  • 1. Data: 2002-10-28 21:49:16
    Temat: Meldunek a prawo jazdy?
    Od: ":wirefree::" <a...@c...pl>

    ostatnio zatrzymal mnie patrol policji s stwierdzil ze musza mi zatrzymac
    parwo jazdy poniewaz nie ma wpisanego adresu zameldowania.
    Moje pytanie czy w tym smiesznym kraju trzeciego swiata brak stalego
    meldunku =brak praw obywatelskich?

  • 2. Data: 2002-10-29 02:18:13
    Temat: Re: Meldunek a prawo jazdy?
    Od: "Wojciech Lewandowski" <w...@a...pl>

    mialem podobna historie z cyfra+
    nie chcieli mi sprzedac talerza z dekoderem bo nie mialem zameldowania.
    Stwierdzilem pismem ze talerz planuje przyczepic sobie na plecy a dekoder
    nosic w plecaku bo to telewizja cyfrowa i jak najbardziej przenosna.

    Konstytucja RP mowi w jednym z punktow ze NIE MOZNA DYSKRYMINOWAC zadnego
    obywatela pod JAKIMKOLWIEK powodem, tj. np. brakiem stalego zameldowania.

    Dzwonilem do Rzecznika Praw Obywatelskich i takie historie z adresem odrazu
    kwalifikuja sie do skargi !

    Proponuje wystosowac skarge na czynnosci funkcjonariusza do jego komendanta.

    jesli prawo jazdy byly potrzebne zarobkowo obciazyc policjanta dniowkami
    ustawowymi.

  • 3. Data: 2002-10-29 12:00:42
    Od: <v...@i...net.pl>

    sprawa sie ma tak musisz posiadać stałe zameldowanie.
    jest to potrzebne to nałozenia madatu karnego kredytowanego
    gdyz gotówkowe madaty placa tylko cudzoziemcy

    jak niemasz meldunku policjat jest zobowiazany wystawic ci nadant gotowkowy
    (gozej sie ma sprawa jak niemasz kasy przy sobie )

    kredytowanego tobie niemoze wystawic bo niemasz meldunku i komornik
    niebedzie wiedział w jakie drzwi zapukac :)

    krzychu

  • 4. Data: 2002-10-29 12:02:16
    Od: "Elita.pl" <b...@e...pl>

    v...@i...net.pl wrote:
    [..]
    > kredytowanego tobie niemoze wystawic bo niemasz meldunku
    > i komornik niebedzie wiedział w jakie drzwi zapukac :)

    Bzdura. Przez całe lata nigdzie nie byłem niezameldowany
    i gliniarze też mi próbowali wciskać takie kity, ale nie
    ze mną te numery :)) Często nawet grozili zatrzymaniem jeśli
    nie zechcę od razu zapłacić.
    Informowałem ich wtedy, że mają obowiązek wystawić mi taki
    mandat - kredytowy - i wpisać adres, który im podam.
    A jeśli go bym nie zapłacił to mają prawo wysłać za mną list
    gończy i tyle.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.sti.org.pl/0-700.htm

  • 5. Data: 2002-10-29 12:46:45
    Od: <v...@i...net.pl>

    bzdura :)
    od 1 lipca sa nowe nadaty i nowe przepisy wiem bo takie nadaty wystawiaM :)

  • 6. Data: 2002-10-29 12:49:30
    Od: "Bax" <b...@n...pl>

    Użytkownik <v...@i...net.pl> napisał w wiadomości
    > bzdura :)
    > od 1 lipca sa nowe nadaty i nowe przepisy wiem bo takie nadaty
    wystawiaM :)

    No dobra, znaczy bezdomny w Polsce nie moze jezdzic samochodem???

    Krzysztof

  • 7. Data: 2002-10-29 12:54:52
    Od: <v...@i...net.pl>

    oczywiscie moze
    ale musi miec gotowke :)
    inaczej P.J do zatrzymania

  • 8. Data: 2002-10-29 12:55:05
    Od: <v...@i...net.pl>

    jeszcze jedno niemasz meldunku
    jak niezapłacisz gdzie komornik bedzie Ciebie szukał > wiacie śmietnikowej
    :)))))))))

  • 9. Data: 2002-10-29 13:03:20
    Od: "MPolo" <m...@p...onet.pl>

    > jeszcze jedno niemasz meldunku
    > jak niezapłacisz gdzie komornik bedzie Ciebie szukał > wiacie
> [...]

    Co to są "nadaty" ??

  • 10. Data: 2002-10-29 13:04:51
    Od: "miro" <m...@w...onet.pl>

    > oczywiscie moze
    > ale musi miec gotowke :)
    > inaczej P.J do zatrzymania

    To znaczy:
    1 - PJ oddadzą, gdy tylko wpłacę karę nałożoną mandatem, tak ?
    2 - Jeśli jestem bezdomny i nie mam zameldowania, a jadę autem i MAM KASĘ, a
    NIE POPEŁNIŁEM żadnego wykroczenia (rutynowa kontrola drogowa) - policjant
    patrolu winien oddać mi dokument, zasalutować i zwolnić do dalszej jazdy ?
    (:-))...
    3 - Jesteś policjantem, jak właśnie zapodałeś i znasz z racji wykonywanego
    zawodu - przepisy j.w. Pytam poważnie więc. Czy na początku wątku policjant
    patrolu miał prawo zatrzymać PJ z powodu PUSTEJ rubryki "zameldowanie" ? (aż
    sam sprawdziłem, czy mam wypełnioną (:-)) )...
    Sądzę, że odbyła się tak soczysta kłótnia, i Policjant pokazał, że ma
    większą pałę, nawet ŁAMIĄC PRAWO - pozostając bezkarnym, bo gówno mu zrobi
    jakiś tam pyskacz na drodze. Proste. Ale krótko: - MIAŁ PRAWO zabrać ?..
    Oczywiście że miał. Nowe przepisy darowują naszej Policji NIOGRANICZONE
    PRAWO (czytaj: - bezprawie) w INDYWIDUALNEJ INTERPRETACJI litery prawa...
    Gość policjanta wnerwił - i policjant się odgryzł. Jasne. Bo wystarczyło
    zwrócić kierowcy uwagę na fakt ZAPOMNIENIA wypełnienia rubryki
    "zameldowanie" i poporsić o INNY dowód tożsamości, np. osobisty, albo
    paszport. Ja na przykład zawsze mam przy sobie. Nawet DWA paszporty (i prawa
    jazdy też (:-)) ). Tam pisze, gdzie jstem zameldowany.

    Ale wracam do sprawy. Policjant niewątpliwie przekroczył kompetencje
    stosując zbyt surową karę za...no właśnie. Nie wiadomo, za co, jeśi gość np.
    NIE MIAŁ zameldowania i nie było CO wpisać w rubrykę PJ (:-))...

    Nasza dyskisja jest akademicka, obawiam się, bo ŻADNE państwo na świecie nie
    toleruje jednostek nie podlegających zaszeregowaniu adninistracyjnemu -
    czyli bez zameldowania (:-))... I dochodzenie tutaj, czy się było na prawie,
    czy też nie - jest chyba zajęciem jałowym... W dzisiejszej Europie człowiek
    bez:
    1 - zameldowania
    2 - PESEL
    3 - NIP
    4 - Nr ubezpieczenia
    5 - konta w banku
    6 - telefonu - po prostu NIE ISTNIEJE...

    W PJ rubryka "Zamieszkały.." ma być wypełniona i basta. Więcej powiem. W
    razie zmiany miejsca zameldowania - należy nie tylko przemeldować samochód.
    Należy również wymienić dokumenty. W przypadku starych, papierowych -
    wystarczyło zmienić odpowiednie wpisy. Z nowymi, plastikowymi - ponosić
    będziemy koszty za każdym razem. Wcale nie małe... Państwo musi mieć
    przecież nad nami CAŁKOWITĄ kontrolę. Poruszanie się (latami) w próżni luk
    prawnych - nie jest przecież regułą, a WYJĄTKIEM i trudno tu odwoływać się
    do naszej kurwy-Konstytucji, z którą każdy robi u nas, co chce (:-))...

    Pozdrawiam z filozoficznym smutkiem - miro.

    C'est la vie...