  • 1. Data: 2002-10-29 08:57:50
    Temat: Programy komputerowe
    Od: "Mariusz" <m...@s...com>

    Witam
    Mam zainstalowana oryginalna gre na komputerze(posiadam fakture,
    pudelko,plyta), zeby zagrac w ta gre musze miec wlozony w stacje CDROM-
    plyte CD z gra.
    Mam kilka powodow dla ktorych nie chce uzywac plyty zeby zagrac w ta gre, np
    to ze po kilkunastokrotnym odczycie plyty, naped CDROM, nie chce odczytywac
    plyty ktora jest juz troche porysowana etc.
    Sa dwa sposoby ze by to ominac, stad moje pytania:
    Czy zainstalowanie tzw cracka/nocd (pliku wykonywalnego) ktorego efektem
    dzialania jest granie na komputerze bez plyty, jest niezgodne z prawem, i
    ewentualnie jaki paragraf o tym mowi?
    Czy uzywanie programu o nazwie Virtual Cd, ktory tworzy caly obraz plyty na
    dysku twardym komputera, czyli sumuluje obecnosc plyty CD w komputerze ,
    jest legalne?

    Pozdrawiam
    Mariusz Naurecki

  • 2. Data: 2002-10-29 10:25:19
    Temat: Re: Programy komputerowe
    Od: Karol Marks <K...@k...net.pl>

    On Tue, 29 Oct 2002 09:57:50 +0100, "Mariusz" <m...@s...com>
    wrote:

> [...]
    >dysku twardym komputera, czyli sumuluje obecnosc plyty CD w komputerze ,
    Mozesz sobie przegrac plyte na druga, i korzystac z drugiej.
    Pozrawiam,
    K.

  • 3. Data: 2002-10-29 11:14:31
    Temat: Odp: Programy komputerowe
    Od: "Mariusz Naurecki" <n...@w...pl>

    Użytkownik Karol Marks <K...@k...net.pl> w wiadomooci do grup
    dyskusyjnych
    > Mozesz sobie przegrac plyte na druga, i korzystac z drugiej.
    > Pozrawiam,
    > K.

    Tak znam ten sposob(choc nie jest to odp na moje pytania), ale nie zawsze da
    sie przegrac, niektore gry maja wysokie zabezpieczenia.
    Mimo to dziekuje za odpowiedz

    Mariusz

  • 4. Data: 2002-10-29 13:01:19
    Od: "Daniel /Dan/ Sniegon" <d...@p...pl>

    > Czy uzywanie programu o nazwie Virtual Cd, ktory tworzy caly obraz plyty
    na
    > dysku twardym komputera, czyli sumuluje obecnosc plyty CD w komputerze ,
    > jest legalne?

    Jezeli masz oryginalnego Virtual CD - to legalne. W licencji gry
    chyba jest mowa, ze mozesz miec kopie zapasowa - wiec
    czy kopia ta bedzie na CDR czy na HDD to juz bez roznicy.

    Pozdrawiam
    Dan

  • 5. Data: 2002-10-31 00:10:31
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Tue, 29 Oct 2002, Daniel /Dan/ Sniegon wrote:
    [...]
    >+ W licencji gry
    >+ chyba jest mowa, ze mozesz miec kopie zapasowa

    AFAIK jest to uprawnienie (do kopii zapasowej) ustawowo
    niezbywalne :)

    >+ - wiec
    >+ czy kopia ta bedzie na CDR czy na HDD to juz bez roznicy.

    -:)

    Pozdrowienia, Gotfryd