  • 11. Data: 2004-01-26 16:37:05
    Temat: Re: Przerejestrowanie samochodu
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    n...@p...onet.pl napisał:

    >Mozesz mi powiedziec, na jakiej podstawie tak twierdzisz?
    Art. 78.2.1 PoRD
    Nie to, zebym sie z

    >Bo idac Twoim tokiem myslenia powinien tez zglosic fakt sprzedazy, tak mowi
    Nie moim, tylko zgodnie z ustawowym obowiązkiem powiadamia sprzedający
    (fakt zbycia poj.) i kupujący (fakt nabycia poj.)

    >jaka jest roznica miedzy zgloszeniem faktu nabycia a
    >przerejstrowaniem samochodu?
    Choćby prawna - nie ma ustawowego obowiązku potocznego
    'przerejestrowania', czyli wystąpienia do starosty o wydanie dowodu
    rej. (i często nowego nr-u, tablic) na nazwisko nowego właściciela.

    Artur Golański

  • 12. Data: 2004-01-26 16:50:10
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    "Robert Tomasik" <r...@g...pl> napisał:

    >Nie ma konieczności przerejestrowania, bo ten obowiązek jest w terminie 30
    Podasz podstawę prawną obowiązku 'przerejestrowania' ?

    Artur Golański

  • 13. Data: 2004-01-26 22:33:16
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Artur Golanski" <A...@w...net.pl> napisał w wiadomości

    Oczywiście:

    USTAWA z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym

    Art. 78.2. Właściciel pojazdu zarejestrowanego jest obowiązany zawiadomić
    w terminie nie przekraczającym 30 dni starostę o:
    1) nabyciu lub zbyciu pojazdu,
    2) zmianie stanu faktycznego wymagającej zmiany danych zamieszczonych w
    dowodzie rejestracyjnym.

    Zastanawiam się jedynie, czy przepisem karnym do tego obowowiązku będzie
    art. 97 kw czy 96§1.4 i szczerze mówiąc dochodzę do wniosku, ze ani jeden
    ani drugi nie bardzo pasuje swych charakterem. No ale z drugiej strony nic
    innego nie znalazłem.

  • 14. Data: 2004-01-26 22:43:02
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 25 Jan 2004, Robert Tomasik wrote:

    >+ Użytkownik "Artur Golanski" <A...@w...net.pl> [...]
    >+ > "tomo" <l...@w...pl> napisał:
    [...]
    >+ > >teraz ja chcę go od niego kupić.
    >+ > Nie wiem co na to US sprzedaż nastąpiła w czasie poniżej 6 m-cy.
    >+
    >+ Mogą się czepić sprzedającego. Kupujący w tym wypadku jest czysty. Co go
    >+ to obchodzi.

    Mogę poprosić o objaśnienie o co "mogą się czepić" ?
    W związku z 6-ma miesiącami pozostaje tylko podatek dochodowy: czyżby
    ów 1. posiadacz *zarobił* na sprzedaży ? :)
    Jak rozumiem NIE chodzi o ew. PCC od pierwszego zakupu, bo ne byłoby
    mowy o 6 miesiącach...

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 15. Data: 2004-01-27 10:47:20
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    "Robert Tomasik" <r...@g...pl> napisał:

    >2) zmianie stanu faktycznego wymagającej zmiany danych zamieszczonych w
    >dowodzie rejestracyjnym.
    Eee, nie odpowiedziałeś na pytanie ! Gdzie masz obowiązek
    'przerejestrowania' ?
    Zmiana danych dotyczy właściciela DR. W przypadku zmiany właściciela
    pojazdu wymianie podlega cały dokument, bo często nawet nr rej poj.
    ulega zmianie.
    Podany przez ciebie art. 78 stanowi, że właściciel ma obowiązek
    zawiadomienia starosty w przpaddku, gdy nabył, zbył (pkt-1), lub np.
    zmienił adres, nr silnika itd (pkt-2).
    Rasumując nowy właściciel powiadamia starostę, ze nabył pojazd o nr
    rej, nr silnika itd, od poprzedniego właściciela imię i nazwisko, tym
    samym spełnił wymagania art.78. O obowiązku wykupienia nowych tablic,
    nowego DR itd, czyli tzw. potocznie przerejestrowania nic się mówi.
    W swoim poprzednim liście zagalopowałeś się bezzasadnie ;-/

    Artur Golański

  • 16. Data: 2004-01-27 12:33:21
    Od: "Lesio5" <I...@w...pI>

    Użytkownik "tomo" <l...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Witam kumpel kupił samochód 3 tygodnie temu.Nie zarejestrował go na siebie
    > teraz ja chcę go od niego kupić.Czy można zrobić to tak że spisze z nim
    umowe
    > i pójdę z dwiema do urzędu?Czy nie będzie jakiś komplikacji.Może ktoś mi
    > naświetlić?

    A czy przy zmianie miejsca zameldowania (zmiana województwa) bez zmiany
    wlasciciela tez nalezy zmieniac dowód rejestracyjny i tablice rejestracyjne?
    Bede wdzieczny za nry aktów prawnych.

    --
    Leszek Grelak - Lesio5
    "Im bardziej skorumpowana jest Republika, tym liczniejsze są jej prawa" -

  • 17. Data: 2004-01-27 17:46:19
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    > nowego DR itd, czyli tzw. potocznie przerejestrowania nic się mówi.
    > W swoim poprzednim liście zagalopowałeś się bezzasadnie ;-/

    A tak się zastanawiam i dochodzę jednak do wniosku, że nie masz racji.
    Rozwinięciem tego obowiązku rejestracji są przepisy zawarte w ROZP.
    MINISTRA INFRASTRUKTURY z dnia 22 lipca 2002 r. w sprawie rejestracji i
    oznaczania pojazdów. I w tym rozporządzeniu się uściśla w jaki sposób ma
    się realizować wspomniany przeze mnie obowiązek ustawowy. Generalnie
    kwintesencję zawiera §2 tego przepisu. No i tu jest już mowa o obowiązku
    nie tylko powiadomienia o zmianie, ale i przedstawienia stosownych
    dokumentów a nawet tablic rejestracyjnych.

  • 18. Data: 2004-01-27 20:59:25
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    "Robert Tomasik" <r...@g...pl> napisał:

    >kwintesencję zawiera §2 tego przepisu. No i tu jest już mowa o obowiązku
    Jakoś nie mogę znaleźć słowa 'obowiązek, zobowiązany zgłosić do
    rejestracji'. (Zresztą obowiązek nie może wynikać z rozp.)
    Natomisat JEST 'w celu rejestracji pojazdu właściciel pojazdu..'
    czyli, aby urząd zarejestrował, na mój wniosek, to ja składam,
    dostarczam, opłacam....

    Resztę w wątku 'Jaka kara za brak "przerejestrowania" pojazdu?'
    - nie ciągnijmy dwa naraz :-)

    Artur Golański

  • 19. Data: 2004-01-29 13:36:56
    Od: "nebe" <n...@p...onet.pl>

    >Art. 78.2.1 PoRD

    Ok, przyznaję rację.
    Wydaje mi sie to troche bez sensu (zapis w ustawie), jezeli np. jednoczesnie
    zawiadamiam o tym, ze kupilem i sprzedalem samochod, bo niby po co ta
    informacja starioscie, ale nie bede juz w to wnikal.

    Pozdrawiam,
    nebe
    archiwum i przeszukiwanie newsów
    http://www.polnews.pl