  • 1. Data: 2003-02-22 13:22:42
    Temat: Proba samobojstwa
    Od: "Pawel Grzeda" <g...@c...pl>

    Spieralismy sie ostatnio z przy piwie czy nieudana proba samobojstwa podlega
    jakiejkolwiek karze? Ktos stwierdzil, ze obowiazkowe jest leczenie u
    psychiatry.

    Jesli ktos zna odpowiedz na moje pytanie to chetnie poczytam:)

    --
    pozdrawiam
    Pawel Grzeda

  • 2. Data: 2003-02-22 13:29:07
    Temat: Re: Proba samobojstwa
    Od: huski <h...@p...onet.pl>

    "Pawel Grzeda" <g...@c...pl> pisze w

    > Spieralismy sie ostatnio z przy piwie czy nieudana proba samobojstwa
    > podlega jakiejkolwiek karze? Ktos stwierdzil, ze obowiazkowe jest
    > leczenie u psychiatry.

    W kazdym razie moim zdaniem nie powinna.

    --
    huski
    h...@i...pl

  • 3. Data: 2003-02-22 14:43:49
    Od: "Marcin Olender" <d...@g...pl>

    "huski" <h...@p...onet.pl> wrote in message
    > "Pawel Grzeda" <g...@c...pl> pisze w

    > W kazdym razie moim zdaniem nie powinna.

    He he! ze tez w XXI w. sa jeszcze ludzie, którym wydaje sie mozliwe karania
    za próbe samobójcza :-)

    Oczywiscie ze nie, choc faktycznie kiedys byla.

    Leczenie psychiatryczne tez nie jest i nie moze byc przymusowe, jesli
    pacjent nie zagraza nikomu, prócz siebie.

    Depi.

  • 4. Data: 2003-02-22 15:03:58
    Od: m...@s...pl

> [...]
    > Depi.
    >
    > Jest oczywiste, że targnięcie się na swoje życie nie jest czynem karalnym.
    Jednakże na podstawie art. 151 k.k. odpowiedzialności karnej podlega ten, kto
    namową lub przez udzielenie pomocy doprowadza człowieka do targnięcia się na
    własne życie. Taki proceder podlega karze pozbawienia wolności od 3 m-cy do lat
    5.

    Natomiast jeśli chodzi o leczenie psychiatryczne, to w razie zawiadomienia
    (najcześciej przez osobę najbliższą samobójcy) o nieudanej próbie popełnienia
    samobójstwa, ekipa ratownictwa medycznego (zakładam, że stawiła się na miejsce
    zdarzenia) ma niejako obowiązek podjęcia dalszych działań mających na celu
    odratowanie takiej osoby. Wówczas zostaje ona przewieziona na oddział
    psychiatryczny. (Naturalnie nie musi być to regułą..) Tak przynajmniej
    wyglądała procedura całego zdarzenia, którego byłam świadkiem.

  • 5. Data: 2003-02-22 15:43:07
    Od: "Lia" <L...@u...poczta.onet.pl>

    " Użytkownik " wrote:

> [...]
    > takiej osoby. Wówczas zostaje ona przewieziona na oddział
    > psychiatryczny. (Naturalnie nie musi być to regułą..)

    I nie jest to regułą,
    bo jeśli ktoś sie targnał na wlasne zycie przy pomocy leków to ląduje na
    toksykologii, moze tez wylądowac na OIOMie, albo na chirurgii jak sobie
    podcinał zyły, strzelał, skakał.
    Po odratowaniu na obojetnie jakim oddziale, u chorego zjawia sie psycholog
    albo psychiatra, i po konsultacji - decyduje co dalej.
    Co wiecej pacjent moze odmówic przeniesienia na oddział psychiatryczny, moze
    wypisac sie na własne prośbę ze szpitala itd.

    --
    Lia GG 1516512 ICQ 166035154
    howuser&userid=3338656

  • 6. Data: 2003-02-22 16:50:09
    Temat: Odp: Proba samobojstwa
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik Marcin Olender <d...@g...pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:b3821j$jf$...@n...news.tpi.pl...
    > Leczenie psychiatryczne tez nie jest i nie moze byc przymusowe,

    a ja wyobraź sobie słyszałam o leczeniu w trybie nagłym w swietle ustawy o
    ochronie zdrowia psychicznego ...

    jesli
    > pacjent nie zagraza nikomu, prócz siebie.

    jeśli nie zagraża innym i sobie myśle,że to tak jest ,że jak zagraża sobie
    to również można w trybie nagłym go leczyć różni sie ten tryb troche od
    trybu wnioskowego gdzie to bliscy bądz opieka jest wnioskodawcą ...

    Sandra