  • 1. Data: 2002-10-28 22:22:01
    Temat: Mieszkanie - jak to zrobić?
    Od: "Drifter" <d...@2...pl>

    Witajcie
    Po rozwodzie, który wlecze się już 3 lata i ustaniu wspólnoty majątkowej
    chcę wykupić mieszkanie mieszkanie służbowe (wojskowe) na które posiadam
    przydział i w którym jestem głównym najemcą. Nie jestem zainteresowany
    dalszym zamieszkiwaniem z b. żoną, w tym mieszkaniu i w tym mieście, dlatego
    chciałbym zamienić je na mniejsze (dla b. żony), a sam wziąć różnicę
    wartości obu mieszkań i odejść w siną dal ... Ona nie chce słyszeć o
    przeprowadzce.
    W związku z tym chciałbym Was zapytać:

    - czy do czasu rozwiązania tego problemu, jako właściciel mieszkania będę
    mógł żądać od b. żony uczestniczenia w kosztach eksploatacji mieszkania? Co
    mogę zrobić jeśli odmówi?

    - Czy mogę zmusić b. żonę do wyprowadzki do mniejszego mieszkania i w jaki
    zgodny z prawem sposób (procedura)?

    - Czy mogę np. sprzedać mieszkanie z lokatorem za cenę umozliwiającą zakup
    dla niej lokalu zastępczego?

    I jeszcze jedno. W mieszkaniu oprócz żony jest zameldowany również jej
    26-letni syn z I małżeństwa. Od 3 lat, nie z mojej inicjatywy, nie
    utrzymujemy żadnych kontaktów i nie zamieniliśmy ani słowa. Nie widzę
    żadnego racjonalnego ani irracjonalnego powodu dla którego miałbym dalej
    ponosić jakiekolwiek koszty utrzymania obcego dorosłego mężczyzny, który ma
    oboje rodziców i zerwał ze mną wszelkie kontakty:

    - czy moge żądać już teraz, aby w jednej trzeciej przyczyniał się do
    pokrywania kosztów eksploatacji mieszkania w którym mieszka?

    - Czy jeśli odmówi mogę go wymeldować i zażądać opuszczenia mieszkania lub
    wyeksmitować go?

    Dziekuję za wszelkie merytoryczne uwagi,
    Drifter

  • 2. Data: 2002-10-28 23:52:03
    Temat: Odp: Mieszkanie - jak to zrobić?
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik Drifter <d...@2...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:apkd6n$rf$...@n...polbox.pl...
> [...]
    > chciałbym zamienić je na mniejsze (dla b. żony), a sam wziąć różnicę
    > wartości obu mieszkań i odejść w siną dal ... Ona nie chce słyszeć o

    jeśli jesteś w trakcie sprawy rozwodowej proponowałabym wszystko załatwic
    przy sprawie rozwodowej oczywiście na piśmie ...
    a co do syna tej Pani to tylko droga cywilna o eksmisje z uwagi na to,że to
    jest służbowe mieszkanie...mieszkanie nie jest wykupione wiec nie wchodzi w
    skład majatku w tej chwili jest dalej mieszkaniem służbowym po opuszczeniu
    go powinienes dobrze znac jakie obowiazuja przepisy / w odniesieniu do
    takich mieszkan a jak nie wiesz to sie skontaktuj ,kiedyś był to chyba GAM a
    teraz nie wiem :-) ...myśle ,ze powinnienes sie zorientowac co do takich
    mieszkan ,wiem ze teraz jest możliwość korzystnego wykupu ale z chwilą kiedy
    to zrobisz bedzie to majatek wspólny i nie ma mowy o braniu różnicy ...nie
    będzie to łatwe... w sprawach rozwodowych sad może nakazać określone
    użytkownie tego mieszkanie ...

> [...]
    > mógł żądać od b. żony uczestniczenia w kosztach eksploatacji mieszkania?

    sądownie możesz sie tego domagać przy rozwodzie...

    > - Czy mogę zmusić b. żonę do wyprowadzki do mniejszego mieszkania i w
    jaki
    > zgodny z prawem sposób (procedura)?

    nie jest to takie proste ,orzeczenie nie zmieni prawnego właściciela ale
    może nakazać sposób korzystania...

    > - Czy mogę np. sprzedać mieszkanie z lokatorem za cenę umozliwiającą zakup
    > dla niej lokalu zastępczego?

    ciekawe kto tak zaryzykuje:-) chcesz kogoś pogrążyć ? :-)

> [...]
    ma
    > oboje rodziców i zerwał ze mną wszelkie kontakty:

    eksmisja w sądzie cywilnym ale tez nie jest to prosta sprawa ...

    > - czy moge żądać już teraz, aby w jednej trzeciej przyczyniał się do
    > pokrywania kosztów eksploatacji mieszkania w którym mieszka?

    a posłucha ? myśle,że tylko prawnie coś osiągniesz ...

    > - Czy jeśli odmówi mogę go wymeldować i zażądać opuszczenia mieszkania lub
    > wyeksmitować go?

    o z tym wymeldowaniem nie jest prosta sprawa... o eksmisje j.w.

    Sandra

  • 3. Data: 2002-10-29 01:23:25
    Temat: Re: Mieszkanie - jak to zrobić?
    Od: "Drifter" <d...@2...pl>

> [...]
    ...nie
    > będzie to łatwe... w sprawach rozwodowych sad może nakazać określone

    Moje pytanie ma charakter wyprzedzający. Przed wykupieniem mieszkania nie
    wchodzi ono w skład majątku, bo jest własnością państwa. Po rozwodzie ustaje
    przecież wspólnota majatkowa i jeśli je wykupię za własne pieniądze to
    będzie ono, jak sądzę, moja wyłączną własnością i będę mógł nim dowolnie
    rozporządzać. Przepisy dot. zakwaterowania sił zbrojnych znam prawie na
    pamięć, ale po wykupieniu mieszkania nie będą one miały zastosowania. Stąd
    moje pytania dot. rozporządzenia się swoją własnością.

    > Co mogę zrobić jeśli odmówi?
    > sądownie możesz sie tego domagać przy rozwodzie...

    Dziękuję za podpowiedź, złożę taki wniosek przy rozwodzie, ale powtarzam, że
    moje pytanie dotyczy w zasadzie sytuacji po rozwodzie i wykupieniu przeze
    mnie mieszkania.

    > jaki zgodny z prawem sposób (procedura)?
    > nie jest to takie proste ,orzeczenie nie zmieni prawnego właściciela ale
    > może nakazać sposób korzystania...

    Jak wyżej. Pytam czy po rozwodzie i wykupieniu mieszkania mogę w sposób
    prawny nakazać jej wyprowadzkę z mojego mieszkania do innego lokalu?

    > ciekawe kto tak zaryzykuje:-) chcesz kogoś pogrążyć ? :-)

    Wszystko można sprzedać, to tylko kwestia ceny :-) Rozumiem jednak, ze
    mieszkanie wraz z lokatorem można sprzedać?

    > ma oboje rodziców i zerwał ze mną wszelkie kontakty:
    >
    > eksmisja w sądzie cywilnym ale tez nie jest to prosta sprawa ...

    Jak wygląda procedura? Czy powinienem najpierw np. pisemnie wezwać go do
    opuszczenia mieszkania wyznaczając jakiś termin czy od razu walić do sądu z
    pozwem o eksmisję?

    > a posłucha ? myśle,że tylko prawnie coś osiągniesz ...

    Pewnie nie posłucha, ale ja właśnie pytam o drogę prawną - w jakiej formie i
    do kogo powinienem się w tej sprawie zwrócić? Czy odmowa uczestniczenia w
    opłatach może stanowić podstawę do eksmisji?

    Byłbym wdzięczny gdybyś wskazała mi przepisy prawne, gdzie mógłbym poszukać
    odpowiednich procedur i wzorów postępowania.

    > Sandra

    Dziękuję najaktywniejszej grupowiczce - uderz w stół a Sandra się odezwie
    :-)
    Pozdrawiam serdecznie,
    Drifter

  • 4. Data: 2002-10-29 12:15:42
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik Drifter <d...@2...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:apknqt$dpk$...@n...polbox.pl...

    mieszkanie nie ale środki na nie celem wykupu tak ...

> [...]
    ustaje
    > przecież wspólnota majatkowa i jeśli je wykupię za własne pieniądze

    za odrebny majatek ? wyodrębniony umową zawartą przed lub w trakcie trwania
    związku?

    > będzie ono, jak sądzę, moja wyłączną własnością i będę mógł nim dowolnie
    > rozporządzać.

    jeśli zakupione za srodki z majatku odrębnego to tak...

    . Stąd
    > moje pytania dot. rozporządzenia się swoją własnością.

    jesli będzie wyłacznie zakupiona z Twoich środków?

> [...]
    że
    > moje pytanie dotyczy w zasadzie sytuacji po rozwodzie i wykupieniu przeze

    a ja stoje przy swoim:-) czy oby na pewno te srodki na zakup były wyłącznie
    Twoje:-)

    > Jak wyżej. Pytam czy po rozwodzie i wykupieniu mieszkania mogę w sposób
    > prawny nakazać jej wyprowadzkę z mojego mieszkania do innego lokalu?

    bedziesz to musiał prawdopodonie zrobic na drodze sądowej chyba,ze sie
    dogadacie...
    czyli eksmisja i twoje propozycje plus zakupu jej jakiegos mieszkanka...lub
    nie ale trudno teraz gdybac bez opinii drugiej strony jakie ma stanowisko i
    jaki wkład jest jej w srodki na zakup nowego lokum...

    > Wszystko można sprzedać, to tylko kwestia ceny :-) Rozumiem jednak, ze
    > mieszkanie wraz z lokatorem można sprzedać?
    jak znajdziesz takiego jelenia to dlaczego nie :-)

> [...]
    > opuszczenia mieszkania wyznaczając jakiś termin czy od razu walić do sądu

    kurcze tylko na drodze prawnej...inaczej to nie masz możliwości
    ...wymeldowuje sie owszem jeszcze z urzedu ale to inna całkiem procedura /
    ma to odn. do osoby,ktora jest zameldowana a nie przebywa/.
    ale rozpracuje jeszcze ta sprawe pod katem cywilnym...dam znać :-)

    > Pewnie nie posłucha, ale ja właśnie pytam o drogę prawną - w jakiej formie
    > do kogo powinienem się w tej sprawie zwrócić? Czy odmowa uczestniczenia w
    > opłatach może stanowić podstawę do eksmisji?

    no na pewno to jest dorosły człowiek ...masz mozliwość wygrania takiej
    sprawy cywilnej...
    ale powtarzam nie masz drogi łatwej do przebycia chyba ,ze sie z nimi
    dogadasz w co wątpie...

    > Byłbym wdzięczny gdybyś wskazała mi przepisy prawne, gdzie mógłbym
    poszukać
    > odpowiednich procedur i wzorów postępowania.

    zrobie to podam Ci je wkrotce po zbadaniu tego przypadku...a ty sie zastanów
    nad tymi środkami za ,które chcesz dokonać wykupu????

    Sandra

  • 5. Data: 2002-10-29 17:10:48
    Od: "Drifter" <d...@2...pl>

    > mieszkanie nie ale środki na nie celem wykupu tak ...

    Czy jeśli po rozwodzie zaciągnę kredyt w banku lub pożyczę pieniądze od
    kogoś i będę spłacać ze swojego wynagrodzenia, które po rozwodzie należy już
    chyba wyłącznie do mnie to chyba będą to środki własne, czyż nie?
    Środki na wykup mieszkania mogę również otrzymać od rodziców w formie
    darowizny, która też, nawet przed rozwodem będzie stanowiła mój majątek
    odrębny, jeśli tak zadecydują darczyńcy, czy mam rację?
    Reasumując, wykupu mieszkania dokonam dopiero PO rozwodzie i WYŁĄCZNIE ze
    środków, które będą stanowić mój majątek odrębny lub moje zobowiązanie
    kredytowe. Czy w takim przypadku będę mógł swobodnie rozporządzać wykupionym
    mieszkaniem?

> [...]
    > nie ale trudno teraz gdybac bez opinii drugiej strony jakie ma stanowisko
    > jaki wkład jest jej w srodki na zakup nowego lokum...

    Pozwana to osoba chora z nienawiści, która od 3 lat znęca się nade mną
    psychicznie sabotując wszelkie możliwości polubownego i cywilizowanego
    zakończenia małżeństwa i uregulowania wszelkich spraw majątkowych. Nie ma
    mowy o żadnym kompromisie, ponieważ pozwana utraciła z powodu nienawiści
    zdolność do racjonalnego myślenia i na wszystkie propozycje odpowiada NIE,
    żądając mieszkania w całości dla siebie. Z tego powodu męczę grupę i Ciebie
    pytaniami o to jak ostatecznie rozwiązać kwestię mieszkania by nie zostać
    bezdomnym, bo nie stać mnie na luksus ofiarowania pozwanej 3-pokojowego
    mieszkania. Nie zależy mi również na tym by pozwana została bez dachu nad
    głową. Pytam więc dalej:

    - czy jeśli mieszkanie będzie wykupione z moich środków i stanie się moją
    wyłączną własnością, to czy w przypadku wystąpienia o eksmisję musze
    zapewnić jej jakieś inne lokum (rodzice pozwanej mają w tej samej
    miejscowości dom)? Pytam o to bo chcę jej postawić coś w rodzaju ultimatum -
    albo sie dogadujemy i przeprowadzasz się do mniejszego mieszkania albo
    wystawię cię na ulicę.

    > jak znajdziesz takiego jelenia to dlaczego nie :-)

    Dlaczego jelenia? Jeśli mieszkanie warte np. 200 tys. sprzedam Ci za np. za
    80 tys. to Ty kupisz pozwanej kawalerkę np. za 100 tys. i zaoszczędzisz 20
    tys. Więc jak zgadzasz się? :-)))

> [...]
    > sprawy cywilnej...
    > ale powtarzam nie masz drogi łatwej do przebycia chyba ,ze sie z nimi

    A co w polskim prawie jest łatwe? Pogodziłem się z tym, że "letko nie
    bedzie", ale nie mam zamiaru do końca swoich dni być "żywicielem dla dwóch
    pijawek"

    > poszukać odpowiednich procedur i wzorów postępowania.
    >
    > zrobie to podam Ci je wkrotce po zbadaniu tego przypadku...

    Dziękuję za to co już i proszę o jeszcze. Będę Ci baaaardzo wdzięczny za
    wszelkie rady i jeśli uznasz, że grupa może dłużej nie zdzierżyć moich
    problemów to pisz na priv.
    Pozdrawiam Cię bardzo serdecznie,
    Drifter

  • 6. Data: 2002-10-29 17:42:35
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik Drifter <d...@2...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:apmfaq$7dp$...@n...polbox.pl...
> [...]
    już
    > chyba wyłącznie do mnie to chyba będą to środki własne, czyż nie?

    tak :-) będą to Twoje środki ...

    > Środki na wykup mieszkania mogę również otrzymać od rodziców w formie
    > darowizny, która też, nawet przed rozwodem będzie stanowiła mój majątek
    > odrębny, jeśli tak zadecydują darczyńcy, czy mam rację?

    tak:-)

> [...]
    > środków, które będą stanowić mój majątek odrębny lub moje zobowiązanie
    > kredytowe. Czy w takim przypadku będę mógł swobodnie rozporządzać

    tak:-)

> [...]
    ultimatum -
    > albo sie dogadujemy i przeprowadzasz się do mniejszego mieszkania albo

    polecam art. 222 k.c

> [...]
    za
    > 80 tys. to Ty kupisz pozwanej kawalerkę np. za 100 tys. i zaoszczędzisz

    cenie sobie spokój i biorę pod uwagę chorobliwe przywiązanie sie do miejsca
    :-) i trudności z eksmisją :-)
    więc ja nie skusze sie na takie tam :-) pieniądze to jeszcze nie wszystko i
    nie wszystko można za nie kupić:-)

    > sądu

    art.222 k.c

    j.w. ale po zakonczeniu

    > Dziękuję za to co już i proszę o jeszcze. Będę Ci baaaardzo wdzięczny za
    > wszelkie rady i jeśli uznasz, że grupa może dłużej nie zdzierżyć moich

    nerwowym polecam meliske :-))))

    Sandra

  • 7. Data: 2002-10-29 23:00:07
    Od: "Drifter" <d...@2...pl>

    > ultimatum -
    >
    > polecam art. 222 k.c

    Art. 222. § 1. Właściciel może żądać od osoby, która włada faktycznie jego
    rzeczą, ażeby rzecz została mu wydana, chyba że osobie tej przysługuje
    skuteczne względem właściciela uprawnienie do władania rzeczą.

    W przekładzie na "normalny" język to oznacza chyba "zabierz wiaderko i
    łopatki i poszukaj innej piaskownicy", czy tak?

> [...]
    > :-) i trudności z eksmisją :-)
    > więc ja nie skusze sie na takie tam :-) pieniądze to jeszcze nie wszystko

    Tobie bym tego nie zrobił :-) Mieszkanie z grzybem na ścianach byłoby
    znacznie lepszym interesem niż mieszkanie z pozwaną :-)

    Jeszcze raz za wszystko dziękuję i bardzo serdecznie pozdrawiam,

    Drifter

  • 8. Data: 2002-11-01 09:58:34
    Od: "Andrzej Wrobel" <a...@o...pl>

    <d...@w...pl> wrote:

    > tak:-)

    No nie do końca ;-)
    Jeśli mieszkanie będzie zakupione po cenach rynkowych to tak.
    Jeśli zaś skorzysta ze zniżek to przez kilka lat(chyba 5?)
    nie będzie mógł formalnie sprzedać tego mieszkania.

    --
    Andrzej http://bellboy.wizytowka.pl

    "Always look on the bright side of life"
    [ Monty Python]

  • 9. Data: 2002-11-03 01:24:41
    Od: "Xena" <t...@l...com.pl>

    Osoba znana wszem i wobec jako Andrzej Wrobel zamieszkała pod adresem
    <a...@o...pl> napisała:

    > No nie do końca ;-)
    > Jeśli mieszkanie będzie zakupione po cenach rynkowych to tak.
    > Jeśli zaś skorzysta ze zniżek to przez kilka lat(chyba 5?)
    > nie będzie mógł formalnie sprzedać tego mieszkania.

    Też nie dokładnie tak. Sprzedać moe zawsze - najwyżej będzie musiał co
    nieco oddać z powodu własnie bonifikaty. Ale i tak sa sposoby obejścia
    tego ;-)
    A zadającemu pytanie chodziło raczej o to, czy żona - ew. ex-zona może
    mieć wlyw na ta sprzedaż. Propobuję czytać ze zrozumieniem ;-)

    --
    Pozdrówka
    Tatiana

  • 10. Data: 2002-11-03 05:43:51
    Od: "bellboy" <b...@h...pl>

    <t...@l...com.pl> wrote:

> [...]
    > A zadającemu pytanie chodziło raczej o to, czy żona - ew. ex-zona
    > może mieć wlyw na ta sprzedaż. Propobuję czytać ze zrozumieniem ;-)

    Ja również propo_b_uję czytać i pisać z sensem ;->
    Przecież napisałem, że formalnie czyli zgodnie z prawem.
    Wiadomo, że każdy przepis można ominąć.Jednak sprzedaż takiego
    mieszkania
    jest utrudniona i będzie się musiał liczyć z tym, że nie uzyska ceny
    rynkowej.
    Kupiec będzie wymuszał obniżenie ceny.
    A gdzie ja napisałem, że żona będzie mogła się do tego wtrącać ?