  • 1. Data: 2004-01-25 13:32:58
    Temat: Czy można wynająć kompilację programów?
    Od: Arkadiusz Zychewicz <a...@d...uw.edu.pl>

    Napisałem pewien program, używając darmowych nażędzi Borlanda i chcę go
    teraz komercjinie sprzedawać więc chciałem od kogoś wnająć kompilację
    tzn. zapłaciłbym mu za to że używając legalnej wersji skopiluje prgrami
    i dostrczy kopię wszystkich wymaganych plików do działania mojego
    prgramu. Czy istnieje taka możliwość?
    Czy potrzeba jest podpisania jakiejś umowy?

  • 2. Data: 2004-01-30 15:49:23
    Temat: Re: Czy można wynająć kompilację programów?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 25 Jan 2004, Arkadiusz Zychewicz wrote:

> [...]
    >+ tzn. zapłaciłbym mu za to że używając legalnej wersji skopiluje prgrami
    >+ i dostrczy kopię wszystkich wymaganych plików do działania mojego

    Dziwne że wszyscy milcza... bo przeciwwskazań nie widać !

    >+ Czy potrzeba jest podpisania jakiejś umowy?

    Chyba wskazane :) żeby nie prowokować ew. "zarzutów".

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 3. Data: 2004-01-30 18:28:31
    Od: Mieczyslaw <m...@o...pl>

    Fri, 30 Jan 2004 16:49:23 +0100, na pl.soc.prawo, Gotfryd Smolik news
    napisał(a):

    > Dziwne że wszyscy milcza... bo przeciwwskazań nie widać !

    Niestety Gotfrydzie - jest to nielegalne, bowiem zakaz taki wynika z
    licencji oprogramowania ( i zawartego w nim kompilatora ). Nie
    odpowiedziałem wcześniej bo jakoś umknął mi ten post ;-)

    > Chyba wskazane :) żeby nie prowokować ew. "zarzutów".

    Jakakolwiek umowa będzie nielegalna.

    Mieczysław
    ( właściciel licencji Borland Delphi 7 Professinal )

  • 4. Data: 2004-01-31 00:24:06
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 30 Jan 2004, Mieczyslaw wrote:

> [...]
    >+ Niestety Gotfrydzie - jest to nielegalne, bowiem zakaz taki wynika z
    >+ licencji oprogramowania ( i zawartego w nim kompilatora ).

    Znaczy: licencja zabrania używania kompilatora do celów
    komercyjnych czy to jakoś inaczej ujmuje ?

    pozdrowienia, Gotfryd
    (zaciekawiony)

  • 5. Data: 2004-01-31 00:48:54
    Od: "axekb" <NO!SPAM.axekb@hoga.pl>

    kompilacja na zlecenie - to licence (na notatnik i ..................)..
    source "należy" do właściciela kompilatora (w Twoim przypadku) to on to
    firmuje (Ty nie masz żadnych praw) do swojego kodu.on Tobie sprzedaje
    binarki za 1zł.

    a inna rzecz - nie doszukałem się przeciwskazań do pisania w notatniku kodu,
    Wiele dyskusji było na grupie delphi - opinie podzielone. .

    Licence.txt

> [...]
    > licencji oprogramowania ( i zawartego w nim kompilatora ). Nie
    > odpowiedziałem wcześniej bo jakoś umknął mi ten post ;-)

    dokładnie

    aczkolwiek:
    pozostań na statusie darmowym oprogramowania (licencja nie zabrania
    ograniczać swojego wytworu instytucji niekomercyjnej), daj status free to
    xxx, designed to xxx, źródła dołącz, i weź zlecenie na konserwację kompa
    nie na program (program jest za free)

    pozdrowienia

    aczkolwiek można zrobić program za free z kodem dostępu

  • 6. Data: 2004-01-31 08:41:02
    Od: Mieczyslaw <m...@o...pl>

    Sat, 31 Jan 2004 01:24:06 +0100, na pl.soc.prawo, Gotfryd Smolik news
    napisał(a):

    > Znaczy: licencja zabrania używania kompilatora do celów
    > komercyjnych czy to jakoś inaczej ujmuje ?

    Jest to szersze zagadnienie. Pytający może sam sobie skompilować program (
    z treści wynika że ma darmową - do nauki - wersję oprogramowania ). Ale nie
    może legalnie takiego programu *sprzedawać* ( czerpac korzyści ).
    Aby czerpać korzyści trzeba mieć licencję komercyjną oprogramowania
    ( minimum 1k US w przypadku Delphi). Licencja jest tak skonstruowana, że
    czerpać korzyści (sprzedawać wykonany program )może legalnie tylko
    właściciel licencji i tylko z programów napisanych przez siebie.
    Teoretycznie rzecz rozpatrując nie byłoby naruszeniem licencji odpłatne
    skompilowanie programu - ale usługobiorca i tak nie mógłby dalej sprzedawać
    tak skompilowanego programu.

    Niektórzy obchodzą te zapisy w ten sposób, że kompilujący program podaje
    się za jego autora i odsprzedaje materialne prawa do programu - ale cały
    czas jest jego "autorem".

    To byłoby tak w skrócie.

    Mieczysław

  • 7. Data: 2004-01-31 08:41:36
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 31 Jan 2004, axekb wrote:
    [...]
> [...]
    >+ source "należy" do właściciela kompilatora (w Twoim przypadku) to on to
    >+ firmuje (Ty nie masz żadnych praw) do swojego kodu.on Tobie sprzedaje

    Wyjaśnij co opisujesz: "jak obejść problem" czy co innego ?
    Bo nie rozumiem :(
    Co ma "stworzenie kodu" do "kompilacji" ?

> [...]
    >+
    >+ > >
    >+ > > Dziwne że wszyscy milcza... bo przeciwwskazań nie widać !

    To ZAPODAJ istotny punkt.
    Tak trudno wpaść na to że jej nie mam ? ;)
    Po prostu ciekaw jestem jak może brzmieć punkt zakazujący kompilacji
    *określonego* kodu (w zależności od sposobu powstania) oraz tego
    czy taki zapis powoduje "nielegalność" (czyli naruszenie przepisów
    karnych) czy tylko "naruszenie umowy" (cywilnej).
    Wyjaśniam że z ustawy widać zakazy najmu i użyczania - ale jeśli
    to jest licencja *pozwalająca* na komercyjną kompilację - to niby
    nie wolno kompilować *czyjegoś* programu ?
    Znaczy: jak go pracownik napisze to też ? No, prawa osobiste
    nadal ma on, a jeśli chodzi TYLKO o prawa majątkowe to przecież
    można podpisać umowę że twórca sprzedaje je kompilującemu a tenże
    kompilujący zobowiązuje się sprzedać kod źródłowy i skompilowany
    produkt razem z wszelkimi prawami z powrotem :> - więc nadal
    nie widzę jak license.txt miałby czemuś przeszkodzić...
    Ciekaw jestem i tyle :)

    >+ > Niestety Gotfrydzie - jest to nielegalne, bowiem zakaz taki wynika z
    >+ > licencji oprogramowania ( i zawartego w nim kompilatora ).

    No to stoję w kolejce :)
    [...]
    >+ > Jakakolwiek umowa będzie nielegalna.
    >+
    >+ dokładnie

    A *dokładnie* to owo postanowienie jak brzmi ? Jakbym mógł
    prosić o konkretny zapis a nie cała treść to byłbym wdzięczny.
    Analizować całej umowy mi się nie chce :] - w kolejce jeszcze
    czekają nowelizacje ustaw...

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 8. Data: 2004-01-31 09:51:51
    Od: Mieczyslaw <m...@o...pl>

    Sat, 31 Jan 2004 09:41:36 +0100, na pl.soc.prawo, Gotfryd Smolik news
    napisał(a):

    > On Sat, 31 Jan 2004, axekb wrote:
    > [...]
    >
    > Wyjaśnij co opisujesz: "jak obejść problem" czy co innego ?
    > Bo nie rozumiem :(
    > Co ma "stworzenie kodu" do "kompilacji" ?

    Opis jak "obejść problem

    > To ZAPODAJ istotny punkt.

    K - mogę stosowne punkty licencji zapodać - ale są po angielsku. ( W pilnej
    potrzebie przetłumaczę ). Nie chciałbym jednak zaśmiecać grupy - może na
    priv ?

> [...]
    > czy taki zapis powoduje "nielegalność" (czyli naruszenie przepisów
    > karnych) czy tylko "naruszenie umowy" (cywilnej).

    Po prostu jest to jak to nazwałeś "naruszenie umowy", a konkretnie licencji
    używania programu - co rodzi takie same skutki jak naruszenie np. licencji
    programów słynnego M$.

    Mieczysław

  • 9. Data: 2004-01-31 22:35:57
    Od: Arkadiusz Zychewicz <a...@d...uw.edu.pl>

    Mieczyslaw wrote:

    > Opis jak "obejść problem

    oto licencje po polsku
    na wersje Personal:
    http://www.borland.pl/licencje_produktowe/C++Builder
    _6_Personal_licencja_pl.pdf
    i na wersję professional
    http://www.borland.pl/licencje_produktowe/C++Builder
    _6_Professional_licencja_pl.pdf

    róznica jest taka że pierwsza zakazuje komercyjnego użycia

    ja osobiście wymyśliłem takie obejście by na pewień czas stać się
    właścicielem takiej kopji komercjnej wykonać kompilację a potem
    spowrotem odsprzedać.