeldowac czy moge od razu B
    zameldowac sie a poprzedni meldunek ulega kasacji szukam po necie ale nie
    moge znalezc
    Z góry dzieki za pomoc
    GH

  • 10. Data: 2004-01-28 15:34:17
    Od: "Dorota D." <p...@n...gazeta.pl>

    Użytkownik "Gurney Halleck" <g...@1...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > na stale to musze jechac do A i tam sie wymeldowac czy moge od razu B
    > zameldowac sie a poprzedni meldunek ulega kasacji szukam po necie ale nie

    Możesz się zameldować w mieście B czasowo, a jak chcesz na stałe to tak jak
    piszesz.

    D.