  • 1. Data: 2003-02-22 12:33:45
    Temat: Opieka nad dzieckiem
    Od: "@gi" <n...@p...onet.pl>

    Witam szanownych grupowiczów - jestem tu po raz pierwszy.
    Mam pewne pytanie, ale najpierw opiszę sytuację.
    Znajomy rozwiódł się z żoną ( prawdopodobnie sąd orzekł jego winę). Mają
    5-letnie dziecko. Sąd przyznał opiekę matce, ale decyzją sądu ojciec może
    widywać się z nim bez ograniczeń.Tym czasem była żona nie pozwala na
    spotkania, wyznacza czas spotkań np. 1 godzinę, spotkania tylko w jej
    obecności. Jednym słowem - nie stosuje się do orzeczenia sądu.
    Co można z tym zrobić?
    pozdrawiam @gi

  • 2. Data: 2003-02-22 17:03:37
    Temat: Odp: Opieka nad dzieckiem
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik @gi <n...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:b37qq6$bn9$...@a...news.tpi.pl...
    .

    Jednym słowem - nie stosuje się do orzeczenia sądu.
    > Co można z tym zrobić?

    czy w treści wyroku są określone kontakty z małoletnim dzieckiem ? chyba nie
    jest tylko powierzenie władzy matce a ojcu ogranicza sie do ogólnego wgladu
    tak wiec nalezy powołujac sie na to orzeczenie wnioskowac do sądu rodzinnego
    o ustalenie kontaktów ścieśle określając jak mają one wyglądać...jest to
    odrębna sprawa jesli w orzeczeniu rozwodowym tego nieokreślono...

    Sandra

  • 3. Data: 2003-02-22 18:34:56
    Temat: Re: Opieka nad dzieckiem
    Od: "@gi" <n...@p...onet.pl>

> [...]
    > o ustalenie kontaktów ścieśle określając jak mają one wyglądać...jest to
    > odrębna sprawa jesli w orzeczeniu rozwodowym tego nieokreślono...

    Chyba nie są określone kontakty, ale chodzi o to, ze nawet gdyby były to
    była żona nie zastosowała by się do tego.
    Co można zrobić jeśli ona nie pozwala na kontakty mimo,że ojciec ma do tego
    prawo.
    @gi

  • 4. Data: 2003-02-22 19:10:18
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik @gi <n...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:b38fup$jaq$...@n...news.tpi.pl...

    > Chyba nie są określone kontakty,

    jeżeli nie to nie ma podstaw do egzekucji ...

    ale chodzi o to, ze nawet gdyby były to

    można je egzekwować z pomocą róznych instytucji lub przy osobistym
    uczestnictwie kuratora sądowego ... mozna sie tego tez domagac ,zeby
    kontakty odbywały sie w obecności kuratora ...

    > była żona nie zastosowała by się do tego.

    a tego nie wiemy ...ale jesli tak to wtedy ...

    > Co można zrobić jeśli ona nie pozwala na kontakty mimo,że ojciec ma do
    tego

    złożyc skarge o nieprzestrzeganie postanowien sądowych zawartych w
    postanowieniu o syg. ???? itd.

    Sandra

  • 5. Data: 2003-02-22 19:11:04
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik @gi <n...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:b38fup$jaq$...@n...news.tpi.pl...

    czyli o ukaranie jej za nieprzestrzeganie wydanych postanowień sądowych

  • 6. Data: 2003-02-22 22:46:50
    Od: "@gi" <n...@p...onet.pl>

    > czyli o ukaranie jej za nieprzestrzeganie wydanych postanowień sądowych

    dzięki za informacje
    pozdrawiam
    @gi