  • 1. Data: 2002-10-29 07:35:33
    Temat: Wyniki wyborów samorządowych
    Od: "Pablo" <p...@o...pl>

    Witam serdeczne....
    Mam do Was jedno pytanie. Odpowiedź na nie nasuwa mi się sama, jednak
    swoje przypuszczenia chcałbym oprzeć na jakiś prawnych podstawach -
    dlatego ośmielam sie prosić Was o pomoc..
    W małej wiosce wybierano radnego spośród trzech kandydatów... Okazało
    się, że rozkład głosów był następujący:
    kandydat1 - 35
    kandydat2- 67
    kandydat3- 68
    Niby wszystko jasne, ale komisja wyborcza stwierdza, że jeden z głosów
    na kandydata nr 3 wydaję się być nieważny, bo krzyzyk nie przecina sie
    w środku kratki (!!). Unieważnili ten głos i wyszlo, że k2 i k3 mają
    po 67 głosów.... Zrobili losowanie i wygrał kandydat nr2.
    Gzdie jest zapisane, jak ma dokładnie wyglądać ważny głos? W ordynacji
    się nie dopatrzyłem.... Ktoś może mi coś podpowiedzieć?

    Nie dodam, że komisja wyborcza składała się w większości ze
    zwolenników kandydata nr2 :)))
    Pozdrawiam..
    ====== pablo =======
    \\ k...@p...onet.pl //

  • 2. Data: 2002-10-29 09:38:43
    Temat: Re: Wyniki wyborów samorządowych
    Od: "pix" <p...@w...pl>

    > Gzdie jest zapisane, jak ma dokładnie wyglądać ważny głos? W ordynacji
    > się nie dopatrzyłem.... Ktoś może mi coś podpowiedzieć?

    Może tu coś będzie http://www.pkw.gov.pl/katalog/artykul/17982.html

    Pix

  • 3. Data: 2002-10-29 10:36:01
    Od: "wisia" <m...@p...onet.pl>

    Prawidlowo oddany glos to krzyzyk postawiony w kratce obok nazwiska
    kandydata.Przez krzyzyk rozumie sie dwie przecinajace sie linie i na pewno
    nie ma nic w ordynacji o umiejscowieniu przeciecia...poza tym, zeby bylo we
    wspomnianej kratce.

    wisia

  • 4. Data: 2002-10-29 10:36:26
    Od: "pix" <p...@w...pl>

    > (..) na pewno
    > nie ma nic w ordynacji o umiejscowieniu przeciecia...poza tym, zeby bylo
    we
    > wspomnianej kratce.

    Chyba o to właśnie chodziło ?

    Pix

  • 5. Data: 2002-10-29 10:56:26
    Od: "Pablo" <p...@o...pl>

    Dziękuję wszystkim za podpowiedzi... Zobaczę co da się zrobić..

    \\ k...@p...onet.pl //